תוכן שיווקי

בדיקות והדרכות – מרכיב קריטי להצלחת פרויקטים

ראיון עם יורם מרציאנו, סמנכ"ל בכיר ומנהל קו העסקים בדיקות והדרכות בנס ישראל

19/09/2012 14:14

יישומה של מערכת ממוחשבת בארגון והצלחת פרויקט תלויה לא רק בהעדר תקלות ועמידה בלוח זמנים קצר אלא גם בקבלת המערכת על ידי עובדי הארגון ובשליטתם של המשתמשים במערכת, תוך ניהול מוצלח של ההטמעה והשינוי. נס טכנולוגיות, בהיותה חברה העוסקת בבביצוע וניהול פרויקטים ובאינטגרציה, הרימה את הכפפה ואיחדה שתי הפונקציות הקריטיות הללו תחת קורת גג אחת, ביחידה ארגונית אחת – קו העסקים בדיקות והדרכות אשר מנוהל כיום תחת יורם מרציאנו, סמנכ"ל בכיר בנס ישראל.

עולם הבדיקות והבטחת איכות
חטיבת הבדיקות של נס, V-Ness, כוללת מאות מקצועני בדיקות בישראל וכ-1,700 אנשי מקצוע בתחום זה בהודו, ארה"ב, מרכז ומזרח אירופה. "נס, היא חברה גלובלית המספקת פתרונות בדיקה מקצה לקצה, שבמידת הצורך מתבצעים מחוץ לאתר הלקוח ולעיתים אף מחוץ  לאזור הגיאוגרפי שלו", אומר מרציאנו. "בארץ, לדוגמא, אנו מבצעים פרויקטי בדיקות בין השאר באמצעות מרכזי הפיתוח שלנו בבאר שבע, תל אביב ובלוד  כמו גם במרכזים של נס בעולם".

מרציאנו מציין, כי לנס יכולות בדיקה במיגוון מגזרים שבחלקם היא נחשבת למובילה, כגון מערכות רפואיות מורכבות, מערכות זמן אמת צבאיות, מערכות ליבה פיננסיות ועוד. הבדיקות מבוצעות הן ידנית והן באמצעות כלים אוטומטיים. "נס לוקחת אחריות מלאה על הבדיקות, כשירות מנוהל", אומר מרציאנו, "לאור הנסיון של נס בביצוע פרויקטים אנו יכולים להגדיר באופן מדויק את היקף פרויקט הבדיקות וכתוצאה מכך יכולים לבנות מודלים שונים של תמחור המאפשרים ללקוח לעמוד בלוח זמנים ובתקציב".

לנס פתרונות ייחודיים המאופיינים בגמישות תפעולית המאפשרים לה לספק ללקוח שירות במודל הנקרא בפי מקצועני נס "שרוול נושם". מודל זה מאפשר להקצות ללקוח צוותי בדיקה על פי צרכיו, בהיקפים משתנים, ואף בשעות פעילות משתנות, במשך כל השנה ובגמישות גבוהה.

הדרכות והטמעות
חטיבת ההדרכה של נס ישראל כוללת מאות מומחי הדרכות והטמעות, מפתחי למידה ומקצוענים רבים בתחום. "עולם הלמידה, מורכב משלושה גלגלי שיניים העובדים יחדיו: הארגון, המשתמש הלומד, וגוף ההדרכה" אומר מרציאנו. "רק שילוב מוצלח המאפשר לשלושת מרכיבים אלו לעבוד כמכונה משומנת, מאפשר לארגון לעמוד בהצלחה ביעדיו".

"תחום ההדרכה בעידן הנוכחי מתאפיין בלמידה דינמית מרובת ערוצים המותאמת לשינויים בארגון" מציין מרציאנו. "בניגוד לעבר, שבו עיקר ההדרכה בוצע בצורה פרונטלית, כיום אנו ניצבים מול אתגרים חדשים של ערוצי למידה המחייבים אותנו להקים מערך הדרכה הוליסטי בארגונים שאנו משרתים אותם וכמובן אל מול דורות שונים של עובדים – מדור ה-X לדור ה-Z".

עם הקמת מערך ההדרכה אצל הלקוח מבצעת נס ניתוח לעומק של מספר אלמנטים, הכוללים את המערכות הקיימות בארגון, הרגולציות והשינויים שהארגון חייב לציית להם, השינויים הפונקציונליים המתבקשים במערכות, שינויים מבניים כתוצאה מהמערכת החדשה ועוד. בעקבות הניתוח נבנית תכנית הדרכה  כללית ומקיפה שבה כל משתמש מקבל  את הנדרש עבורו במגוון ערוצים על פי הרגליו. ההדרכה כוללת בדרך כלל גם את ההנהלה הבכירה של הארגון, שמעורבותה חשובה ביותר להצלחת הפרויקט.

בקו העסקים בדיקות והדרכות, שתי פעילויות נוספות בעלות ערך מוסף גבוה מאין כמוהו: הראשונה בעלת ערך מצוינות קהילתי היא תוכנית מנהגות טכנולוגית, בה משתתפים מאות תלמידי תיכון מכל רחבי הארץ.  התוכנית מתקיימת בשיתוף פעולה עם שורה של רשויות מקומיות , צה"ל ואקדמיות נבחרות, ומגשים את חזונה של נס לשלב בין טכנולוגיה, מצוינות וחינוך.

הפעילות השנייה מכללת נס המעבירה הכשרות הן בתחום ה-IT והן בתחומים נלווים אשר מתקיימים בקמפוסים השונים ברחבי הארץ. בהקשר הזה ראוי לציין את שבוע החדשנות של SAP אשר מתקיים במכללה בתאריכים 22-25 באוקטובר בשיתוף SAP. בשבוע זה אנו מקיימים למעלה מ-16 סדנאות מקצועיות שבהם יוכלו כל מקצועני ה-SAP בישראל לשמוע על המגמות החדשות בתחום מערכות ה-SAP.
לסיכום מציין מרציאנו כי "אין ספק שנס הבינה את מתן הערך ללקוח בזכות החיבור של עולמות הבדיקות וההדרכות כמקשה אחת ובכך למעשה הינה גורם קריטי בהצלחות פרויקטים טכנולוגיים-עסקיים רבים".

אירועים קרובים