תוכן שיווקי

איך להיות דירקטור ו/או נושא משרה בתקופה של החמרת הרגולציה

27/04/2015 15:19
המכללה למינהל. משלבים IT ואקדמיה

תכופות אנו קוראים בעיתונים על רצונם של אנשי עסקים ומנהלים להתמנות לתפקיד דירקטור בחברה. התפקיד הנוצץ מבטיח מעמד בעולם העסקי, קשרים, כבוד והזדמנויות עסקיות רבות. איך הופכים לדירקטור ונושא משרה בחברה עירונית, תעשייתית או ציבורית?

להיות דירקטור, נושא משרה בחברה ציבורית, זהו חלום מתוק. האנשים המחזיקים בתפקידים כאלה מחזיקים בקשרים הנכונים ונחשפים להזדמנויות עסקיות רבות. היינו רוצים להיכנס לחבורה המובילה, אבל איך עושים זאת? דרך מצוינת להתחיל להתקדם לכיוון זהו קורס דירקטורים ונושאי מישרה בחברות עירוניות, תעשייתיות וציבוריות.

דירקטורים ונושאי משרה בחברות נדרשים להיות בעלי יֶדע רחב והבנה מעמיקה בעולם העסקים, הפיננסים והמשפט. כל זה נדרש על מנת שיוכלו לנהל דיונים, ליזום מהלכים ולהפעיל שיקול דעת מקצועי לשם קבלת החלטות עסקיות מתאימות לתאגיד בו הם מכהנים. הם צריכים להתעדכן בדרישות הרגולציה ולהכיר את כללי הממשל התאגידי – על מנת לקיים את חובות האמון והזהירות החלות עליהם על פי הדין ולהימנע מהליכי האכיפה המנהלית. בקורס מיוחד לומדים ומקבלים ידע מקצועי וניהולי, הנחוץ לדירקטורים ונושאי משרה בכירה, בתפקודם במערך הניהולי של הפירמות העסקיות. שם תקבלו כלים והבנה מעמיקה בעולם העסקים, החשבונאות, הכלכלה, ניהול הסיכונים, המשפט ושוק ההון.

קורס כזה מתקיים במכון ללימודי המשך, המסלול האקדמי המכללה למנהל. בקורס נלמדים ההיבטים המשפטיים, הניהוליים והפיננסיים העדכניים ביותר של תפקיד הדירקטורים ונושאי המשרה בחברות, תוך רכישת כלים יישומיים רלבנטיים. הקורס משלב דיון באירועים אקטואליים המשפיעים על המשק בכלל ועל שוק ההון בישראל בפרט. הקורס מועבר על ידי מרצים מובילים של המסלול האקדמי המכללה למינהל ומומחים מקצועיים בתחומים שונים, לרבות יושבי ראש ודירקטורים של חברות מובילות במשק: פרופ' יורם עדן, ד"ר הדס גלנדר, רו"ח ניר זכלינסקי, רו"ח רונן אלגריסי, רו"ח אורן גרופי, רו"ח רוני אלרואי, עו"ד אסף ברם, עו"ד אליעזר פני גיל ועוד. הקורס כולל 60 שעות לימוד אקדמיות לטובת דירקטורים, נושאי משרה בכירה ומעומדים לתפקיד דירקטור.

פרופ' יורם עדן, רו"ח, המרכז את הקורס: "בשנים האחרונות עוצבה מחדש תפיסת המשטר התאגידי בחברות הציבוריות. תפקידם של הדירקטורים ונושאי המשרה הועצם, מוטלת עליהם אחריות רבה יותר מבעבר, ובמקביל ניתנו להם סמכויות רבות יותר".

לדבריו, "הקורס המוצע עוסק בכל הזוויות של תפקיד הדירקטור. נדון בהרחבה במסגרת המשפטית המסדירה את פעילות הדירקטוריון. נלמד מהן חובות אמון ואיך מצמצמים חשיפה לסיכונים משפטיים. נדון בתפקידי מוסדות החברה, הדירקטוריון ו-ועדותיו השונות. נקדיש פרק ארוך יחסית לניהול סיכונים תאגידי ורגולציה. נדון בניתוח דו"חות כספיים, ובדברים החיוניים של הדירקטורים ונושאי המשרה לוודא בתהליך הכנת ואישור הדוחות הכספיים. נציג, בין היתר, מכשירים פיננסים מורכבים ואת הטיפול החשבונאי בנדל"ן מניב. נבחן את החשיפות של החברה לשוק ההון, לרבות האפשרות לגיוס הון, מימון פרוייקטלי ושיתוף המגזר הפרטי. נדון ב-'נושא החם' של תגמול נושאי המשרה. נרחיב בנושא מיזוגים ורכישות, כמו גם בנשוא של הפיכת חברה ציבורית לפרטית (Going Private). נלמד גם על חקירות הרשות לניירות ערך".

מועד פתיחת קורס דירקטורים הקרוב: 29 באפריל. הקורס ייערך בימי ד' בין 17:30-21:30.

לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן.

אירועים קרובים