הישג לסמסונג בארצות הברית: בית המשפט ביטל את הצו שאסר על מכירת Galaxy Nexus

שלושה שופטים מבית המשפט הפדרלי לערעורים הפכו על פיה החלטה של ערכאה נמוכה יותר לאחר שקבעו, כי חרגה מסמכותה ● סמסונג הפסידה לאפל בפרשת הפרת הזכויות בפטנטים, אולם עם ההחלטה הנוכחית הכף מתאזנת במעט

לאחר הניצחון המשפטי הגורף של אפל (Apple) בארצות הברית יכולה סמסונג (Samsung) לרשום הישג מסוים: בית המשפט לערעורים הפך החלטה של ערכאה נמוכה יותר וביטל את צו המניעה שאסר למכור בארצות הברית את מכשירי Galaxy Nexus של סמסונג.

בהחלטה מ-11 באוקטובר ביטלו שלושת השופטים של בית המשפט הפדרלי לערעורים את צו המניעה שהוצא לטובת אפל באוגוסט. הצו הוצא על רקע ההאשמות ההדדיות של שתי החברות בהפרה של זכויות בפטנטים, במסגרת הקרבות המשפטיים שהן מנהלות זו נגד זו ברחבי העולם. כעת תוכל סמסונג לשוב ולמכור את מכשירי Galaxy Nexus שלה בארצות הברית – במקביל להליכים המשפטיים שיוסיפו להתנהל בינה לבין אפל.

בפסק הדין קבעו שופטי בית המשפט לערעורים, כי השופטת לוסי קוה חרגה מסמכותה כשהוציאה את צו המניעה בחודש אוגוסט. כדי שאפל תהיה זכאית לצו מניעה כזה היה על אפל להציג ראיות שיוכיחו, כי צרכנים שרכשו את מכשירי Galaxy Nexus עשו זאת משום שהם כוללים מאפיינים שלטענת אפל יש בהם משום הפרת זכויות בפטנטים שלה.

"לאור זאת, הקשר הסיבתי בין ההפרה לכאורה לבין הביקוש מצד הצרכנים למכשירי Galaxy Nexus קלוש מכדי לתמוך בטענות לנזק בלתי הפיך", קבעו השופטים.

השופטת לוסי קוה קבעה לדצמבר דיון משותף בכל הבקשות שהוגשו מאז שניתן פסק הדין הקודם באוגוסט. בין השאר, מבקשת אפל להוציא צו שיאסור על שיווק מוצרים נוספים של סמסונג בארצות הברית ולהטיל עליה לשלם עוד פיצויים בסכום של 707 מיליון דולרים. זאת בנוסף לפיצויים שכבר נפסקו, בסכום של 1.05 מיליארד דולרים.

כזכור, בין שתי החברות מתנהלים משפטים במדינות רבות בעולם ולא מכבר פסק בית משפט בגרמניה, כי סמסונג לא הפרה פטנט של אפל שקשור לצגי מגע. נראה שקיצו של הקרב המשפטי בין החברות עדיין רחוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים