גרטנר: שוק שירותי הענן יצמח השנה ב-20%

השוק יעמוד ב-2012 על 109 מיליארד דולרים - כך עולה מתחזית חדשה שפרסמה חברת המחקר ● עוד צופה גרטנר, כי עד 2016 השוק כמעט יכפיל עצמו ויעמוד על 207 מיליארד דולרים ● הדו"ח מציין, כי החלק הארי בשירותי מיחשוב הענן הוא התהליכים העסקיים כשירות' שמייצג 77% מהשוק ● כמו כן, עד 2016, שוק התשתיות כשירות - IaaS - ישתווה לשוק התוכנה כשירות - SaaS

גם בזק עולה למחשוב ענן

שוק שירותי הענן צפוי לצמוח השנה ב-19.6% ולעמוד על 109 מיליארד דולרים לעומת 91.4 מיליארד בשנה שעברה – כך עולה מתחזית שפרסמה גרטנר (Gartner). עוד צופה חברת המחקר, כי עד 2016 השוק כמעט יכפיל את עצמו ויעמוד על 206.6 מיליארד דולרים.

הגידול הצפוי נובע מצמיחה חזקה בעולם התשתיות כשירות (IaaS), שגרטנר צופה שהיקפו יגדל השנה ב45.4%, וכן בעולם התוכנה כשירות (SaaS), שצפוי לעמוד השנה על 14.4 מיליארד דולרים. החלק הארי בשירותי מיחשוב הענן הוא התהליכים העסקיים כשירות (BPaaS), שמייצג 77% מהשוק וצפוי לגדול ב-2012 ל-84.2 מיליארד דולרים בהשוואה ל-72 מיליארד ב-2011.

לפי הדו"ח, ההוצאות על פרסום בענן, שגרטנר כוללת אותו כקבוצת משנה של BPaaS, ימשיכו להוות כ-47% מסך ההוצאות על שירותי ענן ציבורי. שוק ה-IaaS, שלפני שנתיים היה גודלו פחות משליש מזה של שוק ה-SaaS, צפוי להשתוות לו ב-2016. פלחי ניהול הענן ושירותי אבטחת המידע בענן צפויים לגדול ל-3.3 מיליארד דולרים השנה, והצמיחה בפלטפורמה כשירות (PaaS) צפויה להיות השנה חזקה ולהוביל את היקפו של שוק זה ל-1.2 מיליארד דולרים.

"ככל שהשוק גדל, IaaS יהפוך לבעל נתח השוק הגדול ביותר בו, כאשר נתחי השוק של שירותי אבטחת המידע בענן וניהול הענן יגדלו אף הם", אמר אד אנדרסון, מנהל המחקר בגרטנר.

מחלוקה לאזורים גיאוגרפיים עולה, כי צפון אמריקה מובילה בשוק שירותי הענן, עם צמיחה שנתית ממוצעת של 61% בין 2010 ל-2016. מערב אירופה, שעדיין שרויה בעיצומו של משבר כלכלי, תניב את שיעורי הצמיחה הנמוכים ביותר בשוק זה. עוד צופה חברת המחקר, כי מבין הארצות המתפתחות, הצמיחה הגבוהה ביותר תהיה באזור אסיה-פסיפיק – כולל הודו ואינדונזיה, ולאחריו בסין, אירו-אסיה – לרבות רוסיה, ואמריקה הלטינית – כולל ארגנטינה, מקסיקו וברזיל. עם זאת, הדו"ח ציין שהאתגרים הכלכליים המתמשכים בשוק היפני ימתנו את הצמיחה הכוללת באזור אסיה-פסיפיק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים