ארה"ב: בית המשפט הורה לטוויטר למסור נתוני משתמש, או לשלם קנס

הצו התקבל במקרה של מלקולם האריס, אקטיבסט שהואשם בהתנהגות פורעת חוק במהלך הפגנה של תנועת Occupy Wall Street ● "איני יכול לאסור את טוויטר או את הציפור הכחולה הקטנה, כך שהדרך היחידה היא להטיל עונש כספי", ציין השופט

רגע עם טוויטר

לאתר המיקרובלוגים טוויטר (Twitter) יש שלושה ימים להחליט אם למסור מידע בקשר לטוויטים שפרסם מפגין מתנועת המחאה Occupy Wall Street, או לשלם קנס. כך, נקבע כי הרשת החברתית צריכה לספק עד יום שישי הקרוב נתונים או הצהרות על הרווחים שלה במהלך שני הרבעונים האחרונים, על מנת ששופט בית המשפט העליון בניו יורק, מתיו סיארינו, יוכל לקבוע את הסכום שבו תיקנס החברה.

התובעים זימנו את טוויטר לבית המשפט כדי למסור "כל מידע או חלקו על משתמשים, כולל כתובות אי-מייל וכל הטוויטים או חלקם, שפורסמו על ידי מלקולם האריס" – אקטיביסט שהואשם בהתנהגות פורעת חוק במהלך הפגנה של תנועת Occupy Wall Street באוקטובר האחרון, שבעקבותיה בוצעו יותר מ-700 מעצרים. "איני יכול לאסור את טוויטר או את הציפור הכחולה הקטנה, כך שהדרך היחידה היא להטיל עונש כספי", ציין השופט.

כזכור, בחודש יוני האחרון, פסק השופט סיארינו, כי על טוויטר למסור את כל הנתונים בין התאריכים 30-15 בספטמבר 2011, הקשורים לחשבון הטוויטר של ""@destructuremal, שבבעלות האריס. האחרון נאסר במהלך הפגנה על גשר ברוקלין באוקטובר האחרון. בקשה שהוגשה לדחות את הצו נדחתה בשבוע שעבר.

בתגובה לצו הזימון, נמסר מהרשת החברתית, כי המשתמשים הם בעליהם של נתוני הטוויטר שלהם בהתאם לתנאי השירות של האתר, והחברה הקפידה על עמדה זו בכל המהלכים המשפטיים בתביעה המדוברת. בחודש מאי טען היועץ המשפטי של טוויטר, בן לי, כי "המסמכים שהגשנו לבית המשפט שבים ומאשרים את התחייבותנו הנחרצת להגנת הזכויות האלה של המשתמשים שלנו".

באוגוסט האחרון הגיבה טוויטר בבית משפט לערעורים בניו יורק, ואמרה כי המשטרה נכשלה בציותה לאמצעי ההגנה החוקתיים של ארה"ב. זאת, כאשר שניסתה להשיג גישה לחשבון של האריס, ושפסיקת בית המשפט כי "טוויטים אינם מוגנים על ידי חוקים פדרליים או אלה של ניו יורק היא עדיין שגויה".

למאבק של טוויטר הצטרפו גם שלוש קבוצות של זכויות צרכנים, בהן American Civil Liberties Union, Electronic Frontier Foundation, ו-Public Citizen, שהגישו הצהרה לבית המשפט. על פי הצהרה זו, הסכמה לאפשר לממשל גישה למידע בחשבון פרטי של משתמש תפגע קשות בחופש הביטוי. מכל מקום, השופט סיארינו ציווה על מסירת הנתונים, ופסק שמשתמשי טוויטר לא יכולים לצפות לפרטיות, משום שהטוויטים הם ציבוריים.

אירועים קרובים