תוכן שיווקי

לקראת אירוע eGov ב-26 בנובמבר I אמיר בן בסט, מנכ"ל סיסנת תוכנה: "הטכנולוגיה יכולה לשמש גשר בין הממשלה לאזרח"

25/11/2014 16:34
אמיר בן בסט, מנכ"ל סיסנת תוכנה

"אחד היעדים המרכזיים שלקח על עצמו המגזר הממשלתי נוגע בתחום של הפחתת הנטל הביורוקרטי ושיפור רמת השירות לאזרח. בעידן בו מרבית הבתים בישראל מחוברים לאינטרנט, הטכנולוגיה יכולה לשמש גשר בין הממשלה לאזרח והתקשוב הממשלתי יכול לשמש זרז לשיפור השירות לאזרח. אנחנו רואים את ההשקעה הגדולה של משרדי הממשלה והגופים הציבוריים בתחום המחשוב, ואפשר בהחלט לבוא ולומר שמדובר בפרויקטים מאתגרים, המצויים בחזית הטכנולוגיה, שיכולים לשנות את האופן בו אנו צורכים את שירותי הממשלה", כך אמר אמיר בן בסט, מנכ"ל קבוצת סיסנת תוכנה, בראיון איתו שנערך לקראת כנס התקשוב הממשלתי הבינלאומי eGov.

קבוצת סיסנת תוכנה הינה קבוצת IT המתמחה באפיון, פיתוח ויישום מערכות מידע, מתן שירותי ייעוץ למחשוב, מיקור חוץ ושירותים מנוהלים, הבטחת איכות ובדיקות תוכנה (באמצעות החברה הבת Tesnet), יישום והטמעה של מערכות ERP (באמצעות החברה הבת Tadiad), פיתוח ויישום מערכות משובצות מחשב Real Time ועוד. הקבוצה מפעילה מרכזי פיתוח Near Shore בקיבוץ סער ובחיפה, הפעילים בפיתוח תוכנה ומערכות ייעודיות למגזר האנטפרייז, ואשר מעסיקים עשרות מפתחי תוכנה מומחים. הקבוצה פעילה במאות גופים וחברות מהמובילים במשק הישראלי, בהם משרדי ממשלה, גופים ציבוריים, בנקאות, פיננסים, ביטוח, טלקום, בריאות, תעשייה, תחבורה, ביטחון ועוד.

מה האתגרים המרכזיים שאתה רואה בתחומי התקשוב הממשלתי?
"אחד האתגרים הגדולים שלנו בעבודה מול המגזר הממשלתי נוגע בתחום של אספקת מומחים מקצועיים ואיכותיים, שיתאימו לדרישות הטכנולוגיות הגבוהות הנדרשות בפרוייקטי התקשוב הממשלתי, ואשר יעמדו בתקציב שהוגדר.

בהקשר זה אין תחליף לניסיון שלנו בעבודה במגזר הממשלתי. קבוצת סיסנת פעילה במגזרי הממשלה לאורך שנים רבות, בנאמנות רבה, וביציבות רבה. אנו מכירים את המערכת בצורה הקרובה ביותר, ומבינים לעומק את צרכיה. זה מאפשר לנו להתגבר על האתגר התקציבי, ולהביא לפרויקטים בהם אנו שותפים את כוח האדם האיכותי והמקצועי ביותר הקיים היום בשוק".

מהם הגורמים המבדלים את קבוצת סיסנת ביחס לחברות אחרות?
"הגורם המרכזי נוגע בתרבות הארגונית שלנו ששמה במרכז פעילותנו את הלקוחות והעובדים שלנו. הקשר עם הלקוח, היכולת שלנו לדלוור, היכולת שלנו להביא לפרויקט את האנשים המתאימים ביותר, היכולת שלנו לספק פתרון מקצה לקצה, והעובדה שאנחנו "רצים" עם הלקוחות שלנו לטווח ארוך – אלו גורמים חשובים ביצירה של שביעות רצון אצל לקוחותינו.

צלע נוספת שאנחנו רואים כחשובה ועקרונית היא ביצירת שביעות הרצון בקרב עובדינו. רמת שביעות הרצון של העובדים שלנו היא גבוהה, ולראייה עובדים רבים ממליצים לחבריהם לעבוד אצלנו, ולמעשה זו אחת הדרכים המרכזיות בה אנו מגייסים עובדים חדשים. אחוזי הנטישה הם נמוכים, כאשר הממוצע של תעסוקת עובדים בסיסנת הוא מעל לחמש שנות עבודה לעובד, ואתה בהחלט גם תמצא עובדים אצלנו עם ותק וניסיון של יותר מ-15 שנה, זו בהחלט הבעת אמון מהעובדים שלנו.

גורם נוסף שמבדל אותנו הוא היותנו חלק מקונצרן גדול – קבוצת אמנת, המעסיקה למעלה מ-2,000 עובדים. היותנו חלק מקבוצה גדולה מעניק לנו חוסן כלכלי שמאפשר לנו להתמודד על כול פרויקט, בכל גודל, החל מפרויקטים בהיקף בינוני ועד מגה-פרויקטים.

לסיכום, המפתח להצלחה של החברה נובע מכך שאנחנו שמים בראש הדאגה שלנו את הטיפול בלקוחותינו, ואת גיוס ושימור העובדים הטובים ביותר בשוק. התוצאה היא כפולה – שביעות רצון גבוהה אצל לקוחותינו, יחד עם שביעות רצון גבוהה בקרב עובדינו".

אירועים קרובים