תוכן שיווקי

בעקבות אירוע Cloud 2014 | שלומי פנאן, ווי-אנקור: "העברת אתר הגיבוי לענן תניב חסכון של עד 30 אחוז לעומת הקמה של אתר מקומי בארגון"

28/12/2014 18:13
שלומי פנאן, מנהל תחום הענן בווי אנקור

"בפתחה של שנת 2015 אנחנו רואים בשלות הולכת וגדלה במגזר הארגוני להעביר חלקים הולכים וגדלים מתשתיות המחשוב לענן. הבשלות הטכנולוגית כבר קיימת מזה מספר שנים, אלא שבתקופה האחרונה ניתן לראות שבעקבות תהליך שעוברים ארגונים בעולם, גם ארגונים בישראל משנים את גישתם המסורתית והופכים יותר פתוחים לשילוב של הענן במארג הטכנולוגי הארגוני. העברת מערכי הגיבוי וה-DR לענן יכולה לשמש נקודת פתיחה טובה לארגון כדי להתנסות בענן, ולשמש שלב מקדים כדי להעביר בהמשך גם את מערכות הייצור אליו", כך אמר שלומי פנאן, מנהל תחום הענן בווי-אנקור, בראיון עמו שהתקיים בעקבות אירוע פתרונות הענן השנתי Cloud 2014.

שחקן ותיק בתחום הענן עם ניסיון של שש שנים בתחום. ווי-אנקור

שחקן ותיק בתחום הענן עם ניסיון של שש שנים בתחום. ווי-אנקור

מהם היתרונות המרכזיים שאתה רואה בהעברת שירותי ה-DR לענן?
"קיימים מספר יתרונות: קודם כול, המעבר לענן מאפשר להקים אתר גיבוי ללא עלויות הקמה משמעותיות; ללא רכש של שרתים, מערכות אחסון וציוד תקשורת; מבלי לשכור שטחי אחסון ייעודיים לאתר הגיבוי; ומבלי לתחזק את המערכות לאורך זמן. הניסיון שלנו מצביע שהעברת אתר הגיבוי לענן יכולה להניב חסכון של עד 30 אחוז לעומת יישום מקומי של אתר הגיבוי בתוך הארגון.

יתרונות נוספים מצויים בכך שספק הענן מביא את המומחיות הנדרשת להקמה, תחזוקה והפעלה בחירום של אתר הגיבוי. זה מעניק לארגון גמישות תפעולית, שכן הפעלת שירותי ה-DR בענן מפנה את אנשי ה-IT לטיפול במערכות הייצור של הארגון. כמובן, שהמעבר לענן מציע רמת ביצועים זהה ביחס לתשתיות המחשוב המצויות בארגון, ולעיתים קרובות עקב ההתמקצעות של ספק הענן הוא מסוגל לספק רמת שירות גבוהה יותר מזו שהארגון יכול לספק ברמה המקומית".

לאילו ארגונים יכול המעבר של מערכי הגיבוי וה-DR להתאים?
"אנחנו מדברים על מגזרי ה-SME (ר"ת Small Medium Enterprise). ארגונים אלה מהווים אידיאליים למעבר לענן, שכן הם גדולים מספיק כדי ליהנות מיתרונות כלכליים נאים כתוצאה מהמעבר לענן. הם גם נהנים מגמישות רבה שתאפשר להם לבצע את המעבר לענן בצורה קלה וחלקה יותר, וכתוצאה מכך ליהנות מהר יותר מהפירות של המעבר לענן. מהבחינה הזו, אנחנו בהחלט ממליצים לארגונים הנמצאים בתהליך התקצוב של שנת 2015 להשקיע מחשבה נוספת בבחינה ותקצוב של העברת תשתיות לענן, ולכול הפחות להתנסות בהעברת מערכי הגיבוי וה-DR לענן".

מה היתרון של ווי-אנקור בתחום הענן?
"ווי-אנקור הינה שחקן ותיק בתחום הענן עם ניסיון של שש שנים בתחום, ואנחנו בין שלושת ספקי הענן הגדולים היום בשוק הישראלי. ההתמחות שלנו הינה בפרויקטי DR והתאוששות מאסון בענן, ובמסגרת זו אנו מארחים ותומכים בסביבת הענן שלנו באלפי שרתים עבור לקוחותינו. הניסיון שלנו נצבר מביצוע של מאות פרויקטים של התאוששות מאסון שביצענו מקומית אצל לקוחותינו, כאשר את הניסיון הזה רתמנו ליישום של פרויקטים דומים בסביבת הענן. לווי-אנקור גם יש את היכולת לקחת אחריות על הפתרון מקצה לקצה, כאשר הלקוח יודע שבשעת שגרה או בשעת חירום המערכות נמצאות בידיים של מקצוענים המתמחים בתפעול המערכות בכול מצב, ובייחוד בשעת חירום.

לסיום, אין לי ספק שלקוחות שיתנסו בסביבות הענן שלנו, ויחוו את היתרונות הכלכליים והטכנולוגיים שהן מציעות, בהמשך הדרך יהיו גם יותר בשלים כדי לבחון את המעבר של סביבות הייצור לענן".

אירועים קרובים