התראות: חשש גבוה להתקפות קיברנטיות נגד גופים פיננסיים בארה"ב

מרכז הניתוח ושיתוף המידע של השירותים הפיננסיים העלה את דרגת האיום מפני מתקפה קיברנטית מ-"גבוהה" ל-"גבוהה מאד", וזאת בשל מתקפות שחוו האתרים בנק אוף אמריקה וג'יי.פי.מורגן צ'ייס ● המרכז ייעץ לגופים הפיננסיים להגביר את רמת המודעות ורמת אבטחת המידע במערכי ה-IT שלהם, שכן יש בידו מידע אמין בנושא

בנקים, חברות השקעות וחברות ביטוח בארה"ב קיבלו אתמול (ד') התראה להיות בכוננות מוגברת לקראת מתקפות קיברנטיות צפויות.

את ההתראה העביר מרכז הניתוח ושיתוף המידע של השירותים הפיננסיים, FS-ISAC (ר"ת The Financial Services Information Sharing and Analysis Center). הוא העלה את דרגת האיום מפני מתקפה קיברנטית מ-"גבוהה" ל-"גבוהה מאד", וזאת בשל מתקפות שחוו האתרים בנק אוף אמריקה (Bank of America) וג'יי.פי.מורגן צ'ייס (JPMorgan Chase). המרכז ייעץ לגופים הפיננסים להגביר את רמת המודעות ורמת אבטחת המידע במערכי ה-IT שלהם, שכן על פי אנשי FS-ISAC, הגיע אליהם מידע אמין בנושא.

הבעיות באתרי שני הבנקים הופיעו לאחר שאדם פרסם באינטרנט איום לפיו בכוונתו לתקוף את בנק אוף אמריקה ואת הבורסה של ניו יורק, כ-"צעד ראשון" בקמפיין נגד חברות אמריקניות. עוד נכתב בפוסט, כי ההתקפות תמשכנה עד שהסרט "תמימות המוסלמים", שעורר מחאות ברחבי המזרח התיכון, "יימחק" מהאינטרנט. לא היה ניתן לזהות את האדם שפרסם את ההצהרה. גם לא היה ברור אם האיום קשור לבעיות שבשני הבנקים.

דן הולדן, מנהל מחקר האבטחה בארבור נטוורקס (Arbor Networks), אמר כי כמה בנקים בארה"ב היו תחת מתקפת מניעת שירות מבוזרת (DDoS) קמפיין. הוא סירב לגלות את זהות הבנקים. קבלן אבטחת מידע חיצוני אמר לעיתונות הטכנולוגית בארה"ב, כי הוא מכיר את ההתקפות, וציין כי הן היו "מסיביות" בהיקפן.

האזהרה שיצאה מפי אנשי FS-ISAC מגיעה כמה ימים אחרי שאנשי ה-FBI פרסמו התראת הונאה, לפיה השירותים של חברות שירותי ייעוץ פיננסי עלולים להיפגע בשל מתקפות של פושעי סייבר, שעלולים לשבש את השירות באתרי האינטרנט שלהן. מטרת המתקפות, הסבירו ב-FBI, היא להרחיק את תשומת ליבם של אנשי ה-IT מכך שאותה עת חל זינוק בהעברות בנקאיות גדולות, משמע נעשית הונאה מקוונת.

לא ניתן היה להשיג את תגובות FS-ISAC והמשרד לביטחון המולדת (DHS).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים