תוכן שיווקי

לקראת אירוע | קפיצת מדרגה במוצרי ה-BI של SAP

09/10/2012 15:12

שרון נדלר

עולם המידע בכלל והבינה העסקית (BI) בפרט עוברים מהפיכה בימים אלו. כמויות המידע הנוצרות ברשתות החברתיות, ברשת האינטרנט, במאגרי המידע השונים ובתוך הארגונים עצמם הולכות וגדלות בקצב אדיר. מושגים כמו BIG DATA, רכיבי IN Memory ועוד, נזרקים לחלל האוויר ועל כל גופי ה-IT בארגונים ובמגזרי התעשייה השונים מוטל האתגר הגדול להפריד את המוץ מן התבן. כלומר, עליהם לאתר את המידע העסקי החשוב למקבלי ההחלטות בדרגים השונים בארגון, מתוך ים המידע המציף אותם כל הזמן, מתוך הארגון ומחוצה לו. ספקי התוכנה הגדולים עמלים כל העת על יצירת פתרונות תוכנה הולמים שיספקו מענה ללקוחות בהתמודדות היומיומית בסביבה העסקית התחרותית בה הם נמצאים.

חברת SAP החליטה כבר לפני מספר שנים לחזק את יכולתם של מוצריה בתחום האנליטיקה העסקית. SAP רכשה מספר חברות ותיקות העוסקות בתחום, כאשר הרכישה המשמעותית מכולן היא של חברת Business Objects, חברה מובילה וותיקה בתחום הבינה העסקית. SAP לא הסתפקה רק ברכישה אלא היא גם השקיעה ומשקיעה רבות בשילוב מוצרי Business Objects , עם מוצרי המדף הוותיקים שלה בתחומי ה-ERP וה-BI.

במהלך השנים הוציאה SAP עדכוני תוכנה הכוללים התממשקות עם הגרסאות השונות של חבילת התוכנה של Business Objects, ושיפורים במערכת SAP BI. עתה מציעה SAP קפיצת מדרגה במוצרי ה-BI שלה, קפיצת מדרגה שמשמעותה מוצר BI שמציע יכולת התממשקות מיטבית עם כל מקורות המידע הקיימים בשוק. המטרה היא לשנות את התפיסה המוטעית בשוק ש SAP NetWeeaver BW מתממשק רק למערכת ECC של SAP, דבר שאינו נכון.

SAP מציעה, בעזרת מערכת SAP NetWeeaver BW 7.3 בשילוב עם חבילת SAP Business Objects ורכיביה השונים, פתרון BI העומד בפני עצמו ומציע מצד אחד את הקישוריות הטובה ביותר בשוק למערכות SAP השונות, ומצד שני מאפשר שימוש במערכת ככלי BI העומד בפני עצמו ומאפשר שליפת מידע ממערכות מקור שהן לאו דווקא מערכות של SAP, ללא איבוד אף אחת מהיכולות המתקדמות לאחזור המידע של SAP NetWeeaver BW 7.3.

הגרסה החדשה של מערכת ה-SAP NetWeeaver BW, גרסה 7.3 יצאה לפני יותר משנה לשוק, ונמצאת כיום בתהליכי הטמעה בשוק הישראלי. הגרסה החדשה תורמת רבות בכל הנוגע לבניית מערכת חדשה, לשיפור המודלים, לבניית מודלים חדשים במערכת הקיימת ולאינטגרציה מיטבית עם SAP Business Objects, על רכיביה השונים.

הגרסה החדשה מאפשרת גמישות שלא הייתה קיימת בעבר בעיצוב מודל הנתונים. כמו כן היא מאפשרת התממשקות מלאה ל- SAP HANA, הרכיב החדשני והמהפכני של SAP להתמודדות עם שליפה וניתוח מהיר של כמויות נתונים גדולות. נס גילון, כשותפה עסקית של SAP וכגוף ה-SAP BI הגדול והמוביל בישראל, מטמיעה כיום את מערכת SAP NetWeeaver BW 7.3 וממשיכה לעקוב אחר השיפורים והפיתוחים המתקיימים במערכת ולחקור אותם.

כנציג של גוף מקצועי מוביל וכיועץ בכיר רבים מהלקוחות שואלים אותי את השאלה המתבקשת בקרב מיישמי SAP BI, מנהלי מחלקות BI ומנהלי מערכות המידע בארגונים: האם באמת מדובר בשינוי ובמהפכה כל כך גדולים, אשר דורשים שדרוג של מערכת SAP NetWeeaver BW הקיימת בארגון?

התשובה לשאלה זו ולשאלות מקצועיות רבות נוספות תינתן בקורס DBW73 BI Delta and Enhancements BW 7.0 to BW 7.3, אשר יתקיים במהלך שבוע החדשנות של SAP.

אירועים קרובים