שי רוזן, רילקומרס: "לא יהיה פתרון אחוד לתשלום בסלולר בשנתיים-שלוש שנים הקרובות"

"ההיסטוריה של הטכנולוגיה רצופה בהצלחות, אולם רק כאשר הן ענו על צורך אמיתי, דוגמת פנגו. כאשר אמצעי התשלום פותר בעיה אמיתית, או אז יש לו הצדקה", אמר רוזן - מנהל תחום אסטרטגיה, ייעוץ וסלולר ברילקומרס ● לדבריו, "הבעיה איננה מצויה בקרב הלקוחות, אלא טמונה בכך שלא בטוח שישנו צורך אמיתי לאמצעי תשלום באמצעות הנייד. מדובר בצורך שאינו ברור"

"לא יהיה פתרון אחוד לתשלום דיגיטלי באמצעות מכשירי הטלפון הניידים בשנתיים-שלוש שנים הקרובות, בין השאר כי הצורך בכך אינו ברור", כך אמר שי רוזן – מנהל תחום אסטרטגיה, ייעוץ וסלולר ברילקומרס.

רוזן דיבר ברב-שיח שנערך לקראת כנס mPay, שמופק על ידי אנשים ומחשבים וייערך ב-16.10 במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. את רב השיח, שנערך בבית אנשים ומחשבים לפני ימים אחדים, הנחו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, ו-ויקטור אררה, יועץ מיחשוב בכיר ומנכ"ל Smart e-moon.

ליאור מזור - יועץ אבטחת מידע לתחום PCI, קומסקלדברי רוזן, "הבעיה איננה מצויה בקרב הלקוחות, אלא טמונה בכך שלא בטוח שישנו צורך אמיתי לאמצעי תשלום באמצעות הנייד. מדובר בצורך שאינו ברור". הוא ציין, כי "ההיסטוריה של הטכנולוגיה רצופה בהצלחות, אולם רק כאשר הן ענו על צורך אמיתי, דוגמת פנגו. כאשר אמצעי התשלום פותר בעיה אמיתית – או אז יש לו הצדקה".

ליאור מזור, יועץ אבטחת מידע לתחום PCI בקומסק, אמר "חברות כרטיסי האשראי הבינלאומיות מחילות את תקן PCI, כי הן מחוייבות לעמוד בתקן בינלאומי זה. ההנחייה כוללת את הצורך לעמוד בתקן גם על יישומי מסחר מקוון ארגוניים". יצוין, כי תקן PCI (ר"ת Payment Credit Card Industry) הוא תקן הדורש הגנה על המידע של כרטיסי האשראי שבידי החברה. לדברי מזור, "תקן PCI בגרסתו השלישית ייועד באופן ספציפי לעולם המיחשוב הנייד והסלולר, ויכלול הנחיות כיצד להשתמש בטכנולוגיית NFC".

רועי אלבז, מנכ"ל פנגו. צילום: יניב פאררועי אלבז, מנכ"ל פנגו, אמר כי "ישנם כמה מובילי שוק שיצליחו לחולל את השינוי הצרכני לטובת תשלום בטלפונים הסלולריים, תוך התאמה לטכנולוגיית NFC". הוא הוסיף, כי "אני לא מאמין שיבוא היום ובו לא נסתובב עם ארנק. ובכל מקרה, עד שזה יקרה תהיה תקופת ביניים, בה יצמחו יישומים שיספקו פתרונות נקודתיים".

לדברי אלבז, "אם הספקים לא יצליחו לספק צורך, היישומים לתחום לא ישרדו". הוא ציין, כי על מנת שהתחום יתרומם, נדרש שללקוחות תהיה חוויית שימוש טובה וידידותית, וכן הנגשה של השימוש. "אנו פועלים כיום על מנת להנגיש לנהגים שירותים נוספים, בעולמות התוכן שלהם, דוגמת שירות שטיפת כלי הרכב, או תדלוק", סיכם את דבריו.

מיכאל אוזירנסקי, מנכ"ל Top-Q. צילום: יניב פארמיכאל אוזירנסקי, מנכ"ל Top-Q, אמר כי החברה פועלת בעולם המיכון של בדיקות תוכנה, כאשר היום הם עושים זאת גם לבדיקת תוכנות בסביבת המובייל. הוא ציין, כי יש מגוון עצום של מכשירים אשר פועלים בעולם הטלפונים הניידים, ולצידם, יש מגוון עצום של יישומים לעולם זה. כך, ציין בין השאר אוזירנסקי את היישום של חברת המוניות גט-טקסי. "חשוב לבדוק את היישומים המפותחים בעולם הטלפונים הניידים", ציין, "וחשוב שהבדיקות התוכנה יבוצעו בצורה אוטומטית. המטרה היא לבדוק שהפעולות המבוססות על היישום נעשות כמו שמצריך".

מתעניינים בתחום הסלולר? הירשמו לכנס mPay של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים