תוכן שיווקי

לקראת אירוע | אפיון ועיצוב חוויית המשתמש (User Experience) של מערכות SAP

15/10/2012 10:26

מאת עדי רוזן בנבנשתי, מנהלת פעילות עיצוב חוויית משתמש ויועצת בכירה לתחום חוויית המשתמש בנס טכנולוגיות

בשבוע החדשנות בתחום פתרונות SAP, שתקיים מכללת נס טכנולוגיות ב-22-25 באוקטובר 2012, ייערכו מפגשי העשרה בנושא עיצוב ואיפיון חוויית המשתמש. המפגשים יענו, בין השאר, על שורה של שאלות בתחום זה, כגון כיצד ניתן לעצב חוויה? מהן אבני היסוד והכלים בהם יוצרים את החוויה? מהי חוויית משתמש טובה וכיצד ניתן למדוד אותה כהחזר השקעה (ROI)? מה חלקה של חוויית המשתמש בהצלחת הפרויקט? מה ההבדל בין עיצוב גרפי לעיצוב חוויית משתמש?

עיצוב חווית משתמש (User Experience) הפך בשנים האחרונות לתחום נדרש המוביל חדשנות בחברות מוצרים, IT, פרויקטים וכדומה. רבים השכילו להבין כי הצלחתו הרבה של ממשק נמדדת בתכנון חוויית משתמש טובה ובידולו בשוק. כמות הממשקים בעולם, אליהם נחשפים המשתמשים מדי יום, הורחבה בצורה משמעותית והפכה חלק אינטגרלי מחיינו. ממשקי משתמש מקיפים אותנו בכל תחומי החיים: בעבודה, בשעות הפנאי, בתחביבים וספורט, בניהול חשבון הבנק, במכשירים ניידים בטלוויזיה ועוד.

הממשקים הפכו חלק אינטגראלי מחיינו 24/7 בכל מקום ובכל זמן. למכשירים השונים נוספו יכולות אשר איחדו מספר מכשירי עבר (מצלמה, יומן, פנס, נגן מוסיקה וכו') בשילוב ממשקים גרפיים עשירים, יכולות אנימציה מתקדמות, מהירות, יכולות סאונד גבוהות ועוד, אשר הגדילו את היכולת להעצים את חוויית המשתמש ולקבוע סטנדרט גבוה. ממשק המשתמש הפך מזמן מכלי שימושי פשוט לסמל סטטוס, לקשר החברתי   והמקצועי שלנו, למקום לשיתוף והפצת ידע, לעשיית עסקים, לניהול חיינו הפרטיים, המקצועיים והחברתיים ועוד.

בעידן שכזה, תחום חוויית המשתמש הוא מרכיב חשוב להצלחת פרויקט ואינו Nice to Have. הגדלת מרחב האפשרויות כחלק מחוויית המשתמש מחייבת   שילוב של מומחה אשר יוביל את צוות האפיון והפיתוח לתכנון ממשק ידידותי ומלא. לקוחות רבים השכילו להבין את חשיבות תכנון חוויית המשתמש בשלבים המוקדמים של הפרויקט,   אשר יוביל את תכנון תפיסת הממשק הרבה לפני שלב הפיתוח. מנהלי ארגונים, מנהלי מוצר ומנהלי חברות שירותים בתחומים שונים מבינים כי לא ניתן להתפשר על רמת ואיכות חוויית המשתמש בעידן בו קהל היעד חשוף לסטנדרט כה גבוה של ממשקים בתחומי החיים השונים ובשוק כה תחרותי.

בכל רגע נתון עמלים כיום במעבדות של חברות ענק על תכנון הממשק הבא. אורך החיים של ממשק משתמש הינו קצר וכל השקה של מוצר חדש, טכנולוגיה חדשה, טרנדים וסגנונות הופכת אותו למיושן ומאלצת גורמים רבים להשקיע בממשק חדש בכל גירסה חדשה או שדרוג גירסה קיימת. קצב שכזה של שינויים וחידושים מביא את מומחה חוויית המשתמש כיום להיות אוטודידקט בנשמתו וללמוד, להעשיר עצמו ולהסתגל במהירות לשינויים.

בתחום SAP ובעולם מוצרי המדף, חוויית המשתמש לרוב נכללת כחלק מהחבילה. צוות עיצוב חוויית המשתמש של נס פיתח התמחות ייחודית בעולם SAP בתכנון ועיצוב גרפי עבור פורטלים ארגוניים, שולחנות עבודה למנהלים ולבעלי תפקידים שונים, לוחות מחוונים ניהוליים וכדומה. התוצר הסופי מביא לחוויית משתמש המותאמת לקהל היעד ולמטרותיו, ומביאה לבידולו של הלקוח.

מפגשי ההעשרה בשבוע החדשנות ישולבו בימי הסדנאות המקצועיים הבאים (כשעה וחצי מתוך היום המלא):

עיצוב חווית המשתמש
•    SAP Portal – Features, Best Practices & User Interface, ה-24 באוקטובר 2012

עיצוב חווית משתמש בתחום ה-Mobile
•    חשיפה ל-Sybase Unwired Platform ועיצוב חווית המשתמש ל-SAP Mobile, ה-24 באוקטובר 2012.

אירועים קרובים