אמיר פיינטוך, קוואלקום-את'רוס: "תקן התקשורת 802.11ad – החזית הבאה בתחום הקישוריות בין מכשירים"

"התקן הזה חי בצמידות ל-WiFi המסורתי ומעניק לו חוויות משתמש חדשות ומשלימות", אמר פיינטוך – סגן נשיא בכיר ומנכ"ל בחטיבת העסקים הצרכניים בקוואלקום-את'רוס ● לדבריו, נפח תעבורה מהיר כזה, מספק הרבה מאוד אפשרויות חשובות כמו העברת קבצים במהירות אדירה דרך תחנת העגינה או ישירות לכונן קשיח חיצוני. מעבר לביטחון המוגבר, יש כאן אפילו חסכון בחשמל"

אמיר פיינטוך, סגן נשיא ומנהל משותף של קבוצת הפלטפורמות של אינטל

"תקן התקשורת 802.11ad הוא החזית הבאה בתחום הקישוריות בין מכשירים. זהו תקן שאפשר לכנותו ממשיכו הטבעי והמיטבי של הבלוטות' (Bluetooth). לעומת תקנים אחרים שנכשלו מבחינה טכנולוגית ומסחרית, כגון תקן ה-Ultra Wide Band, תקן ה-802.11ad יצליח. למעשה, הוא מגיע מישראל, ממרכז הפיתוח של קוואלקום (Qualcomm) – האחראי לפיתוח התחום הזה ועובד יחד עם וילוסיטי (Wilocity) מקיסריה", כך אמר בראיון לאנשים ומחשבים אמיר פיינטוך – סגן נשיא בכיר ומנכ"ל בחטיבת העסקים הצרכניים, קוואלקום-את'רוס (Qualcomm Atheros).

פיינטוך הגיע לישראל במטרה להציג גרסת דמו של הטכנולוגיה החדשה בכנס HTIA 2012 – כנס איגוד התעשיות הטכנולוגיות המתקדמות שנערך באחרונה בירושלים. הוא תיאר את תקן התקשורת החדש, לאחר שיאושר באופן סופי, כמהפכה של ממש לקישוריות בין מכשירים בטווחים קצרים.

לדבריו, התקן החדש יביא עמו שינוי משמעותי בשימוש במחשבים ובהתקנים אחרים שמציעים יכולות קישוריות. "התקן הזה חי בצמידות ל-WiFi המסורתי, ומעניק חוויות משתמש חדשות שמשלימות את ה-WiFi", הוא מסביר. "לדוגמה, הוא יכול לספק יכולת עגינה מהירה. תאר לעצמך שכל מה שתצטרך לעשות יהיה להניח את המחשב הנייד שלך על השולחן, והוא כבר יתחבר באופן מיידי ואלחוטי לתחנת עגינה שמתחברת לכל הציוד ההיקפי. זאת, כאשר אין כל כבל או מגע בין המחשב לתחנת העגינה".

חשיבות התקן זה, על פי פיינטוך, נובעת מרוחב צינור המידע שהוא מספק, שיכול להעביר קבצים במהירות של עד 6.4 ג'יגה-בייט לשנייה. "נפח תעבורה מהיר כזה, מספק הרבה מאוד אפשרויות חשובות כמו העברת קבצים במהירות אדירה דרך תחנת העגינה או ישירות לכונן קשיח חיצוני שבו משובץ רכיב כזה. מדוע זה חשוב? כי כיום בכל פעם שצריך לעשות גיבוי למחשב, ואפילו מחשב נייד אישי, זה בסופו של דבר תהליך שדורש יותר מדי זמן. אולם ברגע שיהיה צינור כזה גדול, הגיבוי יהפוך למטלה שקל ומהיר לבצע. מעבר לביטחון המוגבר, יש כאן אפילו חסכון בחשמל", הוא אומר.

תקן ה-802.11ad, שמכונה גם WiGig, הוא אחד התחומים בהם עוסקת חטיבת קוואלקום-את'רוס. חטיבה זו עוסקת בכל תחומי הקישוריות, כולל FM, GPS, NFC, וכן טכנולוגיות מיקום ואיכון במקומות פתוחים וסגורים. "הפעילות הזו בתחום ה-802.11ad מתווספת להרחבת הפעילות של קוואלקום בישראל, שבאה לידי ביטוי ברכישה של דיזיין ארט (DesignArt Networks). פעילות החטיבה בתחום התאים הקטנים מהווה נדבך חשוב נוסף בין ה-WLAN ל-WAN, בכך שהיא משלימה את החיבוריות של תחום התדרים המורשה – שעולה במידה אחת עם החזון של תמיכה בכמות העברת מידע שגדולה עד פי אלף ממה שנהוג כיום. לכן, אנו צריכים לעבוד בכל החזיתות, ולהגדיל את הצינור ב-PAN, ב-LAN וגם ב-WAN", אמר פיינטוך.

לדבריו, קוואלקום היא בין הראשונות להכניס לשוק את פתרון TriBand. המדובר בפתרון שישלב שידור בערוצי ה-WiFi המקובלים – 2.4 ו-5 ג'יגה-הרץ – לבין שידור בתדר של 60 ג'יגה-הרץ, תדר השידור של פתרון ה-WiGig המתאים ליצירת תקשורת בטווחים קצרים במקומות סגורים, אך אינו מתאים לשידורים בטווח רחוק יותר בתנאי חוץ בגלל התפוגגות האות. עם זאת, היתרון הוא יכולת לספק רשת מקומית אישית (PAN) עם עוצמות ושידור קליטה מאוד גבוהות.

זו גם נקודה נוספת שהוא רוצה להדגיש. "זה לא תקן WiFi. ל-WiFi יש אבולוציה מקבילה. תקן ה-802.11ac יכול להגיע למהירויות שגדולות פי שניים עד שלושה לעומת הדורות הקיימים, ובעזרת תצורות רדיו שונות ומגוונות אפילו עד פי שבעה ושמונה. התקן כבר נמצא לקראת סוף התקינה שלו", סיכם פיינטוך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים