קבוצת עלי באבא מסין רכשה בחזרה כמחצית מהנתח של יאהו! תמורת יותר מ-7.5 מיליארד דולרים

במסגרת העסקה שילמה עלי באבא 6.3 מיליארד דולרים במזומן 800 מיליון דולרים במניות בכורה ו-550 מיליון דולרים במסגרת תיקון של הסכם הרישוי המסדיר את הקניין הרוחני של שתי החברות ● במקביל הודיעה יאהו!, כי תשיב לבעלי המניות שלושה מיליארד דולרים מתקבולי המכירה, שיסתכמו לאחר מס ב-4.3 מיליארד ● לאחר המהלך יישאר בבעלות יאהו! נתח של 23% מהון המניות של עלי באבא

הקבוצה הסינית עלי באבא (Alibaba) הודיעה אתמול (ג'), כי רכשה בחזרה כמחצית מהנתח של יאהו! (!Yahoo), בסכום של 7.6 מיליארד דולרים. צעד זה נתפס כמהלך נוסף לקראת הנפקה של מניות לציבור.

במסגרת העסקה שילמה עלי באבא 6.3 מיליארד דולרים במזומן וסכום נוסף, של 800 מיליון דולרים, במניות בכורה. כן שילמה הקבוצה סכום חד פעמי של 550 מיליון דולרים במסגרת תיקון של הסכם הרישוי המסדיר את הקניין הרוחני של שתי החברות.

במקביל הודיעה יאהו!, כי תשיב לבעלי המניות שלושה מיליארד דולרים מתקבולי המכירה, שיסתכמו לאחר מס ב-4.3 מיליארד. זאת, בנוסף למקדמה של 646 מיליון דולרים שכבר שולמה לבעלי המניות לקראת הרכישה בחזרה.

לאחר המהלך יישאר בבעלות יאהו! נתח של 23% מהון המניות של עלי באבא, ששוויו מוערך ב-8.1 מיליארד דולרים (או 8.9 מיליארד, יחד עם מניות הבכורה שקיבלה יאהו!). עד לעסקה החזיקה יאהו! בנתח של 40% מעלי באבא.

עוד נמסר מהקבוצה הסינית, כי שמורה לה הזכות לרכוש בחזרה מחצית מהנתח שנשאר בידי יאהו! עד למועד ההנפקה של מניות עלי באבא לציבור.

לדברי ג'ק מה, מנכ"ל עלי באבא, "השלמת העסקה פותחת פרק חדש ביחסים שלנו עם יאהו!".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים