סקירה: מחשב אולטרה-בוק Z330 של LG

ה-Z330 נותן פתרון טוב למי שרוצה להיכנס לשוק מחשבי האולטרה-בוק ומחפש מחיר הגיוני ● המפרט הטכני משביע רצון, אך זמן עבודה לא מספק ומשטח עבודה מסורבל פוגמים בחוויית השימוש במחשב ● ציון סופי: 76

לאחר שבדקנו מספר מחשבי אולטרה-בוק (UltraBook), אנחנו כבר יכולים להגיע למסקנה אחת פשוטה – בדיוק כמו במחשבים ניידים רגילים, לכל חברה יש גישה מעט שונה לעיצוב. כך, למשל, במקרה של ה-Z330 מבית LG, כל היציאות נמצאות כרגיל בצידי המחשב, בניגוד ל-Portege Z830 של טושיבה (Toshiba). במקרה הזה בחרה טושיבה למקם את רוב היציאות של המחשב מאחור. גם אלו שנמצאות בצדדים ממוקמות בחלק האחורי, כך שהחלק העיקרי של צידי המחשב נקי לחלוטין.

האם יש עדיפות לגישה זו או האחרת, או שאולי זו רק שאלה של טעם וריח? באופן הגיוני, דווקא נוח שהיציאות ממש בצד. אבל לרוב אנחנו זקוקים ליציאות במחשב הנייד רק כאשר אנחנו מניחים אותו על שולחן העבודה, ולכן אולי עדיף שהיציאות יהיו מאחור כך שלא נסתבך עם הכבלים. האמת? גם אנחנו עוד לא החלטנו.

המסך
כך או כך, ה-Z330 הוא מחשב יפה לעין. זה לא רק בגלל שמדובר באולטרה-בוק. אחד הדברים המיוחדים במחשב הזה הוא המסגרת בצבע שחור כהה מאוד, שבחלקה העליון משובצת המצלמה הקדמית. הצבע של המסגרת הפנימית כל כך כהה, עד שלעתים מתקבלת התחושה שהמסך (13.3 אינץ') גדול יותר ממה שהוא באמת. זה נראה טוב, ולדעתנו מוסיף מעט לחוויה.

אולם, ב-LG כמו במקומות אחרים, טרם השכילו להבין שמסך מבריק במחשבים שמיועדים לעבודה – מחשבים עם מסך 13.3 אינץ' מיועדים בדרך כלל לאנשים עובדים – הוא לא ממש בחירה מוצלחת. מסך מבריק מספק יכולת עבודה כמעט אפסית בתנאי אור חזק או בשמש. עדיף בהחלט מסך מט, שמספק עדיפות לתמונה שהיא רגועה לעין גם על חשבון איכות ורווית הצבעים המוצגים.

המעבד
המעבד שבליבתו של ה-Z330 הוא Intel Core i5 2467M, במהירות 1.6 ג'יגה-הרץ, שיכול להגיע במצב טורבו למהירות של 2.3 ג'יגה-הרץ. זהו מעבד כפול ליבות (שעובד בריבוי נימים) עם 3 מגה-בייט זיכרון מטמון מסוג L3, ועם מעטפת תרמית של 17 וואט בלבד – כפי שנדרש עבור מעבדים שמיועדים לשימוש במחשבי אולטרה-בוק, שאחד ממוטיבציות המכירה שלהם הוא זמן עבודה ממושך. זמן עבודה הוא כמובן משתנה שתלוי באופן ישיר בהתחממות המעבד.

את התמונה הטכנולוגית הישירה משלימים 4 ג'יגה-בייט של זיכרון RAM מסוג DDR3 ובמהירות 1,333 מגה-הרץ, שהם בדרך כלל מה שמוצאים בכל מחשב נייד מודרני שנמכר בשוק, בין אם זה אולטרה-בוק או לאו. לכך מצטרף גם כונן מצב קשיח (SSD) של Hynix, בנפח של 120 ג'יגה-בייט.

המחשב תומך במה שצריך כדי לספק חיבורים אלחוטיים רלוונטיים: כרטיס 802.11n ובבלוטות' 3.0, וזאת מעבר לחיבור לרשת המקומית שכבר הזכרנו קודם. מסך ה-13.3 אינץ' הוא מבית היוצר של LG עצמה, והוא מציע רזולוציה מרבית של 1,366×768 פיקסלים – הרזולוציה המקובלת עבור מסכים בגודל זה.

משטח השליטה
המקלדת נוחה מאוד, עם הפרדה מצוינת בין המקשים. ב-LG הצליחו לספק הרגשה מספקת של ירידה וחזרה בין המקשים, למרות המרחק הקטן בין המקלדת והחלק התחתון של הגוף – נקודה חשובה במחשבי אולטרה-בוק, שדקיקות זה חלק משם המשחק שלהם. זו אולי לא ההרגשה שחווים בזמן שימוש במקלדת שולחנית, אבל היא בהחלט מספקת, גם בעת כתיבת טקסטים ארוכים.

מעבר למקשי המקלדת הרגילה הצליחה LG לדחוס ארבעה כפתורים ייעודיים וניתנים לתכנות. כברירת מחדל משמשים כפתורים אלו, שממוקמים ממש מתחת לכפתור ההפעלה/כיבוי של המחשב, לכיבוי זמני של המסך, מזעור כל החלונות הפתוחים בשולחן העבודה לשורת המשימות, גישה לחלון המחשב ופתיחת החיפוש הכללי בחלונות. כלים שימושיים למדי, במיוחד כאשר משתעשעים בפייסבוק (Facebook) והבוס מתקרב.

מצד שני, אפשר לומר על משטח השליטה שהוא ענק יחסית למחשבים ניידים. המשטח בדרך כלל מדויק, אבל מעט זיעה והאצבע נתקעת. בנוסף, הכפתורים איומים – מעבר לכך שממש קשה להבחין בהם באופן ויזואלי, קשה לומר שהם נוחים בזמן העבודה. הם פשוט לא מגיבים מספיק טוב ללחיצות, ובמיוחד הלחצן השמאלי. לעתים זה הגיע לרמה בלתי נסבלת. נקודה שבהחלט פוגעת בחוויית השימוש ב-Z330.

זמן עבודה
במבחני הזמן של MobileMark 2012, השיג ה-Z330 זמן עבודה של 4 שעות ו-16 דקות. זה לא ממש הצליח להרשים אותנו, במיוחד בהשוואה למחשבי אולטרה-בוק אחרים. זה גם ממש לא קרוב למה שאינטל (Intel) דיברה עליו. עם זאת, במבחני הביצועים הוא לא נפל מ-Z830 של טושיבה, למרות שהאחרון מצויד במעבד קצת מהיר יותר, ובבדיקה של כונן ה-SSD הוא הבריק עם מהירות העברה ממוצעת של 413.8 מגה-בייט/לשנייה.

עם מחיר שוק של כ-4,450 שקלים, האולטרה-בוק של LG נותן פתרון טוב למי שרוצה להיכנס לשוק ומחפש מחיר הגיוני. אמנם המחיר נוח, אך זמן העבודה ומשטח השליטה רחוקים מלהרשים. המקלדת האיכותית והעיצוב המוצלח מחפים על כך במעט.

ציון סופי: 76

מעבד: Intel Core i5 2467M במהירות 1.6 ג'יגה-הרץ
ערכת שבבים: Intel HM65
זיכרון RAM: 4 ג'יגה-בייט, DDR3, מהירות 1,333 מגה-הרץ
כונן SSD: נפח 120 ג'יגה-בייט, מבוסס זיכרון NAND של חברת Hynix
מסך: LGD0312 בגודל 13.3 אינץ'
רזולוציה מרבית: 1,366×768
כרטיס תצוגה: משולב במעבד
קישוריות: 802.11n, בלוטות' 3.0
חיבורים: USB 3.0, USB 2.0, HDMI, microRj-45
תוספות: מצלמה, קורא כרטיסי microSDHC
סוללה: 3 תאים, נעולה, חומצת עופרת, 44,440mWh
מערכת הפעלה: Windows 7 Home Premium 64bit
מידות: 315x215x14.7 מ"מ
משקל: 1.21 ק"ג

LG

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים