APC הקימה דטה-סנטר עבור דל ישראל בפרויקט בהיקף מיליוני שקלים

הפתרון שהוטמע בדטה סנטר כולל, בין השאר, מערכות אל-פסק מודולאריות מסדרת Symmetra של 270 קילו-וואט ומערכת ניהול, שמחברת בין מערכות השו"ב של ה-IT למערכות הקירור והבקרה לבניין ● עוד כלל הפרויקט חיבור בין כלל מערכות הניהול הללו, לטובת ניטור מסביב לשעון והתרעות ודיווח על תקלות ● הדטה סנטר החדש תומך באנרגיה ירוקה וכולל כ-40 מערכות קירור מים "In-Row"

APC ישראל, מקבוצת שניידר אלקטריק, הקימה דטה סנטר לדל (Dell) ישראל – כך נודע לאנשים ומחשבים. פרויקט ההקמה של מרכז המיחשוב החל ב-2011, הסתיים לא מכבר ועלה לאוויר באחרונה. היקפו לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על מיליוני שקלים.

הקמת הדטה סנטר נעשתה מתוך ראייה של גידול בצרכי החברה, הקיימים והעתידיים, על בסיס צמיחה של דל ישראל ומרכז המו"פ שלה, שהוקם לאחר שדל רכשה את אקסה-נט (Exanet) הישראלית. הוא מתאפיין בהיבטים ירוקים ובתכנונו הושם דגש על התבססות על תשתיות החוסכות חשמל ואנרגיה. זאת, בשל העובדה העולה ממחקרים שלפיה סעיף עלות האנרגיה להפעלת דטה סנטר הוא היקר מכלל סעיפי התפעול.

תכנון פרויקט ההקמה של חדר המחשב בוצע על ידי APC העולמית וביצעו אותו קבלני משנה שלה, בשיתוף עם APC ישראל. הדטה סנטר הוקם במרכז המו"פ של דל בהרצליה, שהוא אחד ממרכזי המיחשוב הגדולים בארץ ומשתרע על פני כ-300 מ"ר. הדטה סנטר משרת הן את הסניף הישראלי של מחלקת המכירות והשיווק של דל והן את המו"פ ומספק למאות עובדי דל בארץ פתרונות מיחשוב, גיבוי, איחסון, יישומים ואבטחת מידע.

הפתרון שהוטמע בדטה סנטר כולל, בין השאר, מערכות אל-פסק מודולאריות מסדרת Symmetra של 270 קילו-וואט וכמה מערכות קטנות יותר: מערכת ניהול, שמחברת בין מערכות השו"ב של ה-IT למערכות הקירור והבקרה לבניין, BMS (ר"ת של Building Management System). בנוסף, התקינו אנשי APC מצננים, לוחות חשמל, פסי צבירה וגנרטור. עוד כלל הפרויקט חיבור בין כלל מערכות הניהול הללו, לטובת ניטור מסביב לשעון והתרעות ודיווח על תקלות.

הדטה סנטר שהוקם בנוי מכ-40 מערכות קירור מים "In-Row" מדויקות שכוללות סגירת מעברים חמים ומאפשרות יעילות אנרגיה גבוהה. הקמת המערכות צפויה להניב למנהלי התשתיות של דל חיסכון של 30% בהוצאות החשמל. בנוסף, הותקנו כ-100 מסדים למערכות ה-IT שבדטה סנטר.

עוד הותקנה במסגרת הפרויקט תוכנת StraxureWare של APC – מערכת בקרה שמספקת תצוגה אחידה וניתוח של תשתיות ה-IT הפיזיות. המערכת מודדת ומציגה את צריכת האנרגיה וכך מספקת שליטה על הפעילות היומיומית של הדטה סנטר ומאפשרת לנהל את כל היבטי התשתית, כולל חישוב מדד PUE (ר"ת Power Usage Efficiency – ניצול היעילות האנרגטית). כמו כן, היא תומכת בשינויים ובגידול עתידי של דל, לרבות אפשרות לניהול השינויים ותצורת העבודה במעבדות ובדטה סנטר.

אף על פי שהדטה סנטר שהוקם בדל ישראל הינו בעל צפיפות אנרגיה גבוהה, יש לו שרידות ויתירות גבוהים: הוא נבנה ותוכנן כך שתקלה ברכיב ספציפי באחת ממערכות התשתית לא תשבית את כלל התשתית.

מ-APC ישראל, נמסר כי "דל מצטרפת לשורה של חברות גדולות שבחרו בפתרונות שלנו, דוגמת בזק בינלאומי, EMC ישראל, מלאנוקס (Mellanox) ו-XIV מבית יבמ (IBM)".

לא נמסרה תגובת דל ישראל לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים