אט"ל החל בשלב הרביעי בפרויקט ה-ERP הענק; ההיקף: מיליונים רבים של שקלים

במסגרת שלב זה מטפל פרויקט ה-ERP של אט"ל בניהול של תהליכי המלאי לדרג הנפרש ● הפרויקט ישרת את המשתמשים בשטח: קציני ונגדי לוגיסטיקה, חימוש וקשר ברמת הגדודים והחטיבות ● את העבודה על השלב הנוכחי מובילים אנשי ה-IT בפRולוג - מנהלת ה-ERP של אט"ל, ומשתתפים בו גם אנשי מחלקת התיקשוב באגף, שמשמשים כקבלן ראשי, וקבלני משנה מהתעשייה האזרחית

אט"ל – אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל – החל בימים אלה את השלב הרביעי בפרויקט ה-ERP הענק שלו, כך נודע לאנשים ומחשבים. שלב זה עתיד להסתיים במהלך 2014, קרי: בעוד פחות משנתיים, כאשר היקפו הכספי לא נמסר. עם זאת, גורמים בשוק העריכו אותו במיליונים רבים של שקלים. יצוין, כי היקפו של פרויקט ה-ERP כולו נאמד במאות מיליוני שקלים.

במסגרת שלב זה מטפל פרויקט ה-ERP של אט"ל בניהול של תהליכי המלאי לדרג הנפרש. הפרויקט ישרת את המשתמשים בשטח: קציני ונגדי לוגיסטיקה, חימוש וקשר ברמת הגדודים והחטיבות.

את העבודה על השלב הנוכחי מובילים אנשי ה-IT בפRולוג – מנהלת ה-ERP של אט"ל – ומשתתפים בו גם אנשי מחלקת התיקשוב באגף, שמשמשים כקבלן ראשי, וקבלני משנה מהתעשייה האזרחית. אנשי ה-IT של פRולוג הסתייעו במחלקת לשם ובממר"ם שביחידת לוט"ם אשר באגף התיקשוב של צה"ל. עם סיום הפרויקט הנוכחי יתווספו למערכת מאות משתמשים. מערכת ה-ERP היא של סאפ (SAP), עם התאמות וממשקים ייעודיים לאט"ל.

בשלב הראשון של הפרויקט, שעלה לאוויר ב-2004, הוכנסו מודולים שטיפלו במרכזים הלוגיסטיים. בשלב השני, בין 2005 ל-2008, הועלו מודולים מעולם הרכש. במסגרת השלב השלישי עלו לאוויר המודולים בנושאי הניהול, הייצור, התכנון והיבטים נוספים של ניהול מלאי. המשתמשים שנוספו למערכת בסיום השלב השלישי הם אנשי סדנאות האחזקה של צה"ל, המכונים "דרג ב'", סדנאות מרחביות המטפלות בטנקים ובכלי רכב, במערכות נשק ובמערכות הקשר הצה"ליות.

הפרויקט בכללו נותן מענה לתהליכי האחזקה, שרשרת האספקה, תמחיר ובקרה, מלאי ואחסנה וכלל היבטי ניהול המשאב האנושי כמשאב בייצור. באו בו לידי ביטוי יכולות מתקדמות של ה-BI לקבלת תמונת מצב שוטפת של המפקדים והמשתמשים האחרים.

אמת ארגונית אחת
אט"ל אחראי לניהול המשאבים תומכי הלחימה ומטרתו לאפשר את רציפותה. הוא פועל בחמישה צירים: אספקה (תחמושת, דלק, ציוד, מים ועוד), רפואה, אחזקת כלי רכב, תנועות והיסעים ובינוי.

ההחלטה להטמיע מערכת ERP ולהחליף את כלל מערכות המורשת באגף התקבלה ב-2002. המניעים של ההחלטה היו היותן של מערכות ה-IT ישנות ונטולות ממשקים ביניהן, קיום מצב של "איי מיחשוב", רצון וצורך במיכון תהליכים ידניים, קבלת שפה ארגונית אחידה ואמת ארגונית אחת, כמו גם ראייה אינטגרטיבית אודות הקורה בצה"ל בהיבט האגף. החזון הארגוני לפרויקט היה "הקמת מערכת אינטגרטיבית אחת לשיפור היעילות ולהעלאת התפוקות, תוך הצגת תמונת מצב אמינה, זמינה ועכשווית".

האגף החליט על ביצוע המהלך הכולל בכמה פרויקטים שונים: השלב הראשון של המערכת, שכונה "פעימה ראשונה", עלה לאוויר ב-2004. בשלב זה הוכנסו המודולים שטיפלו במרכזים הלוגיסטיים, ביניהם מלאי, הפצה, ניהול כוח אדם וניהול הייצור. בתחילה עלתה המערכת בארבעה מרכזים בצה"ל – מרכז ציוד ולחימה, מרכז שירותים רפואיים, מרכז ציוד ומרכז דלק – ולאחר מכן עלתה בתשעה מרכזים נוספים. המשתמשים בשלב זה היו אנשי המחסנים והמרכזים בצבא.

בשלב השני של הפרויקט הועלו מודולים בנושאי רכש וניהולו, ניהול תקציב, בקרה תקציבית, תכנון תקציב ורכש, מודול BI של סאפ והטמעת מערכת לזימון תורים צה"לית עבור חיל הרפואה. כמו כן הוטמעו כלים להצגתו של המידע עבור מנהלי רכש באט"ל, למנהלי בסיסים ולקצינים בכירים – מדרגת סגן אלוף ומעלה. בשלב זה הושם דגש על יצירת ממשקים מול מערכות ה-IT במשרד הביטחון בכלל ועל מערכת מודל, ה-IT של מינהל הרכש במשרד. או אז נוספו למערכת משתמשים מזרוע היבשה ומאגף התיקשוב.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אנונימי

    כשמי המופיע באתר כך צריכה להשאר הכתבה הזו למה לעזאזל אתם מפרסמים את כל השמות האלו אחר כך מתפלאים למה האויב יודע כל כך הרבה עלינו! ובכלל עכשיו כשהרמתי תראש אני רואה עוד כתבות... בושה וחרפה.

  2. Tal Frankel

    בושה למדינת ישראל שהיא מטמיעה תוכנה גרמנית אמריקאית ולא תוכנות ישראליות אולי לבנות אוניוצ , צוללות או מטוסים אנחנו לא יודעים , אבל בטח תוכנות אנחנו מסוגלים להתלונן ולהצדיק את הפתרון באיי מידע זה פשוט בושה וחרפה, איי מידע יהיו קיימים גם במערכת הנוכחית פשוט בגלל קשלים בתכנון. בואו ונודה על האמת זו מערכת שלימה של אינטרסים ומקורבים שגרמה למדינת ישראל ולצבא להסתבך בהוצאות ובקניית רישוי

אירועים קרובים