שירות חדש מאפשר הגשת תביעות לכונס הנכסים הרשמי באמצעות האינטרנט

המערכת שהוטמעה, IBOLT של מג'יק, קולטת את תביעות החוב ושולחת הודעות על קליטתן - הן למגיש והן לבעל התפקיד שמינה בית המשפט על מנת לטפל בתביעה ● על פי הכונס, מדי שנה מוגשות אליו יותר מ-70 אלף תביעות חוב על ידי נושים של אנשים שנמצאים בהליכי פשיטת רגל או חברות שנמצאות בהליכי פירוק ● היקפו של הפרויקט מוערך במאות אלפי שקלים

אגף מערכות מידע במשרד המשפטים השלים בימים אלה פרויקט הטמעת מערכת להגשת בקשות לתביעות כספיות לכונס הנכסים הרשמי (האפוטרופוס הכללי) באמצעות האינטרנט. המערכת שהוטמעה, IBOLT, היא של חברת מג'יק. היקפו הכספי של הפרויקט מוערך במאות אלפי שקלים והוא נמשך כשנה.

תביעת חוב היא מסמך משפטי בו מפרט נושה כלפי אדם שנמצא בהליך פשיטת רגל או חברה שנמצאת בהליך פירוק את גובה החוב שלטענתו מגיע לו. על פי נתוני כונס הנכסים הרשמי, מדי שנה מוגשות אליו יותר מ-70 אלף תביעות חוב.

השירות החדש מאפשר את קליטת תביעות החוב במערכת המיחשובית של הכונס. המערכת שולחת למגיש התביעה משוב מיידי המדווח על קליטתה וכן מוסרת לו מיהו בעל התפקיד שיטפל בתביעה וכיצד ניתן להתקשר עימו. בנוסף, המערכת מעבירה את תביעת החוב באופן אוטומטי אל בעל התפקיד שמונה על ידי בית המשפט, לצורך בדיקה והכרעה בתביעת החוב.

פרופ' דוד האן, כונס הנכסים הרשמי, אמר ש-"מערכת תביעות החוב המקוונת מהווה מהפכה בשירות לציבור. באמצעותה יתאפשר לנושים לממש ביתר קלות את זכויותיהם ולתבוע את חובותיהם באופן מהיר ויעיל".

חנוך יהושע, מנמ"ר יחידת כונס הנכסים הרשמי, ציין ש-"המערכת החדשה חוסכת זמן רב של הקלדת וסריקת התביעות. היא מאפשרת מיכון מלא של חלק גדול מתהליכי העבודה, שבוצעו בעבר באופן ידני".

מתעניינים במיחשוב במגזר הממשלתי? הירשמו לוועידת eGov של אנשים ומחשבים

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גם גם

    לך תלמד קצת על הטכנולוגיה לפני שאתה פולט שטויות. קצת גאווה , טכנולוגיה ישראלית מובילה בעולם, מצליחה במקומות שענקים כמו מיקרוסופט כשלו בענק!!!

  2. יובל

    למה משרד המשפטים השקיע במערכת עם סביבה כל כך "חדישה"? אפשרי היה ללכת גם לכיוון פרולוג או RPG...

אירועים קרובים