פרישת כחלון: הטייקונים יכולים לנשום לרווחה – אנחנו צריכים להצטער

המהפך שחולל שר התקשורת בשוק הסלולר גרם אמנם להפסדים רבים לטייקונים, אבל אנחנו הרווחנו הרבה מתיקון העיוותים, פתיחת השוק לתחרות וההורדה הדרמטית במחירים ● מי ייתן שהשר הבא ימשיך במהלכים שהשר כחלון החל לבצע, ויעשה צעדים נוספים למען צרכן התקשורת

פרישתו של השר משה כחלון ודאי מעלה חיוך של שביעות רצון על פניהם של הטייקונים, בפרט של בעלי חברות הסלולר, שהמהפכה שביצע בשוק זה פגעה רבות ברווחים של החברות שבבעלותם. הורדת דמי הקישוריות ופתיחת שוק הסלולר לתחרות אילצו את הבעלים של פלאפון, סלקום ופרטנר להוריד מחירים ולקצץ ברווחים.

למרות התנגדות עזה מצד טייקוני התקשורת, שלא רוו ממנו נחת, בלשון המעטה, הצליח השר כחלון לתקן עיוותים רבים בשוק הסלולר בישראל והוביל רפורמות גדולות לטובת הצרכנים. הוא הוריד את דמי הקישוריות, ביטל את תקופות ההתחייבות וקנסות היציאה, וגולת הכותרת – הביא להכנסת מפעילים וירטואליים ולתחילת פעילותן של מפעילות סלולריות נוספות. דבר זה יצר את התחרותיות שכולם ציפו לה לאחר שנים רבות של שליטה מוחלטת של המונופול התלת-ראשי – פרטנר, סלקום ופלאפון. המהפכה בשוק הסלולר, שהשפיעה כמעט על כל בית בישראל, הסעירה את השוק ונמצאת עדיין בעיצומה.

המהלך של השר כחלון אף סייע (לצד הצרות של אילן בן דב) במצב הבעייתי אליו נקלעה פרטנר, שרק אתמול (א') פרשו ממנה שלושה סמנכ"לים, והוביל, ולו בעקיפין, לכך שעובדי פלאפון הקימו ועד, כדי לדאוג לזכויותיהם בספינה המיטלטלת. גם בסלקום המצב לא שפיר: במחצית הראשונה של השנה היא רשמה תוצאות רעות, בפרט ברווח הנקי, שירד בחצי. לעומת זאת, גולן טלקום, אחת החברות שנכנסו לשוק בעקבות המהפכה של כחלון, גייסה 130 אלף לקוחות שכולם היגרו אליה מאחת מחברות הסלולר הוותיקות – כך לפחות דווח אתמול ב-"מבט".

השר כחלון אמנם לא הצליח לבטל את משרד התקשורת ולהקים במקומו רשות תקשורת, כפי שהבטיח, ולא ביצע את המהפכה שקיווה בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית. הוט (HOT) ו-יס (YES) הן עדיין החברות היחידות בשוק זה, אולם יכול להיות שהיה עושה זאת לו היה נשאר בתפקידו עוד. במידה שהיה מצליח בכך, גם הבעלים של שתי חברות אלה היו צריכים להיות מודאגים. ייתכן גם שהסיבה לפרישתו לא קשורה לכך שהוא רוצה לעבור משרד ולא נותנים לו, אלא לסיבות אחרות לגמרי. אולי לכך ש-"השר החברתי" של הליכוד לא הצליח להוביל רפורמות במשרד הכי חברתי – משרד הרווחה. כך או כך, גם אם זה כבר מאוחר מדי מבחינתם, הטייקונים ודאי שמחים לשמוע על פרישתו של השר שהביא לקיצוץ הרווחים שלהם.

בעיני הטייקונים, משה כחלון ייזכר אמנם לרעה, אבל אנחנו, הציבור, צריכים לדון אותו לכף זכות. הוא חסך לנו, באמצעות מהפכת הסלולר, עשרות עד מאות שקלים בחודש ולשם שינוי, הוא היה שר בממשלה שבאמת דאג לאזרח הקטן. הלוואי שהשר הבא, מי שלא יהיה ומאיזו מפלגה שלא תהיה, ימשיך ברפורמות של השר כחלון ויבצע צעדים נוספים למען צרכן התקשורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים