אפל השיקה את ה-iPhone 5 עם מסך גדול יותר, קישוריות LTE (דור 4) ומצלמה משופרת

מסך הרטינה של המכשיר החדש, בגודל 4 אינץ', מציע יחס צפייה של 16:9, לעומת 3:4 במכשירים הקודמים ● המכשיר, שעשוי כולו זכוכית ואלומיניום, שוקל 112 גר' (20% פחות מה-iPhone 4S) ועוביו הוא 7.6 מ"מ (18% פחות מה-4S) ● המעבד מציע מהירות גבוהה פי שתיים בביצועים ובגרפיקה, והסוללה אמורה להספיק לעד שמונה שעות דיבור וגלישה ● נוסף על ה-iPhone 5 הציגה אפל גם גרסה חדשה של iTunes, שדרוג לנגני iPod Nano ו-iPod Touch ואוזניות חדשות

"בוקר טוב, יש לנו דברים נהדרים להראות לכם", אמר אמש (ד') טים קוק – מנכ"ל אפל (Apple), בפתיחת אירוע ההשקה של ה-iPhone החדש, ששמו הרשמי הוא אכן iPhone 5. אחרי חודשים מלאים בשמועות, הדלפות וציפייה דרוכה מצד חובבי הגאדג'טים והטכנולוגיה בעולם, נחשף הדור השישי של הסמארטפון שחולל מהפכה בעולם הסלולר.

מסך הרטינה (Retina) של המכשיר החדש, בגודל 4 אינץ', אכן גדול יותר מן הדגמים הקודמים, כי שצפו ההערכות המוקדמות. כמו כן, הוא מציע יחס צפייה של 16:9, לעומת 3:4 במכשירים הקודמים. המכשיר החדש, שעשוי כולו זכוכית ואלומיניום, שוקל 112 גר' (קל ב-20% מן ה-iPhone 4S) ועוביו הוא 7.6 מ"מ – 18% פחות מה-4S, הודות לחיישני המגע ששולבו לתוך זכוכית המסך ורכיבים אחרים שמוזערו. כמיטב המסורת, יגיע ה-iPhone 5 בשני צבעים: שחור ולבן.

כמו כן, שילבה אפל במכשיר החדש קישוריות סלולרית מרובת דורות וטכנולוגיות – החל מ-GPRS ועד LTE (דור-4), כמו גם קישוריות אלחוטית מכל הסוגים, שתאפשר מהירות חיבור של עד 150 מגה-ביט לשנייה. עם זאת, למרות שהיו מי שציפו לכך, לא כולל המכשיר החדש רכיב NFC.

המעבד שבליבת ה-iPhone 5 הוחלף מ-A5 ל-A6 – שמציע מהירות גבוהה פי שתיים בביצועים ובגרפיקה, והסוללה החדשה אמורה להספיק לעד שמונה שעות דיבור וגלישה ברשת דור-3, שמונה שעות גלישה ברשת LTE, עשר שעות גלישה ברשת Wi-Fi, עשר שעות של צפייה בווידיאו, ארבעים שעות של האזנה למוסיקה, ו-225 שעות המתנה.

מסך הרטינה של המכשיר החדש, בגודל 4 אינץ', מציע יחס צפייה של 16:9, לעומת 3:4 במכשירים הקודמים. iPhone 5אפל לא שינתה את רזולוציית המצלמה, שנותרה עם חיישן של 8 מגה-פיקסל, אך לדברי פיל שילר – מנהל השיווק של אפל, החברה דווקא שיפרה את ביצועיה. כך, מהירות לכידת התמונה השתפרה ב-40%, ונוספו לה מצבי צילום בסביבה חשוכה, וצילום פנורמי באיכות של 28 מגה-פיקסל. צילום הווידיאו מתאפשר באבחנה גבוהה (HD) באיכות 1080p ובייצוב משופר, עם זיהוי פנים של עד עשרה אנשים. כמו כן, אפשר כעת גם לצלם תמונות תוך כדי צילום וידיאו. בנוסף, המצלמה הקדמית לשיחות וידיאו שופרה ל-720p.

כפי שגרסו השמועות, הציגה אפל שקע טעינה קטן יותר משקע 30 הפינים הוותיק, אולם בחברה מבטיחים לספק מתאם לתקע הישן.

גם סירי (Siri), העוזרת הקולית, זכתה לשדרוג קל ומעתה תמליץ גם על סרטים ואירועי ספורט ואפילו תפרסם סטטוסים ברשתות החברתיות, אך עדיין לא בעברית.

מערכת ההפעלה iOS 6, שהוצגה באביב האחרון, הותאמה למכשיר החדש ותהיה זמינה להורדה גם למכשירי iOS קודמים החל מה-19 בספטמבר.

כפי שגרסו השמועות, הציגה אפל שקע טעינה קטן יותר משקע 30 הפינים הוותיק, אולם בחברה מבטיחים לספק מתאם לתקע הישןמחירו של ה-iPhone 5 עם חוזה למפעילה סלולרית בארצות הברית יעמוד על 199 דולרים לגירסת 16 מגה-בייט, 299 דולרים לגירסת 32 מגה-בייט ו-399 דולרים ל-64 מגה-בייט. במקביל, ירד מחירו של ה-4S ל-99 דולרים. המכשיר יחל להימכר ב-21 בחודש בארה"ב, קנדה, אנגליה, צרפת, גרמניה, אוסטרליה, יפן, הונג קונג וסינגפור, ועד סוף השנה יימכר ב-100 מדינות בעולם, כולל ישראל.

נוסף על ה-iPhone 5 הציגה אפל באירוע גם גרסה חדשה של iTunes, ושדרוג לנגני המוסיקה שלה, iPod Nano ו-iPod Touch. כמו כן, הציגה החברה מקופרטינו אוזניות חדשות בעלות עיצוב שונה, שלדברי ג'וני אייב – המעצב הראשי של החברה, מספקות חוויית האזנה טובה יותר.

ניתן לצפות בהשקה המלאה באתר של אפל בכתובת הבאה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים