תוכן שיווקי

אורן רוזן, מנכ"ל איפרוק סולושנס: "הוירטואליזציה יצרה לארגונים צורך קריטי בפתרון לניהול יעיל של משאבים וסביבות משתמשים"

לקראת אירוע Cloudcon 2012, ה-16 לאוקטובר, תל אביב

11/10/2012 16:21

חברת איפרוק סולושנס (eProc Solutions) מפתחת ומיישמת פתרונות לניהול ואופטימיזציה של משאבים בסביבות וירטואליות ברמת התשתיות הארגוניות, וברמת סביבות המשתמשים. לקראת אירוע Cloudcon 2012 סוקר אורן רוזן, מנכ"ל החברה, את המגמות המובילות בעולמות הוירטואליזציה של תשתיות וסביבות משתמשים, האתגרים שארגונים ניצבים בפניהם והפתרונות בתחום.


מהם האתגרים המרכזיים של הוירטואליזציה בסביבת המחשוב הארגונית?

ראשית, צריך לשים לב שכיום יש לדבר על שתי סביבות של וירטואליזציה – אחת וירטואליזציה ברמת תשתיות הארגון, ושנייה סביבות משתמשים וירטואליות (VDI). האתגר הראשון במעלה שמשותף לשתי הסביבות הוא מצד אחד הצורך של הארגון לחסוך בעלויות התשתית, ומצד שני לשמר, או אף לשפר, את הביצועים. הדבר נכון לכול תקופה, והדבר נכון שבעתיים בתקופה של חוסר וודאות כלכלית שמחייבת ארגונים להיערך לתרחישים כלכליים קיצוניים ולצמצם הוצאות, כולל בהוצאות של גוף המחשוב הארגוני. אל האתגר הכלכלי מצטרפים אתגרים נוספים שלוחצים את גוף המחשוב בארגון וכוללים בין השאר: הצורך להפיק יותר מהתשתיות הקיימות, לשפר את רמת הביצועים של התשתיות בכדי לתמוך בהוספת יישומים, ולספק למשתמשים מערכות זמינות, אמינות ומהירות יותר.

אבל האם לא נוצר בארגון "ספגטי" של סביבות וירטואליות שמקשה על הניהול שלהן?
הוירטואליזציה מביאה יתרונות רבים לארגון, אבל הוירטואליזציה מייצרת לארגון צורך קריטי בפתרון לניהול יעיל של משאבים וסביבות משתמשים. כאשר אנחנו מדברים על תשתיות הארגון אז אנחנו רואים שיש צורך בכלים אפקטיביים לניהול המשאבים. זה נכון במיוחד בהיבט שהתשתיות הוירטואליות מייצרות "תחרות" על משאבי המעבדים והזיכרונות באופן שפוגע ביציבות המערכות, מוריד את רמת הביצועים שלהן ומקשה על צוותי המחשוב לספק את רמת השירות אליה הם מחוייבים למשתמשי הקצה. הצורך בניהול לא פוסח גם על סביבות המשתמשים, ואנחנו רואים צורך לנהל את הקצאת המשאבים בין משתמשי קצה שונים כך שתתאפשר רציפות של עבודה גם במצבי עומס.
מה הפתרונות של eProc Solutions ל"ספגטי"?
הפתרונות שלנו באים לפתור בראש ובראשונה את הבעיה של אופטימיזיציית משאבים הן ברמת התשתיות והן ברמת סביבות המשתמשים.
ברמת התשתיות פיתחנו פתרון לניהול ביצועי משאבים – eProc Performance Manager – שמבצע פעולה של מיטוב דינמי ויעיל של משאבי השרתים, המאפשר לתוכניות לעבוד בצורה חלקה וללא הפרעות מצד תוכניות אחרות הפועלות בשרת. הפתרון מאפשר ליישומים השונים להגיע לביצועים מירביים תוך הבטחת המשך עבודתן של המערכות הקריטיות לפעילויות הליבה של הארגון.
ברמת ניהול סביבת המשתמשים פיתחנו פתרון לניהול קל ויעיל של סביבות העבודה בארגונים – eProc Workspace Manager – שמאפשר פישוט של ניהול המשתמשים, מתן שליטה בכל אלמנט בפרופיל המשתמש, מיקסום תפוקות המשתמשים ושיפור יציבות וביצועי המערכת.

לסיכום, איך אתה רואה את הכיוונים העתידיים של תחום הוירטואליזציה?
הכיוון של הוירטואליזציה הולך לכיוונים של ניהול ושיפור השירות למשתמשים. המגמה של ניהול המשאבים היא צורך תמידי, שרק יילך ויתגבר ככול שהסביבות הופכות יותר ויותר מורכבות. אבל זה רק צד אחד של המטבע, הצד השני הוא הצורך של הארגון לספק את המשאבים שמשתמשי הקצה צריכים כדי לבצע את המשימות המוטלות עליהם. פתרון, כמו זה של איפרוק סולושנס, שיאפשר לגוף המחשוב לספק למשתמשי הקצה את משאבי המחשוב שהם צריכים יהיה פתרון מנצח. הוא יאפשר לגוף המחשוב לקצץ בהוצאות תפעול התשתיות, ושירות טוב יותר למשתמשי הקצה.

אודות פתרונות איפרוק סולושנס: http://www.eprocsolutions.com/
לפניות: [email protected]

אירועים קרובים