עובדי פלאפון נגד שאול אלוביץ': הקימו אוהל מחאה מול ביתו

עובדי חברת הסלולר הפגינו מול ביתו של אלוביץ', בעל השליטה בבזק – חברת האם של פלאפון, וביקשו ממנו כי "ייקח אחריות ויעזור להנהלת פלאפון להכיר כבר בהתאגדות של העובדים בה" ● ההנהלה מכחישה את הטענות, וטוענת כי "על פני הדברים, ההסתדרות לא השיגה את השליש הדרוש מקרב עובדי פלאפון כדי שיוכרו כארגון היציג של עובדי החברה"

עובדי פלאפון מפגינים. צילום ארכיון: ועד עובדי החברה

במקביל להתכתשויות בין הנהלת פלאפון לוועד הפעולה הזמני של עובדיה בבית הדין לעבודה, קיימו אתמול (ב') בערב העובדים משמרת מחאה ליד ביתו של שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, שהיא החברה האם של פלאפון, בשכונת צהלה בתל אביב.

חברי הוועד, יחד עם בני משפחותיהם, הקימו סוכה מול ביתו של אלוביץ', כפי שסיפרו בדף הפייסבוק (Facebook) שלהם: "בחג סוכות הגענו להקים סוכת שלום אצל שאול אלוביץ', הבעלים של פלאפון, ולבקש ממנו שייקח אחריות. שיעזור להנהלת פלאפון להכיר כבר בהתאגדות של העובדים בה, ויישב עמם למשא ומתן להסכם קיבוצי!"

לאחר שנאלצו לפרק את הסוכה בהוראת המשטרה, הם המשיכו במשמרת מחאה במקום. גם היום בערב מתכנן ועד הפעולה לקיים משמרת מחאה מול ביתו של אלוביץ' בהשתתפות גדולה של עשרות עובדים. בתוך כך, הודיע ועד הפעולה בדף הפייסבוק שלו, כי "יש כבר 1,600 חתימות. זה מספר מדהים! חלומי!"

כזכור, בסוף אוגוסט החלו חלק מעובדי פלאפון להתארגן במסגרת ההסתדרות הכללית החדשה. זאת, במטרה להפוך את העובדים לארגון יציג, וכדי שיוכלו להגן על זכויותיהם מול החששות מכוונות ההנהלה לפטר מאות עובדים בעקבות הפגיעה ברווחים על רקע התחרות הקשה המתחוללת בענף בחודשים האחרונים. לדברי ועד הפעולה, ההנהלה פועלת מול העובדים כדי למנוע את התאגדותם. בדיון האחרון טען הוועד, כי הנהלת פלאפון מפירה פעם אחר פעם את הסיכום שהתקבל בבית המשפט, שלפיו היא תימנע מלהביע דעה בעד או נגד ההתארגנות.

ההנהלה מכחישה את הטענות בבית המשפט, וטוענת כי "על פני הדברים, ההסתדרות לא השיגה את השליש הדרוש מקרב עובדי פלאפון כדי שיוכרו כארגון היציג של עובדי החברה". מנגד, טוענים העובדים שהושגו כבר 1,600 חתימות, שהן יותר מן המספר הדרוש, וכתבו בדף הפייסבוק: "כולנו תקווה ששאול אלוביץ' ייקח את המושכות לידיו ויכיר בוועד העובדים שקם על פי חוק, לאחר שהתקבלו כ-1,600 חתימות של עובדים שנתנו את תמיכתם בהקמת הוועד".

דוברת פלאפון הגיבה על האירועים האחרונים ואמרה, כי "מדובר בתרגיל שביצעו עובדים ספורים, שמטרתו למשוך את תשומת לב התקשורת. האמת פשוטה – רוב עובדי החברה נגד ההתארגנות, וההסתדרות לא השיגה את השליש הדרוש מקרב עובדי החברה לצורך הכרה כארגון יציג".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים