תוכן שיווקי
מאתיו ברדיט, מנהל בכיר בבנק ברקליס בבריטניה:

"יישומה של מערכת Evolven הישראלית הביא להפחתה משמעותית של הבעיות בסביבת הבדיקות ולחיסכון של מעל 50% בבזבוז משאבים"

24/03/2015 14:48
אבנר מימון, מנהל פעילות Evolven ישראל ב-NessPRO

NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס ישראל, יישמה בהצלחה את מערכת Evolven בבנק ברקליס (Barclays) בבריטניה. מערכת Evolven הינה כלי אנליטי ייחודי המאפשר לבנק ברקליס העולמי להתמודד עם כמות השינויים הגדולה בתוך המורכבות והסיבוכיות של תשתיות ה-IT בבנק. המערכת פותחה על ידי Evolven ומשווקת בישראל על ידי NessPRO, שגם מעורבת בתהליכי היישום בברקליס.

מאתיו ברדיט, שמכהן כמנהל פעילות Estate Management בחטיבת הבנקאות הפרטית והעסקית בבנק ברקליס בבריטניה, ציין כי אנשי ברקליס בדקו מספר כלים, כולל כאלה שנמצאים בשימוש בבנק עצמו, אך הגיעו למסקנה כי השימוש בכלים אחה יצריך פיתוח רב. "בנוסף לעובדה שהכלי של Evolven עובד 'ישר מהקופסה', הוא ניתן לפריסה מהירה, ומודל הרישוי שלו פשוט ואטרקטיבי", אמר ברדיט. "בנוסף לכך, התגובה של Evolven , כמי שמספקת את המוצר, היא מהירה".

במפגש של מנהלי מחשוב בכירים מהמגזר הפיננסי, שנערך על ידי NessPRO, סקר ברדיט את יישומה של Evolven בבנק הבריטי. המערכת מנטרת ומאתרת שינויים בסביבת המחשוב הארגונית, כולל שינויים בלתי מכוונים, ותורמת למניעת תקלות כתוצאה מהם.

בנק ברקליס קיים כבר 325 שנים, מעסיק כ-150 אלף עובדים ברחבי העולם ומשרת כ-48 מיליון לקוחות. בתחום הבנקאות הפרטית והעסקית מתבצעים בבנק מדי יום תשלומים בהיקף של כ-1 טריליון ליש"ט ומדי חודש הוא מספק משכנתאות בהיקף של כ-121 מיליארד ליש"ט. בכל יום מתבצעות בכספומטים שלו כ-400 אלף עסקות. הבנק היה אחד מהחלוצים בתחום הבנקאות הדיגיטלית והניידת.

"אנחנו מתמודדים באופן שוטף עם שני אתגרים", אמר ברדיט. "האתגר הראשון הוא רגולציות שונות שאינן בשליטתנו והאתגר השני, שהוא כן בשליטתנו, הוא שירות מיטבי ומהיר ככל האפשר ללקוחות, תוך חיסכון במשאבים – דבר שמחייב אוטומציה רבה".

"נזקקנו לכלי שיאפשר, בין השאר, לוודא תקפות (Validity) של גרסאות חדשות, לזהות חוסר התאמה בין סביבות הייצור והבדיקות, לתחקר אירועים, לזהות שינויים שגרמו לבעיות ועוד", הוסיף.

המערכת של Evolven הותקנה בבנק ברקליס בסביבות הפיתוח, הבדיקות והייצור והיא פועלת באופן רצוף על מערכות הבנק. יישומה הביא להפחתה משמעותית של הבעיות בסביבת הבדיקות ולחיסכון ניכר בבזבוז משאבים.

סשה גילנסון, מנכ"ל Evolven, ציין כי בשנים האחרונות, קצב השינויים בסביבות מחשוב ארגוניות הולך וגובר, והן הופכות למסובכות יותר ויותר. "ככל שהסביבה יותר מסובכת ויש יותר שינויים, הכמות של הדברים הלא ידועים במערכות הולכת וגדלה", אמר. "למרות האוטומציה הרבה, עדיין קיימים תהליכים ידניים שעלולים לגרום לשגיאות. יש לציין כי גם בתהליכים אוטומטיים קיים אחוז מסוים של שגיאות. בסביבות מעורבות של מחשוב ענן ובסביבה רגילה יש בעיות של עדכונים וסטנדרטים שונים וכל שינוי לוקח הרבה זמן".

גילנסון ציין כי הרצון לאתר שינויים ולמנוע בעיות העלולות להתרחש מהן הביא להתפתחות ענף ניתוח התפעול של המחשוב (IT Operations Analytics). על אף שארגונים רבים עדיין מתמקדים בניטור, שליטה ובקרה על המידע התפעולי, יותר יותר ארגונים מנתחים את הסיבות לתקלות ואף מנסים לחזות אילו בעיות עלולות להתעורר במערכות המחשוב.

"הטכנולוגיה של Evolven מזהה סימפטומים שונים בסביבות המחשוב, שאופייניים לבעיות ביצועים וזמינות כגון עומס, קיבולת, קוד נתונים, קונפיגורציה וכו'… לאחר מכן מתבצע ניתוח של סביבת המחשוב ומתבצעת קורלציה בין הסימפטומים והשינויים במצבה של סביבת המחשוב, תוך זיהוי הסיבות והסיכונים הפוטנציאליים", אמר גילנסון. "הדבר מאפשר למנהלי ה-IT בארגון לדעת בדיוק מה השתנה בסביבת המחשוב, למנוע תקלות הנובעות משינויים מתוכננים ובלתי מתוכננים ולנתח ולהבין את השפעת השינויים התשתיתיים והאפליקטיביים".

אירועים קרובים