שירה לב-עמי, מנמ"רית משרד הבריאות: "שאיפתנו – להנגיש כמה שיותר מידע רפואי לאזרחים"

"בין היעדים העומדים בפני מערך המיחשוב של משרד הבריאות הוא להחצין את תשתיות המידע שלו", אמרה לב-עמי ברב שיח לקראת כנס Smart Doctor 2012 ● לדבריה, "תקן ISO27799 נכנס לעולם המיחשוב הבריאותי ונפעל לקדמו במהלך 2013"

"אחד היעדים העומדים בפני מערך המיחשוב של משרד הבריאות הוא להחצין את תשתיות המידע שלו. אנחנו רוצים שאזרחי ישראל יקבלו כמה שיותר מידע ויעשו כמה שיותר פעולות של מנהלות רפואיות בצורה דיגיטלית", כך אמרה שירה לב-עמי, מנמ"רית משרד הבריאות.

לב-עמי השתתפה ברב שיח בנושא מיחשוב רפואי שנערך לפני ימים אחדים בבית אנשים ומחשבים לקראת כנס בנושא, Smart Doctor 2012, שיתקיים ב-25 באוקטובר במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. מנחה רב השיח היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי לב-עמי, "נושא ההסדרה של מערכות IT בעולם הרפואי הוא חלק מהפיקוח של משרד הבריאות על התחום, והוא נעשה דרך 'חוזרי מנכ"ל'. אלה מנחים מה נדרש מהמערכות הקליניות בקופות החולים ובבתי החולים, כמו גם כוללים הנחיות בנושאי אבטחת מידע, הגנה על הפרטיות ושמירת סודיות רפואית". היא ציינה ש-"תקן ISO27799 נכנס לעולם המיחשוב הבריאותי ונפעל לקדמו במהלך 2013" ושבמטרה לנהל מידע על תחלואה ומהותה לשם ביצוע מחקר רפואי ועבודות סטטיסטיות מתבצעים סימול וקידוד אבחנות ופעולות. הדבר נעשה בהתאם להנחיות ולכללים של שיטת הסימול הבינלאומית הנהוגה, ICD- 9-CM, שהוגדרה על ידי ארגון הבריאות הבינלאומי O.H.W. "בימים אלה מתקיים דיון מהי הדרך הנכונה לבצע את המעבר מעולם המינוח ICD-9 לעולם המשלב בין ICD-10 ו-SIVOMED", אמרה.

"בכובע השני של המשרד", ציינה מנמ"רית משרד הבריאות, "אנחנו בעלים של בתי חולים ומספקים שירותי רפואה. המשרד חולש ברחבי הארץ על 11 בתי חולים כלליים, 13 בתי חולים גריאטריים ופסיכיאטריים, ואנחנו במסגרת כובע זה ספקי בריאות. בנוסף, אנחנו גורם מממן-מבטח. נכנסים בכובע זה לא מעט שירותים בתחום הבריאות, דוגמת שיקום בריאות הנפש, אשפוז סיעודי ואשפוז גריאטרי".

בכל אחד משלושת הכובעים, הסבירה לב-עמי, נדרשים שני סוגי פעילויות מיחשוב: פעילות אחת היא מימוש רגולציות בעולם הבריאות, הטמעת מערכות רישוי ובקרה והשלמת הפער הטכנולוגי שנוצר. פעילות שנייה היא הנגשת טפסים רבים ככל האפשר לציבור ושיפור יכולות העבודה של האזרחים בעולם המיחשוב הרפואי.

מתעניינים ב-IT בעולם הבריאות? הירשמו לכנס Smart Doctor 2012 של אנשים ומחשבים

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    יישום התקן הנ"ל נעשה כיום ע"י ISO/IEC 27002, אבל מה זה משנה... משרד הבריאות בכלל לא בודק תרופות (פרשת האלטרוקסין, רמדיה ועוד) ומוצרי תינוקות שמגיעים לישראל כפי שמקובל במדינות מתוקנות, אז נלך על דקויות בסוגית אבטחת מידע?!

  2. דני

    בינתיים בתחום האשפוז הגריאטרי המערכת שלכם הנה כשלון מוחלט ובזבוז עצום של כספים, כפי שתיאר מבקר המדינה. המשך נתינת כח בידי מנהלת הפרוייקט הכושלת והעצמת כוחה, מבטיחה שדשא לא יצמח בחצרות אגף מידע ומחשוב במשרד הבריאות.

אירועים קרובים