תוכן שיווקי

לקראת אירוע | Cal וקבוצת סלקום במיזם משותף – כרטיס אשראי סלולרי מבוסס טכנולוגית NFC

אבי צימרמן, סמנכ"ל השיווק של Cal: "היתרון הגדול של הטכנולוגיה טמון בנגישות הרבה שלה, ובעובדת היותה מאובטחת וזאת בניגוד לטכנולוגיות אחרות דוגמת אפליקציות שונות להעברת כספים או מדבקה שניתנת להעברה ממכשיר למכשיר"

14/10/2012 12:44

הטלפון הסלולרי הופך לכלי משמעותי בביצוע תשלומים. חברת האשראי כאל וחברת סלקום הכריזו לאחרונה על שיתוף פעולה ראשון בין שתי החברות, שיוביל למוצר פורץ דרך חדש – כרטיס אשראי סלולרי המבוסס על טכנולוגית ה-NFC.

NFC, ראשי תיבות של Near Field Communication, היא הטכנולוגיה המובילה בעולם כיום ליישומים סלולריים בתקשורת קרובה, המאפשרת, בין היתר, תשלום בנקודת המכירה ללא גיהוץ או מגע של כרטיס האשראי . פעולת התשלום נעשת באמצעות העברת מכשיר הסלולר מעל נקודת המכירה. מדובר בטכנולוגיה מאובטחת של העברת נתונים ושידור מוצפן מאובטח במרחקים קצרים וככזו מאפשרת תקשורת דו כיוונית מאובטחת בין שני מכשירים המצוידים בשבבי NFC שנמצאים בקרבה זה לזה. התשדורת מתקיימת בין מכשיר הסלולר לבין מערכת קליטת התשלום בבית העסק ומאפשרת תשלום על ידי העברת המכשיר על היחידה ה"קוראת" מבלי להשתמש בכרטיס אשראי.

אבי צימרמן, סמנכ"ל השיווק של Cal, מסביר כי "טכנולוגיית ה-NFC עתידה להפוך לסטנדרט בענף ולכן, כרטיס האשראי הסלולרי יפותח בטכנולוגיה זו. ההטמעה של הטכנולוגיה החלה כמעט בכל טלפון חכם שמושק לרבות טאבלטים ומחשבי לוח והציפייה היא שזו תהווה טכנולוגיה שתשנה את הרגלי השימוש שלנו במגוון רחב של תחומים, והעיקרי שביניהם – ביצוע תשלום באמצעות מכשיר הסלולר".

חשוב לציין כי מעבר לנוחות השימוש, הגמישות והעלויות הנמוכות, הטכנולוגיה מאפשרת שידור מוצפן ומאובטח בזכות תקשורת קצרת הטווח שלה (עד 20 ס"מ), למעשה "תקשורת טווח אפס". הטכנולוגיה תהפוך את הרכישה דרך הארנק הסלולרי לנוחה ומשתלמת.

צימרמן מדגיש כי היתרון הגדול של הטכנולוגיה טמון בנגישות הרבה שלה ובעובדת היותה מאובטחת וזאת בניגוד לטכנולוגיות אחרות דוגמת אפליקציות שונות להעברת כספים או מדבקה שניתנת להעברה ממכשיר למכשיר. "ענקית האינטרנט גוגל ידעה לזהות את הטכנולוגיה הזו והחלה ביישומה ובהטמעתה בכל המכשירים הניידים תחת אחריותה. במדינות רבות טכנולוגיית ה-NFC הפכה כבר לסטנדרט ובהן: ארה"ב, טורקיה, אנגליה, נורבגיה, סין, סינגפור, יפן ועוד".

על פי התחזיות צפוי שוק התשלומים הסלולרי בעולם צפוי לעמוד בשנת 2015 על 50 מיליארד דולר וחברות האשראי והסליקה נערכות לכך, בין היתר באמצעות פיתוח מוצרים חדשים. צימרמן מוסיף כי לצד הפתרון המיידי של הטכנולוגיה בביצוע תשלומים, קיימים עוד יישומים רבים נוספים בהם תוכל אותה טכנולוגיה להשתלב בשגרת היום יום כגון: שעון נוכחות, פתיחת ונעילת דלתות, הצגת תמונות מהמכשיר על מסך הטלוויזיה החכמה בסלון ועוד.

אירועים קרובים