גוגל רכשה את חברת Nik Software שמציעה יישום לשיתוף תמונות

החברה הנרכשת מציעה את יישום שיתוף התמונות Snapseed ורכישתה נתפסת כמענה של גוגל לרכישה של אינסטגרם על ידי פייסבוק ● גוגל לא פרסמה באיזה סכום רכשה את Nik Software, אולם היא מאמינה שהמהלך עשוי להגדיל את מספר הגולשים בגוגל פלוס - שעימה היא מתחרה בפייסבוק בעולם הרשתות החברתיות

גוגל (Google) רוצה להתחרות בפייסבוק (Facebook) גם בתחום שיתוף התמונות: כמה חודשים לאחר שהרשת החברתית הגדולה בעולם רכשה את יישום שיתוף התמונות הפופולרי אינסטגרם (Instagram) תמורת מיליארד דולרים הודיעה ענקית החיפוש על רכישתה של חברת Nik Software, שמציעה, בין השאר, את יישום Snapseed לשיתוף תמונות. בגוגל סירבו לנקוב בסכום הרכישה או להשיב האם הוא קרוב לסכום ששילמה פייסבוק תמורת אינסטגרם.

על פי ויק גונדורטה, סגן נשיא בכיר להנדסה בגוגל, "אנחנו מבקשים לסייע למשתמשים ליצור תמונות שהם יאהבו באמת, ו-Nik עושה זאת טוב יותר מכל אחד אחר". גונדורטה פרסם את הדברים בבלוג שלו בגוגל פלוס (+Google) – הרשת החברתית של גוגל, שמתחרה בפייסבוק. הוא כתב, כי החברה מציעה את יישום Snapseed עבור מערכות ההפעלה iOS, OS X וחלונות (Windows). גוגל הוציאה את הגרסאות למערכות ההפעלה הללו לפני שהוציאה גרסה עבור מערכת ההפעלה שלה עצמה – אנדרואיד (Android). גרסה שכזו אמורה להופיע בקרוב.

חברת Nik Software הוקמה ב-1995 וממוקמת בסן דייגו שבקליפורניה. Snapseed הוא אמנם היישום הידוע ביותר שלה – עם יותר מתשעה מיליון משתמשים ופרסים רבים שקיבל במהלך השנתיים האחרונות, אולם היא  מציעה יישומי צילום רבים נוספים עבור OS X וחלונות.

המניעים של גוגל לרכישת Nik Software זהים למניעי הרכישה של אינסטגרם על ידי פייסבוק – מעורבות של משתמשים במכשירים ניידים באמצעות שיתוף תמונות ברשת החברתית. על פי גונדורטה, מספר המשתמשים הפעילים בגוגל פלוס, שהושקה לפני כשנה, מגיע כבר ל-100 מיליון, ומספר הרשומים ל-400 מיליון. הוא ציין ששיתוף יעיל של תמונות יכול להאיץ את קצב הגידול של הרשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים