מחקר: בינג פגיע לתקיפות יותר ממנועי חיפוש אחרים

חברת האבטחה הבריטית סופוס גילתה שמנוע החיפוש של מיקרוסופט הוא זה שמכיל את השיעור הגבוה ביותר של תוצאות חיפוש "מורעלות" - 65% ● שיעור המתקפות המוצלחות על תוצאות החיפוש בגוגל מגיע ל-30% ● המתקפות מטות את תוצאות החיפוש כך שאתרים זדוניים מופיעים בהן במקום בולט

התוצאות המוצגות בבינג (Bing), מנוע החיפוש של מיקרוסופט (Microsoft), פגיע לתקיפות קיברנטיות ולהשפעות חיצוניות אחרות יותר משאר מנועי החיפוש – כך עולה ממחקר שביצעה חברת האבטחה הבריטית סופוס (Sophos). החברה מתמחה בבניית התקני אבטחה שמטפלים, בין השאר, בניסיונות להטות גולשים לאתרים זדוניים היישר מתוצאות החיפוש.

לפי החברה, מדובר בתקיפות ש-"מרעילות" את תוצאות החיפוש ומטות אותן כך שאתרים זדוניים מופיעים בהן במקום בולט. במקרה של התקפות מוצלחות במיוחד, האתרים המפוקפקים יכולים להופיע במקומות גבוהים בהרבה מאתרים לגיטימיים, כולל בין אתרים שמופיעים בדף תוצאות החיפוש הראשון, בו מסתפקים בדרך כלל רוב המשתמשים.

סופוס מצאה שמקורם של 65% מתוצאות החיפוש "המורעלות", שנחסמו על ידי התקני החברה, היה מבינג. 30% הגיעו מגוגל (Google) והשאר – ממנועי חיפוש אחרים. החברה לא לקחה בחשבון את הגודל היחסי של גוגל מול בינג בשוק החיפוש ברחבי העולם – כ-85% לגוגל לעומת 4% בלבד לבינג (לפי נתוני NetMArketShare) – כך שמצבה היחסי של בינג אף גרוע יותר.

כמו כן מצאה חברת האבטחה, כי 92% מהחסימות שבוצעו בעת ניסיונות הטיית תוצאות בחיפוש התייחסו לחיפושי תמונות.

לדברי פרייזר הווארד, חוקר וירוסים ראשי בסופוס. "הרעלת מנועי חיפוש יכולה להיות מסוכנת מאוד עבור משתמשי אינטרנט, מכיוון שהם בטוחים שהמנועים מצליחים לסנן קישורים זדוניים. במקרה הזה, נראה שבינג הוא המנוע שמאכזב את המשתמשים". עם זאת, הוא ציין שהרעלת תוצאות יכולה להתרחש בכל מנוע חיפוש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים