תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | מערכות זיהוי ובקרה לקידום מכירות

16/12/2014 18:03
אלון גולדפיז,מהנדס מערכות ב-Fortinet ישראל

כתב: אלון גולדפיז

חברות המסחר האלקטרוני באינטרנט מנצלות את עומס האינפורמציה אודות התנהגות הצרכנים. פתרונות טכנולוגיים הקיימים כיום בשוק מאפשרים להן את אותו יתרון תחרותי בשוק, עם תובנות מעמיקות אודות התנהגות הצרכנים, שמשפרות את רמת המכירות שלהן ואת נאמנות הלקוחות. עד עתה, לחברות הסחר האלקטרוני היה יתרון לא הוגן, מאחר שהן אספו מידע על הצרכנים שלהן מהרשת מדי יום ביומו. מידע זה עזר להן לבצע ניטור של הרגלי הקנייה, נאמנות הלקוחות והשפעת הפרסום.

כניסתם הדרמטית של הסמארטפונים והתרחבותן של חברות המסחר האלקטרוני דוגמת אמזון (Amazon) יוצרים אתגר לא פשוט בשוק לקמעונאים הפועלים באופן לא מקוון. האיום העתידי עליהם הופך ממשי, בעוד צרכנים בודקים מוצרים בחנות, אך קונים אותם ברשת.

פתרונות טכנולוגיים חדשניים מספקים לקמעונאים העובדים באופן לא מקוון את התובנות אודות תנועת הלקוחות ורמת התחייבותם לכל חנות גם מבלי לסחור באינטרנט. חנויות השייכות לאותה רשת ניתנות להשוואה באמצעות מדדי ביצועים כדוגמת זמן התעכבות ונאמנות הלקוח. מידע זה עוזר למדוד עד כמה קמפיין השיווק היה אפקטיבי, ומשפיע באופן חיובי על תנועת הלקוחות, לקוחות חדשים, מידת המחויבות והנאמנות. אפקטיביות הקמפיין יכולה להימדד בין חנויות וגם בין אזורים ברשתות גדולות במיוחד.

פתרונות טכנולוגיים חדשניים ממנפים את התשתית האלחוטית הקיימת על מנת לגלות סמארטפון של כל לקוח שנכנס לחנות. סמארטפונים סוקרים כל העת את האזור בחיפוש אחר נקודות גישה אלחוטיות – תכונה שניתן להשתמש בה על מנת לזהות את נוכחותו של הלקוח, מיקומו ותנועתו. אלוגריתמים מתוחכמים מזהים האם המשתמש הינו מחוץ לחנות, מתי נכנס בדיוק לחנות וכמה זמן הוא נשאר. מידע זה מעובד לתוך הענן ומוצג למפעיל רשת החנויות, לסוחר או לספק השרות, בפורמט פשוט של מחוונים.

הכלים מספקים לבעל החנות מדדים רבים כגון:

  • כמה לקוחות חוזרים יש לעסק?
  • כמה זמן לקוחות נשארים בחנות בממוצע?
  • כמה לקוחות חדשים יש ביום?
  • האם אירוע מסויים הביא יותר לקוחות ביום מסויים?
  • כמה לקוחות נמצאים בתור לקופה?
  • האם העובדים פתחו את החנות בזמן?

ועוד מדדים רבים נוספים מדדים אלו תורמים באופן ישיר להכנסות החנות ולביצוע סטאטיסטיקות שונות על לקוחות החברה.

הכותב הינו מהנדס בכיר בפורטינט (Fortinet) ישראל

אירועים קרובים