HP עומדת להיכנס לעולם הטלפונים החכמים

מג ויטמן, מנכ"לית החברה, אמרה בראיון ל-FOX, כי "טלפונים חכמים הופכים להיות התקן מיחשוב מרכזי ברחבי העולם וכחברת מיחשוב, HP צריכה לפעול, ותפעל, בשוק הזה" ● ויטמן נימקה זאת גם בכך שמגמת המעבר של הצרכנים הפרטיים והארגונים העסקיים לשימוש בטלפונים חכמים חובקת עולם ומתקיימת גם במדינות המתפתחות

מג ויטמן, מנכ"לית HP. צילום: פלי הנמר

"טלפונים חכמים הופכים להיות התקן מיחשוב מרכזי ברחבי העולם וכחברת מיחשוב, HP צריכה לפעול, ותפעל, בשוק הזה", כך אמרה מג ויטמן, מנכ"לית החברה.

ויטמן נימקה בראיון למגזין העסקי של רשת החדשות FOX את המהלך המתוכנן בכך שמגמת המעבר של הצרכנים הפרטיים והארגונים העסקיים לשימוש בטלפונים חכמים חובקת עולם ומתקיימת גם במדינות המתפתחות. "זו מגמה שגדלה, ולכן הגיוני שניכנס לשוק זה", אמרה. לדבריה, "במדינות רבות בעולם, טלפון חכם הוא מכשיר המיחשוב הראשון שלהם. ישנן מדינות רבות בהן אין ולא יהיו לאנשים טאבלטים או מחשבים, ניידים או נייחים. הם יעשו הכול עם טלפון חכם. אנחנו חברת מיחשוב ועלינו לנצל את זה לטובתנו".

היא לא ציינה מתי הטלפון החכם תוצרת HP יגיע לשוק או אם החברה מפתחת טלפון שכזה – בין באופן פנימי ובין בעקבות רכישה שתניב לה את היכולות לפיתוח המכשיר. עם זאת, היא אמרה שחשוב ש-HP "תעשה זאת הפעם באופן הנכון". יצוין, כי לפני כשנה נכשלה ענקית המיחשוב בניסיונה לחדור לשוק הרכיבים הניידים מבוססי מערכת ההפעלה webOS. ויטמן ציינה בראיון, כי "אנחנו מחפשים דרך לחזור לשוק משגשג זה".

כמו כן, השיבה ויטמן בשלילה לשאלה האם HP תרכוש את יצרנית הבלקברי RIM, שנאבקת על חייה.

"בסופו של דבר, אשמח להיות מסוגלת לספק את כל המנעד של המכשירים – מתחנות העבודה הנפלאות ביותר עד למחשבים נייחים, מחשבים ניידים למיניהם, הטאבלטים שלנו ועד לטלפונים החכמים", אמרה מנכ"לית HP. "כבר עשינו מעקף לטלפונים חכמים, והפעם עלינו לעשות זאת כיאות. אנחנו עובדים כדי לוודא שכאשר נעשה זאת, זה יהיה הדבר הנכון עבור HP ונצליח בכך".

ההיסטוריה של HP בעולם הטלפונים החכמים
לפני כמה שנים הציעה HP מספר רכיבים מבוססי מערכת ההפעלה חלונות מובייל (Windows Mobile) מבית מיקרוסופט (Microsoft). למרות זאת, החברה רכשה ב-2010 את יצרנית הרכיבים פאלם (Palm) תמורת 1.2 מיליארד דולרים. לפאלם היה נתח שוק בעולם הטלפונים החכמים, אולם המפתח שלה היה מערכת הפעלת webOS. במרוצת החודשים שלאחר הרכישה פיתחה ענקית המיחשוב, שהונהגה אז על ידי שני המנכ"לים שלה, מארק הארד וליאו אפותקר, תוכנית להיצע רחב של מכשירים מבוססי webOS, החל ממחשב אישי דרך טאבלטים וכלה בטלפונים חכמים.

ב-2011, תחת השגחתו של אפותקר, שחררה HP לשוק את הטאבלט TouchPad , אולם שישה שבועות לאחר מכן חדלה מלשווק אותו עקב מכירות חלשות בארצות הברית. ההחלטה הזו הביאה את HP לזנוח לא רק את הטאבלט הזה, אלא גם את הפיתוח של טלפונים חכמים מבוססי webOS. בתפנית חדה, HP חתכה את מחיר מכשירי ה-TouchPad הנותרים כדי להוציאם מהמלאי. הורדת המחיר הביאה להסתערות צרכנית על מכשירים אלה והפכה אותם לזמן קצר לטאבלטים הנמכרים במהירות הרבה ביותר בשוק.

ויטמן החליפה את אפותקר, שפוטר בסוף השנה שעברה, זמן קצר לאחר שהחליט למכור את עסקי ה-PC של ענקית המיחשוב – החלטה שנתקלה בלעג בתעשייה. היא השתעשעה ברעיון של מכירת webOS עד שתחליט האם להפוך את מערכת ההפעלה לפרויקט קוד פתוח. בסוף השנה שעברה הציעה ויטמן ש-HP תשחרר לשוק טאבלט אחר, מבוסס webOS, אולם באותו הזמן אמרה ש-"אני לא מאמינה שנהיה בעסקי הטלפונים החכמים שוב". עתה שינתה המנכ"לית את דעתה. כאשר נשאלה בראיון לגבי טלפונים חכמים, השיבה ויטמן, כי "אנחנו עובדים על זה".

אין זה מפתיע מדוע היא השיבה כך וניתן לנמק זאת בכך שמכירות המחשבים האישיים בעולם נותרו כשהיו – עובדה שפגעה קשות במיוחד ביצרניות ה-PC דל (Dell) ו-HP. שתי החברות מחפשות את הדרך לשנות את מהותן המיחשובית ועבור HP, השינוי כולל את הגדלת נוכחותה בעולם הנייד – שוק שהולך ונעשה יותר ויותר רווחי. בגרטנר (Gartner) פרסמו בחודש יולי תחזית לפיה צרכנים יוציאו השנה 2.1 טריליון דולרים על מוצרים ושירותי טכנולוגיה, כולל טלפונים חכמים וטאבלטים. נתון זה צפוי לעלות ל-2.7 טריליון דולרים לשנה עד סוף 2016.

אנליסטים ציינו, כי יש לראות את דבריה של ויטמן בהקשר של תוכניות ההבראה של HP, לאחר כמה רבעונים רצופים של נתונים כספיים מאכזבים, תכנית הארגון מחדש של החברה והפיטורים הצפויים של 29 אלף עובדים עד סוף 2014.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים