תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | ראה אור גיליון ספטמבר של כתב העת "צבא ואסטרטגיה"

כתב העת, העוסקת בין השאר בלוחמת סייבר, מוצע לקריאה למנויי אנשים ומחשבים

23/09/2012 12:51

לאור הצלחת ועידת הסייבר השנתית של המכון למחקרי בטחון לאומי, הוחלט להעמיק את שיתוף הפעולה עם המכון ולהפיץ את "צבא ואסטרטגיה", כתב העת של המכון למחקרי בטחון לאומי – למנויי אנשים ומחשבים.

את כתב העת "צבא ואסטרטגיה" עורך ד"ר גבי סיבוני. סיבוני, אל"מ (מיל') ומפקד סיירת גולני בעברו, מנהל כיום את תכניות המחקר של המכון למחקרי ביטחון לאומי בתחומי צבא ואסטרטגיה ולוחמת סייבר. כתב העת יוצא לאור שלוש פעמים בשנה בעברית ובאנגלית, ועוסק במגוון תחומים, בהם לוחמת סייבר, הגנה על תשתיות חיוניות, טכנולוגיה ביטחונית/צבאית, חשיבה צבאית ואסטרטגית אוניברסלית וישראלית, ממשקי צבא-דרג מדיני ותהליכי קבלת החלטות.

בימים אלה ראה אור גיליון ספטמבר של כתב העת. הכתבות בהן עוסק הגיליון הן:

– דילמות בלחימה בשטחים צפופי אוכלוסייה – תא"ל (מיל') משה (צ'יקו) תמיר, שהיה מפקד אוגדת עזה.

– חובות במשפט ההומניטרי הבינלאומי – ד"ר קנוט דורמן, עומד בראש המחלקה המשפטית של בוועד הבינלאומי של הצלב האדום (ICRC) בז'נבה.

– מבצע מגן מאוחד: תקיפה באזורים מיושבים בצפיפוּת בלוב – לוטננט קולונל, כריסטיאן דה קוק, ראש המחלקה לחוק בינלאומי בנאט"ו.

– הגנה בשכבות ותקיפה יוזמת בהגנת המולדת – תא"ל (מיל') עוזי עילם, חוקר בכיר במכון למחקרי בטחון לאומי, שהיה ראש המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) במשרד הביטחון.

– מה עומד מאחורי לוחמת הסייבר של סין – ד"ר אל"ם (מיל') גבי סיבוני, ראש תכנית צבא ואסטרטגיה וראש תכנית לוחמת סייבר במכון למחקרי ביטחון לאומי, וי"ר, עובד בכיר במשרד ראש הממשלה.

– אסטרטגיה יישומית: אתגרי הפעלת הכוח במזרח־תיכון משתנה – רון טירה מחבר "המאבק על טבע המלחמה", שיצא לאור במסגרת המכון למחקרי ביטחון לאומי. משרת במילואים במחלקת תכנון המערכה של חיל האוויר

– איראן: אמצעי אכיפה ומניעה ימיים מתחת לסף המלחמה – יואל גוז'נסקי, חוקר במכון למחקרי בטחון לאומי.

ניתן לעיין במאמרים דומים שנכתבו בגיליונות הקודמים של כתב העת באתר האינטרנט של המכון: http://www.inss.org.il

אירועים קרובים