תוכן שיווקי

לקראת אירוע | פיתוח ישראלי פורץ דרך: ארנק סלולרי ללא NFC

שלמה זיטמן, מנכ"ל סלאריקס לאורחי תערוכת MPAY: "התשתית של סלאריקס מאפשרת כיום גן-עדן שלם של צורות תשלום ושיתופי פעולה בין צרכנים לרשתות שווק וגם בין אדם לאדם"

14/10/2012 12:39

חברת סלאריקס הוקמה לפני כשנתיים, אך בפועל, עבור מרבית המשתמשים היא הושקה בחודש יוני האחרון, כאשר הפכה להיות אפליקציה נגישה וזמינה לבעלי מכשירי אייפון ואנדרואיד. בעולם הארנקים הסלולאריים, המודל של סלאריקס הוא ייחודי, מעצם היותו ממשק תשלומים סלולרי שיכול להיות רלוונטי עבור כל אדם לכל אדם (בעל עסק או פרטי – עוזרת בית למשל), לא משנה באיזו מחברות הסלולר הוא מנוי או מי חברת האשראי אליה הוא משויך. התשלום באמצעות סלאריקס גם אינו מצריך רכיב פיזי במכשיר או בקופה כמו שבב NFC. במקביל לאפליקציה ניתן להיכנס לארנק דרך אינטרנט סלולרי (WAP) וכן דרך אתר האינטרנט של החברה (WEB).

מספר חברות במשק כבר חתמו על הסכמי שיתוף פעולה עם סלאריקס וניתן, בחלקן, כבר כיום לשלם עבור השירותים שלהם באמצעות האפליקציה. בין החברות: הדקה ה-90, ידיעות ספרים, פיצה האט, בנק הדואר, אוטוקאר, ערוץ הקניות ועוד. אבל הבשורה המשמעותית, וכפי הנראה השמישה ביותר, היא היכולת בארנק הסלולרי של סלאריקס של כל אדם להעביר כסף לכל אדם, כאמור ללא תלות בבנק שבו מתנהל חשבונו, סוג הסלולרי שלו וסוג כרטיס האשראי בו משתמשים השניים.

שלמה זיטמן, מנכ"ל סלאריקס, מספק דוגמאות: "גם כשמגיע הביתה שרברב לתקן סתימה בכיור ניתן לשלם לו דרך הסלולר, או אפילו לבייבי-סיטר וגם כשהבן מתקשר ממחנה הצופים שנגמר לו הכסף, או נהג מונית. מדובר על הדברים הכי בנאליים ויום-יומיים. כל שני אנשים שהם בעלי מכשיר סלולרי יכולים להעביר ולקבל כסף. הסלולרי הפך להיות המכשיר הקרוב והנגיש ביותר לכל אדם ומזמן השימוש בו הוא לא רק לשיחה אלא לנהל את העולם. אפליקציית סלאריקס מספקת פתרון פיננסי קל, נוח ופשוט עבור כל מי שרוצה וצריך להעביר כסף או לקבל לידיו כסף". באפליקציית סלאריקס ניתן גם למצוא קניון ובו מגוון שירותים ייחודיים אשר מנצלים את הפלטפורמה הסלולרית לפריצה לשירותים חדשיים וייחודיים לבתי עסק קטנים וגדולים.

זיטמן, אשר ייסד והקים את סלאריקס, טייס בעברו, כבר באמצע שנות ה-90, מיד לאחר סיום שירותו הצבאי בחיל האוויר, החל להתעניין ולחקור את תחום ה"מובייל-פיימנטס", תשלומים באמצעות הסלולר. הפיתוח הראשון שלו היה "פנגו" (PaNGo), שיטת החנייה הסלולארית העולמית, שהקלה משמעותית על חיי הנהגים והחונים, ואף הביאה לסוף "עידן הגירודים" של כרטיסי החנייה. פעילות זאת – בחברה שייסד – MOBYDOM, נמשכת ברחבי העולם.

בין שותפיו של שלמה זיטמן למיזם החדשני "סלאריקס" נמצאים גם יעקב דיאור, שכיהן בעברו כמנכ"ל ויזה כ.א.ל והיום הוא יו"ר הדירקטוריון של סלאריקס, ברוך אלפייה, ששימש בעבר כסמנכ"ל בכיר לניהול סיכונים ואישורים בויזה כ.א.ל, ערוץ הקניות בניהולו של איש הפרסום אורן ז'ורבין וחברת שמיר מערכות המתמחה בפתרונות בעולם הסלולר תחת המותג – InforuMobile.

יתרון בולט שמקפידים לציין בסלאריקס הוא סוגית האבטחה. למעט פעם אחת, משתמשי סלאריקס אינם צריכים למסור בשום מקרה את מספר כרטיס האשראי שלהם. מרגע ההרשמה, מספר האשראי מוצפן בהתאם לתקינה הנדרשת ע"י חברות האשראי העולמיות – ויזה ומסטרקארד, והחל מאותו הרגע, בכל תהליך רכישה משתמשים רק במספר הטלפון הנייד והסיסמא האישית. ואם הטלפון נגנב? "הארנק מחייב הזנת סיסמא במסגרת השימושים בו וכן המערכת מתנתקת אוטומטית בסיום השימוש בו", אומרים בסלאריקס.

אירועים קרובים