תוכן שיווקי

בעקבות כנס Cloud 2014 | ראיון עם יורם חיות, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי, קו מיקור-החוץ בנס

"אנו ערים לשינויים וחשים את אבולוציית עולם מיקור-החוץ מתהווה לנגד עינינו", אמר חיות

23/12/2014 17:28
יורם חיות, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי, קו מיקור החוץ, נס

"נס מובילה למעלה מעשור את שוק מיקור-החוץ והשירותים המנוהלים בישראל, וכל העת מפתחת מודלים חדשים עבור לקוחותינו הקיימים ועבור לקוחות ומגזרים חדשים, המחפשים מענה יעיל ואיכותי לאתגרים העסקיים המשתנים הניצבים מולם" – זאת על פי יורם חיות, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי בקו מיקור-החוץ בנס. חיות אמר את הדברים בראיון על המגמות החדשות בעולם מיקור-החוץ והשירותים המנוהלים בעידן הענן.

"אנו ערים לשינויים וחשים את אבולוציית עולם מיקור-החוץ המתהווה לנגד עינינו", ציין. "אם עד כה, פעילות מיקור-החוץ הייתה נחלתם של הגופים הגדולים במשק, בשנים האחרונות אנו עדים לערנות גבוהה מאוד של ארגוני ה-SMB וגם של מגזרים חדשים, בצריכה ובהתעניינות שלהם בעולם השירותים המנוהלים באמצעות מודלים עסקיים חדשניים".

תוכל להרחיב על אותם שינויים וחידושים שחלים בעולם מיקור-החוץ?
"מהות השינוי טמונה בנגישות הטכנולוגיה לעסקים וההבנה של מקבלי ההחלטות בארגונים כי טכנולוגיה מקצרת טווחים ויוצרת ערך עסקי מיידי עבור הארגון. אסביר: בשנים שבהן הטכנולוגיה הייתה 'קשה להשגה' וליישום, המיקוד של הלקוחות היה בהפחתת עלויות ושיפור היעילות, וזה בא לידי ביטוי גם באופן שבו הארגונים הוציאו במיקור-חוץ לגופים כמו נס את עולם מערכות המידע, כמעט מקצה לקצה. בשנים האחרונות, עם מציאת הטכנולוגיה זמינה, נגישה וקלה יותר להטמעה ומימוש, ארגונים מחד גיסא 'החזירו' הביתה לטיפולם ממדים טכנולוגיים בסיסיים ומאידך גיסא מצפים מספקי השירות לייצר ערך מוסף".

אז איך ספקי שירות, שלחם חוקם היה שירותי מיקור-חוץ, כמו נס, מתמודדים עם אבולוציה זו?
"נס, כמי שעובדת עם מאות לקוחות בשוק הישראלי, זיהתה את השינוי, וכיאה לחברה ששנים מלווה גופים עסקיים וארגונים ציבוריים, מבינה כי 'טכנולוגיה היא לא לשם הטכנולוגיה', אלא טכנולוגיה ומערכות מידע הן לשם יצירת ערך מוסף לארגון – הן מול לקוחותיו הסופיים וכמובן אל מול לקוחותיו הפנימיים. זאת, במטרה ליעל ולשפר את תפוקות הארגון. לטובת צרכים אלה פיתחנו בנס מתודולוגיות למתן שירותים מנוהלים ומיקור-חוץ במודלים חדשים ותוך מיומנויות מתקדמות. זיהינו שני שינויים ומתוכם ביססנו את הפתרונות והשירותים החדשים שלנו כגוף מוביל לעולם מיקור-החוץ: השינוי הראשון, שהחל כטכנולוגי במהותו, הוא הענן, והשינוי השני, שמהווה צורך עסקי בארגונים, הוא אספקה של שירותים מנוהלים שבין היתר נותנים מענה לתהליכים עסקיים מלאים".

איך הענן והשירותים המנוהלים קשורים לצורך העסקי של ארגונים?
"הענן למעשה החל כבאזזז טכנולוגי, אך אנחנו מבינים כיום שהשימוש בענן אינו לשם חסכון או התייעלות בהכרח אלא לשם הנגשת תהליכים ופתרונות עסקיים לטובת יצירת יתרון עסקי לארגון. יותר ויותר ארגונים מוצאים עצמם עם מערך IT המשלב מגוון סביבות עבודה וטכנולוגיות שונות שמותקנות חלקן בענן ציבורי, חלקן בפרטי וחלקן נמצא בארגון. במצב היברידי שכזה מוצא הלקוח את נס כשותף מקצועי לתכנון המעבר, ביצועו והמשך התמיכה השוטפת.

נס משלבת בפתרונותיה ללקוחות שירות היברידי המאפשר לספק שרותי תמיכת IT מרחוק משולב בשירותי מומחים באתר הלקוח. שירות זה מעניק יתרון עסקי משמעותי לארגון. גם המודלים העסקיים להתקשרות תואמים את רוח התקופה ומאפשרים גמישות רבה על בסיס אספקת שירותים מנוהלים".

"יתר על כן", הסביר חיות, "השינוי הוא בהבנה של ארגונים כי דווקא נכון יותר להוציא תהליכים עסקיים מורכבים החוצה, כמו מרכזי שירות ללקוחות, מרכזי תמיכת מוצרים וניהול תהליכים עסקיים, ש-'מכבידים' על התנהלותו השוטפת של הארגון ומייצרים עלויות ותשומות ניהול גבוהות".

לסיום, כיצד בקו העסקים מיקור-חוץ של נס רואים את 2015?
"כפי שציינתי לאורך הראיון, אנחנו בהחלט מבינים את השינויים שמתרחשים בשוק ונערכים לכך. אני מצפה לראות יותר ויותר לקוחות מתחילים להתנסות וליישם את המעבר לענן, כל אחד על פי בשלותו וצרכיו, ואנחנו כאן, ערוכים לספק להם את המענה – החל משלב הייעוץ, דרך היישום ובהמשך התחזוקה השוטפת. אני מעריך שיותר לקוחות יוציאו פעילויות לשירותים מנוהלים וללא ספק אני צופה כי ב-2015, קו העסקים מיקור-חוץ של נס ימשיך לצמוח ולבסס את מעמדו כמוביל שוק מיקור-החוץ בישראל".

אירועים קרובים