דיווחים: AMD מתכננת פיטורים נרחבים

שיעור המפוטרים עשוי להגיע לכ-30% מבין כ-12 אלף עובדי החברה ● הפיטורים מגיעים לאחר ש-AMD הזהירה שהכנסותיה ברבעון השלישי יהיו נמוכות מהתחזיות, בשל המיתון הכלכלי בעולם

בד בבד עם הידיעות על הפיטורים הצפויים ב-PayPal נודע, כי חברה נוספת בתעשייה, AMD, מתכננת אף היא פיטורים, וכי ייתכן שהיא תיפרד בקרוב מכחמישית מעובדיה.

מקור יודע דבר שביקש לשמור על עילום שם מסר בסוף השבוע לרויטרס (Reuters), כי החברה מתכוונת לפטר 10%-20% מהעובדים. בדיווחים שהופיעו ב-CNET וב-All Things D אף נמסר, כי מספר המפוטרים עשוי להגיע ל-20%-30%. בפברואר עמד מספרם של עובדי AMD על 11,705.

על פי הידיעה שפורסמה ב-All Things D תודיע AMD באופן רשמי על הפיטורין בתחילת השבוע הנוכחי, והם יתמקדו בעיקר במחלקות ההנדסה והמכירות.

AMD סירבה להגיב לדיווחים.

בדומה למתחרה הגדולה, אינטל (Intel), גם מכירותיה של AMD נפגעו כתוצאה מהמעבר של צרכנים פרטיים רבים ממחשבי PC למכשירים ניידים, דוגמת ה-iPad של אפל (Apple). מחשבי הלוח והטלפונים החכמים מכרסמים במכירות של המחשבים הניידים והנייחים – שוק היעד העיקרי של המעבדים מתוצרת אינטל ו-AMD – וההאטה הכלכלית בעולם פוגעת בהוצאה על מיחשוב.

בעבר התייחסו בשתי החברות למחשבי הלוח ולטלפונים החכמים כאל נישה זניחה והוסיפו להתמקד במעבדים למחשבים אישיים. אולם, בעוד שאינטל החלה באחרונה להקדיש משאבים רבים על מנת לסגור את הפער מול יצרניות שמתמחות במעבדים למכשירים ניידים, דוגמת קוואלקום (Qualcomm), הרי שב-AMD לא גיבשו עדיין אסטרטגיה ברורה לתחום זה.

יצוין, כי בשנה שעברה מונה המנכ"ל החדש של AMD, רורי ריד, ובאחד המהלכים הראשונים שלו, בנובמבר האחרון, הוא הודיע על פיטורים של כ-10% מהעובדים, על מנת לחסוך כ-200 מיליון דולרים מהוצאות התפעול.

ביום ה' הזהירה AMD שהכנסותיה ברבעון השלישי של השנה יהיו נמוכות בכ-10% מאלה שנרשמו ברבעון הקודם. החברה אמורה לפרסם את הדו"חות הרבעוניים שלה ב-18 באוקטובר.

AMD

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים