תוכן שיווקי
בעקבות כנס DevOps

DevOps עם RedHat OpenShift

10/02/2015 17:22
רד-האט

כתב: אמיר ציפורי, ארכיטקט פתרונות לאזור יוון, קפריסין וישראל

רד-האט (RedHat), המובילה העולמית בפתרונות קוד פתוח, מאמינה כי הדרך ליעילות IT  טובה יותר ולחדשנות נמצאת בענן – דרך פלטפורמה ציבורית (PaaS) עם OpenShift Online או PaaS פרטית עם OpenShift Enterprise, שנבחרה כטכנולוגיית השנה לשנת 2015 על ידי InfoWorld.

OpenShift של רד-האט תוכננה לספק, בשירות עצמי, פריסה מהירה של מגוון טכנולוגיות, כגון: שפות פיתוח, מסדי נתונים, טכנולוגיות web ויישומים שונים. אחד מיתרונותיה של OpenShift טמון בשילוב (Continous Integration) על ידי שימוש ב-Jenkinsחלק סטנדרטי מתהליכי העבודה שלה.

יכולות אלה מאפשרות לצוותים השונים ב-IT להתמודד בהצלחה עם דרישות הארגון לספק כמות גדולה יותר של יישומים במהירות רבה יותר. OpenShift שימושית הן למפתחים והן למפעילים.

ארכיטקטורת OpenShift

ארכיטקטורת OpenShift משתמשת בשני סוגים של שרתים הנקראים Brokers ו-Nodes, כאשר Brokers, האחראים לניהול מגוון רחב של שירותים, מתקשרים עם Nodes, המארחים את ה-"מחסניות" (חבילות הטכנולוגיות) הזמינות למשתמשים ובהן מאוחסנות אפליקציות המשתמש. אותן "מחסניות" מייצגות רכיבי תוכנה היכולים להשתלב ביישום מסוים, כגון: שפות תכנות, מנועי מסדי נתונים וכלי ניהול שונים.

יכולת Scaling אוטומטית, בין היתר עבור זמינות גבוהה (HA), מאפשרת להעלות לאוויר עותקים נוספים של יישום כאשר השימוש בו הופך לכבד, לדוגמה עקב גידול בתעבורה. יכולת זו מובנית בתוך OpenShift ואינה דורשת שירות הרחבה.  כמו כן, OpenShift מאפשרת לפתח יישומים ואפליקציות שונות באופן פשוט וזריז על ידי ממשק משתמש מבוסס web ,command או IDE מבוסס Eclipse.

המפתח מבקש ליצור יישום בטכנולוגיה כלשהי והמערכת פורסת בצורה אוטומטית סביבת פיתוח מלאה ונגישה למפתח.

הפלטפורמה גם מעמידה לרשות המפתח כלי פיתוח נוספים כגון Maven לניהול וארגון פרויקטים, ובנייה אוטומטית לשפת ג'אווה, Git ו-Jenkins לאינטגרציה מתמשכת – הכול בלתי נפרד מהפלטפורמה.

אוטומציית מחזור החיים של פיתוח אפליקציות ויישומים הינה אלמנט מרכזי במתודולוגיית ה-DevOps, שארגונים רבים בעולם החלו ליישם על מנת להפוך את הפיתוח והתחזוקה לפס ייצור משומן.

Openshift עוזרת בהטמעת DevOps בארגון בתחומים הבאים:

•    סטנדרטיזציה של הסביבות התפעוליות – באמצעות הגדרות מדיניות הניהול בפלטפורמה, צוותי התפעול יכולים לקבוע ולתקנן את הטכנולוגיות שיארחו את היישומים השונים.
•    הקמה עצמאית של סביבות פיתוח – מפתחי היישומים יכולים באופן עצמאי לפרוש לעצמם סביבת פיתוח סטנדרטית ומלאה. באופן זה המפתחים מתרכזים רק בפיתוח, ואינם מבזבזים זמן יקר על הקמת סביבות ובדיקתן.
•    אינטגרציה מתמשכת (CI) – על ידי שילוב של כלי ניהול תצורה ו-CI כגון Jenkins הפלטפורמה מאפשרת להריץ בדיקות באופן אוטומטי, ולא מאפשרת הפצה של קוד לא תקין לסביבת הריצה.
•    Scaling אוטומטי – יכולת זו מאפשרת להעלות לאוויר, באופן אוטומטי, עותקים נוספים של יישום, לדוגמה כאשר יש גידול בתעבורה, ולהוריד עותקים אלה כאשר אין בהם צורך יותר. יכולת זו מובנית בתוך OpenShift.

טכנולוגיית השנה לשנת 2015

InfoWorld פרסם בינואר השנה כי הוא בוחר ב-OpenShift כאחת מטכנולוגיות השנה לשנת 2015. זהו פתרון PaaS היחיד שנבחר. "עבור מפתחים ומפעילים כאחד, OpenShift מגשימה את ההבטחה של פלטפורמה-כשירות (PaaS), מסכם InfoWorld.

בכנס DevOps האחרון, שנערך על ידי אנשים ומחשבים היום (ג'), העבירו רועי גולדנברג וערן מנצור, מומחים בתחומי וירטואליזציה, ענן ו-Middleware ממטריקס, המפיצה של רד-האט בישראל מזה 11 שנים, סקירה מורחבת על המוצר.

בפעם הראשונה מביאה רד-האט לישראל מגוון הדרכות בתחומי הפיתוח, בשיתוף עם ג'ון ברייס. הקורסים יועברו באנגלית על ידי מדריך מוסמך של החברה שיגיע לארץ במיוחד, וכוללים גם קורסים בנושא OpenShift.

לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן.

אירועים קרובים