IDC ופורסטר: ההאטה בצמיחת שוק ה-IT השנה תנוע בין 3.6% ל-6%

למרות ההבדלים בנתונים, שתי חברות המחקר מסרו, כי גורמי המפתח בהאטת הצמיחה של הוצאות ה-IT הם הכלכלה העולמית הנאבקת במיתון, וחוזק טוב מהצפוי של הדולר מול מטבעות אחרים ● ההוצאות העולמיות על IT יעמדו על 2.1 טריליון דולרים, בין היתר הודות לפופולריות המתמשכת של טלפונים חכמים וטאבלטים, טכנולוגית אחסון, ומוצרי תוכנה ורישות

הכלכלה העולמית הקופאת על שמריה והדולר החזק ממשיכים להביא לכך שקצב הגידול בהוצאות IT לא יהיה גבוה כמצופה. זאת, למרות שיש עדיין ביקוש למכשירים ניידים ולתוכנות – כך על פי חברות המחקר IDC ופורסטר (Forrester).

על פי IDC, במונחי שער חליפין קבוע, ההוצאות העולמיות על IT צפויות לעמוד השנה על 2.1 טריליון דולרים, גידול של 6% לעומת 2011. הסיבה לכך, בין השאר, היא הודות לפופולריות המתמשכת של טלפונים חכמים וטאבלטים, טכנולוגית אחסון, ומוצרי תוכנה ורישות. עם זאת, האנליסט אנדרו ברטלס מפורסטר צופה, כי הצמיחה השנה תעמוד על 3.6% בלבד. במונחים דולריים, IDC צופה כי הצמיחה תעמוד על כ-4%, ואילו פורסטר – 1.3% בלבד.

למרות ההבדלים בנתונים, שתי חברות המחקר מסרו, כי גורמי המפתח בהאטת הצמיחה של הוצאות ה-IT הם הכלכלה העולמית הנאבקת במיתון, וחוזק טוב מהצפוי של הדולר מול מטבעות אחרים. לדברי ברטלס, הצמיחה השנה "אינה מרשימה", והדברים אמורים להשתפר ב-2013, אלא שהדבר לא יקרה בטרם הכלכלה העולמית תתאושש משמעותית – וההיי-טק בעקבותיה. על פי פורסטר, פלחים שונים בעולם ה-IT צפויים לצמוח השנה ב-4-5%, כגון תוכנה, שירותי ייעוץ, שירותי אינטגרציה של מערכות ומיקור חוץ. היקף שוק ציוד המיחשוב צפוי לצמוח השנה בשלושה אחוזים, והיקף ההוצאות על ציוד תקשורת צפוי לרדת ב-1%.

אולם, בפורסטר מעריכים, כי צפוי ביקוש לתוכנה כשירות, SaaS, ליישומים תהליכיים חכמים, ולניתוח צופה פני עתיד. תחומים אלה צפויים לצמוח השנה ב-12%. ההוצאות על מחשבי מק (Mac) של אפל (Apple), צפויות לעלות ב-9%, וכך גם טלפונים חכמים מבוססי אנדרואיד (Android).

השקפתם של חוקרי IDC הייתה בהירה יותר. לתפישתם, למרות שהמכירות של מחשבים אישיים, שרתים, ציוד היקפי, וציוד ספקיות תקשורת היו חלשות מהרגיל, הרי שאלה קוזזו במידה מסוימת בשל צמיחה חזקה במכירות תוכנה, מערכות אחסון, רשתות והתקנים ניידים. לדברי סטיבן מינטון, סגן נשיא ב-IDC, "למרות אי הוודאות הכלכלית, שממשיכה לעכב את ההשקעה הארגונית בפלחי IT מסוימים, הרי שצפוי המשך של הביקושים לטאבלטים, לטלפונים חכמים, לעוד קיבולת אחסון ולשיפורי ביצועים ברשתות התקשורת. כל אלה יהיו טובים יותר במחצית השנה של 2012".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים