טום רוזמיליה, בכיר בהנהלת יבמ: "איננו מרגישים את HP בשוק – הם מאותגרים מיחשובית"

"אורקל ו-HP מנסות לעשות מה שאנו כבר הצלחנו בו", אמר רוזמיליה - חבר ההנהלה הבכירה של יבמ, המבקר השבוע בישראל ● ל-EMC, אמר, "אין את מה שנדרש להתחרות בנו" ● עם זאת, הוא ציין את דל כשחקן עולה בתחום ● קבע: "מיחשוב קוגנטיבי אינו תיאורטי - אלא מעשי"

"מאז שאורקל (Oracle) נכנסה לעסקי החומרה, אנו חשים בנוכחותם ורואים בהם מתחרים – גם אם הם לא תמיד מדייקים בעובדות לגבי הביצועים שלהם. על HP אומר, כי הם ממש לא מורגשים בשוק. מדובר בחברה מאותגרת מיחשובית", כך אמר טום רוזמיליה, חבר ההנהלה הבכירה של יבמ (IBM). רוזמיליה, מנכ"ל חטיבת יוזמות IT עתידיות בענק הכחול, הגיע ארצה השבוע להשתתף בוועידת ההיי-טק בירושלים. במהלך ביקורו שוחח במשך יותר משעה עם נשיא המדינה – שמעון פרס, על חדשנות עתידית, פגש את ניר ברקת – ראש עיריית ירושלים, בחן חברות סטארט-אפ ונפגש עם לקוחות ועובדי החברה.

לדברי רוזמיליה, המדווח ישירות לוירג'יניה (ג'יני) רומטי – מנכ"לית יבמ, "אורקל ו-HP מנסות לעשות מה שאנו כבר הצלחנו בו. אורקל, שהחלה כחברת בסיסי נתונים, נכנסה לעולם החומרה עם רכישת סאן (Sun). מה HP מנסה לעשות – זה כבר הרבה פחות מובן לי. היא שילמה 7 מיליארד דולרים על EDS כדי להיכנס לתחום השירותים – ולא בהצלחה, והרכישה האחרונה שלה, של אוטונומי (Autonomy), בכלל לא מובנת. זה לא ייאמן. מעולם לא רכשנו חברה שה-CFO שלנו לא אישר. יש בכך מימד עצוב". ל-EMC, אמר חבר הנהלת יבמ, "אין את מה שנדרש להתחרות בנו. שחקן עולה בתחום היא דל (Dell), שהכניסה שלה לעולמות התוכנה, השירותים והאחסון, עולה לה מיליארדים רבים".

רוזמיליה החל דרכו ביבמ כמתכנת ב-1983. לדבריו, במסגרת תפקידו הוא אחראי על 4 יוזמות-על: עולם חכם, לרבות ערים חכמות ומסחר חכם ("בנינו כבר 24 ערים שכאלה"); ניתוח צופה פני עתיד, Analytics; מיצוי האפשרויות הגלומות במיחשוב ענן; ושווקים בצמיחה ("השמש לעולם אינה שוקעת שם").

מהן המגמות העיקריות בעולם ה-IT?
"התעשיה עוברת שינוי מדהים. אנו מצויים בעיצומו של שינוי מיחשוב תיכנותי למיחשוב קוגנטיבי. מערכות לא יכולות לחשוב, אבל הן יכולות ללמד את עצמן. הזנתן באינסוף מידע מביאה לשיפור ביצועיהן. משחק הג'פרדי (Jeopardy) בו ניצח מחשב-העל ווטסון את אלופי האלופים, הוא משחק מכשיל ומטעה, ונדרש ביטחון להשיב תוך שלוש שניות.

המימוש שלו בעולם הרפואי יביא לשיפור ההחלטות של הרופאים. הוא יודע לקרוא, הוא יכול להוסיף מימדי מחשבה לרופא, לפרוס בפניו סבירויות להחלטה על טיפול, להזין עוד שכבת מידע, להעלות 'רעיונות' שהרופא לא חשב עליהם ועוד. אנו שותפים לכמה פרויקטי מחקר בארה"ב, בין השאר בחקר הסרטן. עם זאת, המחשב לא יחליף את הרופא, כי הרופא יודע דברים שהמחשב לעולם לא יידע. שוחחתי עם הנשיא פרס על יעילות המוח האנושי, אמרתי לו שאיננו יודעים כיצד מכונה תחשוב. יהיה קשה להעתיק את המוח האנושי.

תחום נוסף בו אנו מבצעים שיתופי פעולה מבוססי ווטסון, הוא בעולם הפיננסי – גופי השקעות בוחנים כיצד ווטסון יכול לסייע להם. כך, ניתן בהחלט לראות, שמיחשוב קוגנטיבי אינו תיאורטי – אלא מעשי. העולם הולך למסחר חכם, ולניתוח צופה פני עתיד. המטרה היא שה-IT יסייע לארגונים ברמת הלקוח הבודד, הפרט".

מה לגבי אבטחת מידע?
"התפיסה לפיה יש להגן על הארגון כעל מבצר סגור, פשטה את הרגל. הנחת העבודה החדשה היא ש-'הרעים' כבר בפנים, וכעת יש למזער את הנזק שלהם. ההאקרים חכמים ופועלים מתחת למכ"ם".

האם תרכוש חברות נוספות בישראל?
"בעשור האחרון רכשה יבמ 126 חברות, מתוכן 9 ישראליות ועוד 2 שהפעילו מרכז מו"פ בארץ. מענה לשאלה יביא לפיטוריי ואני מאוד אוהב את המחשבה שאני לא בלתי-מועסק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים