תוכן שיווקי
לקראת אירוע רד-האט - 6 בינואר

"מנהלי IT נדרשים כיום לקדם מנועי צמיחה וחדשנות עסקיים ורד-האט נותנת מענה אידיאלי לאתגרים אלו"

05/01/2015 17:55
חואן רובר, מנהל קבוצת הקוד הפתוח במטריקס, נציגת רד-האט בישראל

מטריקס היא חלוצת הקוד הפתוח לארגונים יחד עם רד-האט (Redhat) ישראל. איך מנהלי מערכות המידע מתייחסים כיום לטכנולוגיות קוד פתוח לעומת שנים קודמות?
לפני מספר שנים מנהלי מערכות מידע בארגונים חששו מטכנולוגיות קוד פתוח. חששות אלו חלפו מזמן. כיום אין כמעט ארגוני אנטרפרייז שלא משתמשים לפחות בחלק ממערכות המידע שלהם בפתרונות המבוססים על קוד פתוח. נתון זה מבטא, ללא ספק, את ההצלחה של הקוד הפתוח בישראל, מאז מטריקס (Matrix) החלה את הדרך בתחום לפני 11 שנים כנציגה של רד-האט. בישראל יש כיום למעלה מ- 700 לקוחות המשתמשים בפתרונות החברה במערכות הליבה הארגוניות ומדהים לראות את האבולוציה המהירה בעולם הקוד הפתוח. אם בעבר קוד- פתוח היה ל'הרפתקנים', היום אפילו החברות בעלות הרגולציות המחמירות ביותר, משלבות קוד פתוח, לרבות ארגונים ביטחוניים. בעקבות ההצלחה רצון המנהלים להטמיע עוד פתרונות קוד פתוח, גובר וגודל. הקונספט של קוד פתוח הוא יותר מטכנולוגיה ואני בטוח שבפרספקטיבה היסטורית הוא יהווה מהפכה כמו המהפכה התעשייתית והחקלאית.

איך רד-האט נותנת כיום מענה לאתגרים של מנהלי מערכות המידע?
מנהלי מערכות מידע מתמודדים היום עם אתגרים מורכבים ביותר. אם בעבר המנהלים בתחום נדרשו לתת רק מענה טכנולוגי, היום כבר מצפים מהם גם לקדם מנועי צמיחה וחדשנות עסקיים על בסיס הטכנולוגיה. בכך, הם הופכים לציר מרכזי בהצלחה העסקית של הארגון. בנוסף מצפים מהם לייעל את הארגון ולחסוך בעלויות. לעשות יותר בפחות משאבים.

טכנולוגיות קוד פתוח בכלל ורד-האט בפרט נותנות מענה אידיאלי לאתגרים הללו, ובעצם 'מזריקות' חדשנות, זריזות ויעילות לארגון. המודל העסקי של פתרונות הקוד הפתוח גמיש יותר, ומתאים לכל סוגי הארגונים. רד-האט עצמה מציעה לארגונים מגוון פתרונות רחב בכל תחומי הליבה הטכנולוגיים כיום. ממערכות הפעלה, דרך פתרונות אחסון, ניהול סביבת הפיתוח והתווכה ועד פתרונות הענן. בכל אחד מתחומים אלו ניתן להביא חדשנות וחסכון בעלויות ולהיות יותר גמישים וזריזים – טכנולוגית ועסקית.

רד-האט כיום היא הרבה מעבר למערכות הפעלה עימן התחילה את הדרך. אילו פתרונות חדשים רד האט מציעה כיום לארגונים?
בשנים האחרונות, כחלק מהאסטרטגיה שלה וסדרת רכישות שביצעה, רד-האט יצרה פורטפוליו פתרונות מגוון גם בתחומי ה- Middleware (תווכה) , האחסון והענן שמוטמעים בהצלחה במגוון חברות וארגונים בעולם ובישראל. בכל אחד מהתחומים, רד-האט ממשיכה לחדש ולהביא בשורות משמעותיות לשוק. בתחום ה- Middleware אנו מציעים את פתרון האינטגרציה JBoss Fuse, שמשמש כפלטפורמת אינטגרציה מתקדמת וחדשנית יותר לעומת פתרונות ה-SOA (ארכיטקטורה מוכוונת שירותים) המסורתיים. לזה יש להוסיף גם את פתרון האוטומציה JBossBPM ומנוע החוקה JBoss BRMS לניהול חוקים עסקיים. רד-האט הנה גורם מוביל בעולם ה DevOps כאשר פתרון Red Hat Openshift מייצר סינרגיה בין אנשי הפיתוח, התשתיות ובדיקות התוכנה.

גם בתחום הענן לארגונים, יש לרד-האט הרבה מה להציע והיא משקיעה משאבים רבים על מנת להוביל תחום זה בעולם. Cloud Forms Redhat שהנו פתרון לניהול סביבה היברידית היודע לנהל מגוון רחב של סביבות כדוגמת ועוד. כתשתית לבניית ענן פרטי, מציעה רד-האט את פתרון ה -Redhat OpenStack platform וזאת כנגזרת של היותה המובילה העולמית בתרומתה לפרויקט ה – OpenStack שהולך והופך לסטנדרט העולמי לבניית עננים.

ספר לנו על קהילת הקוד הפתוח וטכנולוגיות רד האט שאתם מובילים?
היתרונות העיקריים בטכנולוגיות הקוד הפתוח ובפרט של רד האט, נעוצים ביכולתן לקדם חדשנות הרבה מעבר לטכנולוגיות קנייניות של חברות אחרות. כל זה מתאפשר בזכות קהילת הקוד הפתוח, ובמילים אחרות, חוכמת ההמונים. לאור כך, הגדרנו במטריקס, לאורך השנים, משימה שמטרתה לפתח, לטפח ולקדם את קהילת הקוד הפתוח ואת הפתרונות המיועדים לארגוני האנטרפרייז. במסגרת פעילות זו, אנו מקדמים את הכנסים הטכנולוגיים של "רד האט פיצה וטכנולוגיה", שמתקיימים כל מספר חודשים, ולאחרונה קיימנו את המפגש ה-17 במספר שגרף מעל 600 משתתפים, בנוסף הקמנו ועדת היגוי המשותפת למובילים טכנולוגיים ממגוון חברות. בכל אחת ממסגרות אלו אנו משתפים במידע, בכלים, בטיפים וב-Best Practices. כחלק מתהליך זה ב-6 לינואר אנו מקיימים יום פתוח לקהילת משתמשי JBoss בשיתוף ג'ון ברייס הדרכה בתל אביב בו נסקור את חידושים בפתרונות ה- Middleware של החברה תוך התמקדות בפיצ'רים החדשים, אפשרויות היישום החדשות, פתרונות האינטגרציה וגם פתרון ה -Devops החדש של רד-האט, Openshift, להאצת תהליכי פיתוח. הכנס פתוח לקהל הרחב ללא תשלום ובמסגרתו אנו מעודדים את חשיבת היחד ושיתוף הפעולה ההדדי.

שנת 2014 הסתיימה. איך אתם מסכמים את השנה בתחום הקוד הפתוח ומה אתם צופים לשנת 2015?
התקופה שמסתיימת הייתה עבורנו שנה מצוינת בזכות עשייה רבה ומוצלחת יחד עם רד-האט ישראל. בשנה זו נכנסנו לתחומים, פרויקטים ולקוחות חדשים. אתגרי ה-IT בקרב חברות וארגונים הם הזדמנות מצוינת מבחינתנו בזכות הפתרונות שאנו יודעים להציע לאותם ארגונים. באופן אישי, גם לי הייתה זו שנה מצוינת. שנה בה התמניתי לנהל את קבוצת הקוד הפתוח במטריקס אחרי 5 שנים בהם שימשתי כמנהל מכירות בקבוצה.

אירועים קרובים