אנליסט: ההשקה של iPhone 5 הייתה "אגדתית"

ההצהרה הנחרצת מגיעה חרף העובדה שאפל פספסה את צפי האנליסטים למכירות של 10 מיליון מכשירים ומנייתה צנחה ב-35 דולרים מהשיא שלה ● "מדדים כמו הזמנות מראש של 24 השעות הראשונות, יחד עם העיכוב בזמן האספקה של ההזמנות מראש ומשך הזמן של מכירת המלאי הראשוני בחנויות, מהווים אינדיקציה טובה יותר לעוצמתו של ה-iPhone 5", אמר בראיין וויט מבית ההשקעות טופקה קפיטל מרקטס

הציפיות מאפל (Apple) לפני השקת ה-iPhone 5 היו בשמים, ומניות החברה ספגו מהלומה כאשר בסוף השבוע הראשון לזמינות המכשיר החמיצה החברה ציפיות של כמה אנליסטים. כך, עמדו הערכותיהם למכירות של 10 מיליון מכשירים במהלך שלושת הימים הראשונים לזמינות המכשיר. בפועל הודיעה ענקית הטכנולוגיה, כי מכשיר הדגל החדש שלה מכר 5 מיליון יחידות במהלך סוף השבוע הראשון שלו בשוק.

אולם, חרף העובדה ששערה של מניית אפל צנח ב-35 דולרים מהשיא שלה, 705.07 דולרים, לפני השקת ה-iPhone 5 – יש מי שרואה את ההשקה באופן חיובי. "אל תתייחסו למספר של 5 מיליון, כי זוהי השקה אגדתית", כתב למשקיעים האנליסט בראיין ווייט מבית ההשקעות טופקה קפיטל מרקטס (Topeka Capital Markets).

"חשבנו שכדאי להשוות את ההשקה הזאת להשקה של ה-iPhone 4s בעוד כמה מדדים", ציין ווייט. "אנחנו מאמינים שמדדים כמו הזמנות מראש של 24 השעות הראשונות של iPhone 5 לעומת ה-iPhone 4s, יחד עם העיכוב בזמן האספקה של ההזמנות מראש, או משך הזמן של מכירת המלאי הראשוני בחנויות, מהווים אינדיקציה טובה יותר לגבי עוצמתו של מחזור המכירות של ה-iPhone 5 מאשר מספר המכירות של שלושת הימים הראשונים, שנבלם בשל אילוצי אספקה".

ווייט ציין כמה מדדים שמוכיחים את טענתו, לפיה ההשקה של ה-iPhone 5 הייתה לא פחות מאגדתית. ראשית, ההזמנות מראש ביום הראשון לזמינות הכפילו את עצמן לעומת ההזמנות מראש במשך 24 השעות הראשונות של זמינותו של ה-iPhone 4s. בנוסף, מלאי המכשירים להזמנות מראש ביום ההשקה של ה-iPhone 5 באתר החברה אזל תוך שעה אחת – הרבה יותר מהר מזה של המכשיר הקודם, שהיה זמין עוד שעות רבות במהלך היום שבו החל להיות זמין בחצות.

מדד נוסף הוא העיכוב באספקת ה-iPhone 5, שהגיע ל-4-3 שבועות יום אחד בלבד לאחר שאפל פתחה את אפשרות ההזמנות מראש. כאן, נראה כי ווייט טעה, שכן ההודעה על המתנה של 4-3 שבועות עד האספקה התרחשה לאחר שבעה ימים, ולא אחד.

ווייט חיזק את המלצת הקנייה שלו למניה, והשאיר על כנה את הערכתו למחיר יעד של 1,111 דולרים למניה בתוך 12 חודשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים