הכנס של כולם – פרק ב'

תוכנית MBA בהתמחות ניהול טכנולוגיה, חדשנות ויזמות בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב קיימה באחרונה אירוע חברתי יוצא דופן בקמפוס ההדרכה של בנק הפועלים שבקיבוץ שפיים. האירוע, שכונה "אי-אקדמיה – מפגש חברתי בלי אג'נדה", נערך בפורמט חדשני המכונה אי-כנס (Unconference), שבו סדר היום ותכנית המפגש נקבעים על ידי המשתתפים עצמם.

אי-כנס הוא בבחינת ניסוי חברתי-אקדמי יחיד במינו בתחום הטכנולוגיה והאומנות, עם דגש על חדשנות, יזמות ויצירה. ייחודו של האירוע הוא גם במפגש הבלתי אמצעי בין יזמים, טכנולוגים ואמנים, כל מי שהוזמן וגם הגיע. באי-כנס יזמו המשתתפים פעילויות מגוונות כגון הרצאות, סדנאות והדגמות בכל נושא הקרוב ללבם. במהלך המפגש הועלו רעיונות חדשים והוצעו דרכים בלתי צפויות לפתרון בעיות, כאשר המפגש מציע פתח לחשיבה שונה ו-"מחוץ לקופסה", וכן חוויה מהנה של הפנינג רב גוני.

כך, בתחילת האירוע הוצב לוח גדול עליו המשתתפים רשמו את מה שהם מבקשים לעשות, היכן ומתי. האירוע אפשר למשתתפים לתת ביטוי ישיר לרעיונות חדשים, כמו גם ליכולות ולכישורים סמויים (ליותר ביישנים מביניהם). באירוע מסוג הזה אין צופים מהצד. כל אחד משתתף. בין המשתתפים היה מפתח וממציא שסיפר על הסגוויי הפרטי שלו שנבנה בחומרים בייתים, וד"ר דוליטל – גיקית, מתכנתת ומאלפת כלבים, שעורכת סדנה אודות סודות השפה הכלבית. עוד נערכו אינעאל דינאק, הרצאה ומצגת על קללות עיראקיות אמיתיות; סדנת פלרטוט, משמעות הפלרטוט ביצירת קשר אי-וירטואלי; מסיבת יו-טיוב (YouTube) של לינקים שניתנו על ידי המשתתפים; סדנת אוריגמי; סדנת ויסקי, כולל תכנית עסקית למזקקת ויסקי ישראלית; "גארג' סייל" שכלל ההיסטוריה של כל חפץ; היבטים מנטאליים על כיצד לנצח בפוקר; והטסה של מטוסים זעירים על ידי אלוף עולם ועוד.

סגל אקדמי. מימין: פרופסור משה צבירן, בני זאבי (אחיו התאום של אבי זאבי מקרן כרמל ונצ'רס) ואיריס גינזבורג

צמד חמד. מימין: איריס גינזברג ואולה מינשקה, העוזרת של של איריס בתוכנית MBA

המשתתפים ממתינים לדברי המארחים. משמאל: יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים

ג'ף פולבר מצלם ומתעד כל אירוע בחייו וכל כנס שהוא משתתף בו. גם הפעם

ורדי נותן את מופע הפתיחה, כולל הוויצ'ים והשטיקים - העיקר שיהיה שמח ושכולם ישתתפו, שאף אחד לא ישתלט על הזמן של האחרים, והכי חשוב שכולם יעזרו

המשך יבוא…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים