הכנס של כולם – פרק א'

תוכנית MBA בהתמחות ניהול טכנולוגיה, חדשנות ויזמות בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב קיימה באחרונה אירוע חברתי יוצא דופן בקמפוס ההדרכה של בנק הפועלים שבקיבוץ שפיים. האירוע, שכונה "אי-אקדמיה – מפגש חברתי בלי אג'נדה", נערך בפורמט חדשני המכונה אי-כנס (Unconference), שבו סדר היום ותכנית המפגש נקבעים על ידי המשתתפים עצמם.

אי-כנס הוא בבחינת ניסוי חברתי-אקדמי יחיד במינו בתחום הטכנולוגיה והאומנות, עם דגש על חדשנות, יזמות ויצירה. ייחודו של האירוע הוא גם במפגש הבלתי אמצעי בין יזמים, טכנולוגים ואמנים, כל מי שהוזמן וגם הגיע. באי-כנס יזמו המשתתפים פעילויות מגוונות כגון הרצאות, סדנאות והדגמות בכל נושא הקרוב ללבם. במהלך המפגש הועלו רעיונות חדשים והוצעו דרכים בלתי צפויות לפתרון בעיות, כאשר המפגש מציע פתח לחשיבה שונה ו-"מחוץ לקופסה", וכן חוויה מהנה של הפנינג רב גוני.

כך, בתחילת האירוע הוצב לוח גדול עליו המשתתפים רשמו את מה שהם מבקשים לעשות, היכן ומתי. האירוע אפשר למשתתפים לתת ביטוי ישיר לרעיונות חדשים, כמו גם ליכולות ולכישורים סמויים (ליותר ביישנים מביניהם). באירוע מסוג הזה אין צופים מהצד. כל אחד משתתף. בין המשתתפים היה מפתח וממציא שסיפר על הסגוויי הפרטי שלו שנבנה בחומרים בייתים, וד"ר דוליטל – גיקית, מתכנתת ומאלפת כלבים, שעורכת סדנה אודות סודות השפה הכלבית. עוד נערכו אינעאל דינאק, הרצאה ומצגת על קללות עיראקיות אמיתיות; סדנת פלרטוט, משמעות הפלרטוט ביצירת קשר אי-וירטואלי; מסיבת יו-טיוב (YouTube) של לינקים שניתנו על ידי המשתתפים; סדנת אוריגמי; סדנת ויסקי, כולל תכנית עסקית למזקקת ויסקי ישראלית; "גארג' סייל" שכלל ההיסטוריה של כל חפץ; היבטים מנטאליים על כיצד לנצח בפוקר; והטסה של מטוסים זעירים על ידי אלוף עולם ועוד.

כאן זה קרה. מתכונת האי-כנס הובאה ארצה על ידי יוסי ורדי (אלא מי?), שלמד אותה מטים אוריילי -  הבעלים של החברה האמריקנית אוריילי, המוציאה לאור ספרי לימוד ומפיקת כנסי טכנולוגיים בעיקר של עולם הקוד הפתוח. בתוכנית MBA זו מרצים חברי סגל האוניברסיטה, וכן מרצים מובילים מהתעשייה הישראלית ומרצים אורחים מחו"ל. המנהל האקדמי הוא פרופ' משה צבירן, ומנהלת התוכנית היא ד"ר איריס גינזבורג. בוועדה המייעצת לתכנית משתתפים: ד"ר בנצי ויינר - סמנכ"ל מו"פ, טבע; ד"ר בני זאבי - שותף-מנהל DFJ, תמיר פישמן ונצ'רס; זהר זיסאפל, יזם ויו"ר רד תקשורת מחשבים; גיגי לוי, מנכ"ל 888; חמי פרס - שותף מנהל, פיטנגו; ורוני קנת, מנכ"ל וולטייר

נצפו בכניסה לקמפוס. מימין: חן צרפתי, אלוף העולם בהטסת הליקופטרים (ההטסה עצמה בהמשך); עמי בן בסט, מנחה האירוע ורב-פעלים יצירתיים; יוסי ורדי, גורו האינטרנט; מנהל קמפוס הדרכה של בנק הפועלים; יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים; ג'ף פולבר, יזם אמריקני ואורח קבע בארצנו באירועי ורדי בעיקר; ואיריס גינזבורג, מנהלת תוכנית חדשנות MBA

ריקי משולם - רכזת חדשנות בבנק הפועלים, ליד הלו"ז הספונטני של התוכנית כפי שרשמו משתתפיה

כך עושים נטוורקינג לפני מושב המליאה, ההרצאות והפעילויות לפי הלו"ז

מימין: ורדי וסרוסי בתיאומים של הרגע האחרון לפני פתיחת המפגש. ורדי המארח מתארח אצל סרוסי המארח, שתרם את המקום והכיבוד


המשך יבוא…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים