אורן רוזנבלט, סגן קונסול ישראל בשנאחי: "העיר משוועת לטכנולוגיות חדשות ולהיי-טק הישראלי"

משלחת של עיתונאי כלכלה ומחשבים מישראל סיירה בשבוע שעבר בעיר צ'אנגג'ו ובשנחאי, כאורחת הממשל המקומי ● המטרה: לחשוף את התוכניות וההשקעות הרבות שהממשל הסיני עשה על מנת לעודד חברות ישראליות לפתוח מרכזי ייצור ופיתוח בסין ● "זיהינו כאן פוטנציאל אדיר, במיוחד במסגרת תוכנית חומש, הכוללת הפניית תקציבים גדולים מאוד לשורה של פרויקטים - בהם גם של היי-טק", אמר רוזנבלט

"העיר שנחאי משוועת לטכנולוגיות חדשות ולהיי-טק הישראלי. כמו לתעשיות רבות אחרות – יש כאן חלון הזדמנויות בלתי רגיל",  כך אמר אורן רוזנבלט – סגן קונסול ישראל בשנחאי שבסין, בשיחה עם אנשים ומחשבים.

רוזנבלט השתתף בארוחת ערב חגיגית שנערכה בשבוע שעבר לכבוד משלחת עורכים ועיתונאים כלכליים מהתקשורת הישראלית, שביקרה באזור שנחאי. המשלחת היתה אורחת עיריית צ'אנגג'ו, אחת מערי המחוז הגדולים באזור, ושל PTL – חברה בבעלותו של איש העסקים והיזם הישראלי צבי שלגו, הפועלת בסין ומסייעת לחברות ישראליות לפעול בשוק הסיני על פי שורה של מודלים ייחודיים שפיתחה.

בהרצאתו בפני משתתפי המשלחת, אמר רוזנבלט כי "ממשלת ישראל עושה מאמצים רבים להדק את הקשרים הכלכליים בין ישראל לסין. זיהינו פוטנציאל אדיר, במיוחד במסגרת תוכנית חומש, הכוללת הפניית תקציבים גדולים מאוד לשורה של פרויקטים שחלקם מאוד ממוקדים לחברה הישראלית – וביניהם גם היי-טק".

רוזנבלט ציין, כי יש שיפור ניכר מאוד ביחסי הסחר בין ישראל לסין, ובמיוחד במאזן הסחר בין היקף הייבוא והייצוא בין שתי המדינות. לדבריו, היקף הייצוא מישראל לסין הוא כשלושה מיליארד דולרים, לא כולל יהלומים, כאשר העיר שנחאי – החולשת כל כמה ערי מחוז שמשקיעות בטכנולוגיה והיי-טק – תופסת נתח נכבד מהייצוא לסין. "הסינים יוצרים שינוי רציני. הם לא רוצים לייצר סחורות פשוטות איתן היו מזוהים עד כה. הם יודעים היטב, כי הם זקוקים לחדשנות שמתחילה ממו"פ וממשיכה בייצור ושיווק בשוק הסיני", אמר סגן הקונסול.

צבי שלגו, מנכ"ל PTL, הודה לרוזנבלט, ואמר כי החברה שלו, המונה 120 עובדים, מתמחה מזה 15 שנים בסיוע לחברות ישראליות וחברות ממערב אירופה שרוצות לפעול בשוק הסיני. הסיוע של PTL בא לידי ביטוי בהקמת תשתיות מכירה והפצה בסין, אותן היא מנהלת בנאמנות עבור לקוחותיה. התשתית כוללת כוח אדם ברמת מנהלי כספים, מנהל לוגיסטי, מערך גיוס עובדים וכוח אדם, ולמעשה משחררת את החברה היזמית כדי שתוכל לעסוק בליבת הייצור שלה לשוק הסיני.

במהלך חמשת ימי הביקור, נפגשה משלחת העיתונאים מישראל עם בכירי הממשל של העיר צ'אנגג'ו ובכירי מחוז וויז'ין, שיזמו את אירוח המשלחת. הסינים יצאו מגדרם כדי לשכנע את האורחים שהם אכן רציניים מאוד בכוונותיהם לגבי שיתוף הפעולה עם הישראלים, והציגו בפניהם את כל התוכניות והתשתיות הפיזיות והטכנולוגיות שהכינו במטרה לקלוט חברות ישראליות שרוצות לעבוד בסין.

בעיר צ'אנגג'ו עצמה פועלים כבר כמה מיזמים ישראלים, בהם חממה תעשייתית בשטח של 13 אלף מ"ר, שהוקמה בין היתר בסיוע של PTL. המפורסם מבין המיזמים הוא זה של ג'ון ברייס הישראלית, מקבוצת מטריקס, הפועל שם מזה ארבע שנים ונחשב למודל לחיקוי להרחבת ההשקעות של הממשל הסיני בהכשרת כוח אדם לתעשיות חכמות. בקרוב יחל לפעול באזור מיזם נוסף של מטריקס גלובל, שיהיה של אוף שור לשוק הסיני במודל של החרדיות שמטריקס יזמה בישראל, בבית שמש.

דיווחים נוספים על הביקור בסין בשבוע הבא בפורטל ובדיילי. הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לשנחאי, סין

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים