גוגל מגבירה את המאמצים להילחם ביישומים זדוניים ב-Google Play

מבדיקה שנערכה על ידי האתר "משטרת אנדרואיד" עולה שהחברה מפתחת יישום בשם App Check, שמטרתו לבצע סריקה בצד הלקוח לגילוי יישומים זדוניים ● היישום אמור לבדוק שהיישומים המותקנים במכשיר הלקוח נקיים ממזיקים ובמידה שמזיקים יתגלו בזמן התקנת היישום – ההורדה שלו תיפסק

גוגל (Google) מגבירה את המאמצים שלה למנוע שילוב של יישומים זדוניים ב-Google Play, חנות היישומים שלה שמיועדת למשתמשי מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android). האתר Android Police, שבדק את הגרסה האחרונה של החנות, גילה שהחברה מפתחת יישום בשם App Check, שמטרתו לבצע סריקה בצד הלקוח לגילוי יישומים זדוניים.

על פי האתר, היישום אמור לבצע שתי פעולות: לבדוק שהיישומים המותקנים במכשיר הלקוח, ויהיה זה טלפון חכם או טאבלט, נקיים ממזיקים, ולבדוק יישומים בזמן ההתקנה שלהם. אם תוכנת הבדיקה תגלה סכנה כלשהי, להערכתה, היא תמנע את התקנת היישום כדי למנוע נזק למכשיר. האתר אף מצא בקוד צלמיות שישולבו בהודעות שיופיעו על מסך המכשיר בהתאם לתוצאות הסריקה.

עם זאת, יישום הסריקה עדיין לא פעיל בגרסה הנוכחית של Google Play, והוא ישולב בעדכונים עתידיים, אם כי גוגל עצמה לא הודיעה עדיין על כך באופן רשמי.

גוגל כבר משתמשת כיום בתוכנה בצד השרת שמטרתה לזהות יישומים זדוניים שמועלים לחנות עוד בזמן ההעלאה שלהם על ידי המפתחים וכדי למנוע את הורדתם למכשירי הקצה. עם זאת, יישום צד השרת לא יכול לסרוק יישומים שמורדים מאתרים אחרים, כולל לגיטימיים.

משתמשי אנדרואיד סבלו בשנה האחרונה לא מעט בגין נזקים שנגרמו בגלל יישומים זדוניים. רק באחרונה נפגעו כ-1,400 משתמשים בבריטניה מיישום המתחזה למשחק Angry Birds, ששלח הודעות לשירותים בתשלום בשם המשתמש וגרם לתשלום יתר למפעילה הסלולרית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים