דיווחים: אפל שוקלת מחדש את שיתוף הפעולה עם סמסונג בייצור שבבים

על פי הערכות של אנליסטים, אפל שוקלת להעביר ייצור של לפחות חלק מהשבבים לחברת TSMC מטייוואן ● גאס ריצ'רד, אנליסט שבבים מחברת Piper Jaffray, אמר ש-"באפל עובדים עם חברת TSMC מטייוואן על שבבים בטכנולוגיה של 20 ננו-מטר" ● מדיווחים שפורסמו עולה, כי TSMC תייצבר עבור אפל שבבים בעלי ארבע ליבות

אפל (Apple) החלה בתהליך שנועד להפחית את התלות בייצור שבבים על ידי סמסונג (Samsung) – כך על פי אנליסטים.

גאס ריצ'רד, אנליסט שבבים מ-Piper Jaffray, אמר ש-"באפל עובדים עם חברת TSMC מטייוואן על שבבים בטכנולוגיה של 20 ננו-מטר". על פי דיווחים שפורסמו באסיה, תייצר TSMC (ר"ת Taiwan Semiconductor Manufacturing Company) עבור אפל שבבים בעלי ארבע ליבות.

יצוין, כי אפל נחשבת כיום לצרכנית השבבים הגדולה בעולם, ואין ספק שלמהלך כזה תהיה השפעה לא מבוטלת על לקוחות קיימים של TSMC. לטענת ריצ'רד, "ב-TSMC מקדישים כיום את מרבית המשאבים לאפל ולקוחות אחרים של החברה נדחקים הצידה".

אפל לא נוהגת לדווח לציבור על שינויים בשבבים שמתחת למעטה הנוצץ של מכשיריה. כך, למשל, כשעברה מטכנולוגיה של 45 ננו-מטר ל-32 ננו-מטר במעבדים שמייצרת סמסונג עבור מחשבי iPad, רק מעטים מחוץ לחברה ידעו על כך, למרות השיפור הניכר בביצועים ובחיי הסוללה בו חשו הלקוחות היטב. כעת נותר לראות אם גם המעבר מסמסונג ל-TSMC ילווה בדממה תקשורתית.

להערכת ריצ'רד, אפל תשלח את התוכניות של המעבדים החדשים ל-TSMC בתחילת השנה הבאה, ואם החברה הטייוואנית תוכיח את יכולתה לייצר אותם בסטנדרטים הנדרשים, יחל הייצור לקראת סוף השנה הבאה.

לדבריו, אפל החלה לנהל מגעים גם עם אינטל (Intel) על ייצור של שבבים בטכנולוגיה של 14 ננו-מטר, אם כי במקרה זה הדברים רחוקים עדיין מהבשלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים