תוכן שיווקי

פורבס: מנכ"ל Nimble Storage הוא אחד המנכ"לים המשפיעים בתעשייה – "יצר טלטלה בתחום האחסון"

28/04/2015 11:46
Nimble Storage

פורבס (Forbes) בחר במנכ"ל Nimble Storage, סורש ווסודבאן, כאחד מן המנכ"לים המשפיעים, אשר משנים את האופק העסקי בתחומי פעילותם. Nimble Storage היא ספקית של פתרונות אחסון פלאש (Flash) אדפטיבי, אשר הציגה בשנים האחרונות צמיחה מהירה במיוחד.

הצמיחה המהירה, יחד עם הארכיטקטורה שמשנה את חוקי המשחק שהציגה Nimble Storage, התחרות הישירה מול ענקיות התחום והרקורד האישי של האיש, הביאו לבחירה בווסודבאן כדמות בולטת בעולם העסקים, והגדרת החברה ככזו שיצרה טלטלה בעולם האחסון.

המגזין ציין בסדרת כתבות שהוקדשה למשפיעים כי "Nimble Storage עברה מתוכנית על מפית לחברה ציבורית בתוך פחות משש שנים. כיום, יותר מ-5,000 ארגונים, גופים ממשלתיים וספקיות שירותים מפעילים את פתרונות אחסון הפלאש של Nimble Storage ב-38 מדינות. על פי הדו"חות הכספיים האחרונים, הכנסות הרבעון האחרון הציגו צמיחה שנתית של 64% לרמה של 68.3 מיליון דולר".

ווסודבאן הביא לתפקידו הנוכחי שילוב של ידע מקצועי בתחום האחסון מתקופת פעילותו בנט-אפ (NetApp) יחד עם יכולות אנליטיות של עולם העסקים אותן רכש במסגרתו תפקידיו הקודמים בחברת הייעוץ מקינזי. אלה יושמו להתוויית הדרך של Nimble Storage: "מייסדי החברה האמינו כי פלאש שונה כל כך מכונני דיסקים ברמה שהוא דורש חשיבה מחדש אל ארכיטקטורת מערכות האחסון מהבסיס למעלה", אמר ווסודבאן בראיון לפורבס. "כאשר אתה מסתכל על החברות בתעשיית האחסון, בין אם זו נט-אפ, EMC או HP, חלק גדול מן ההתקנות שלהן התבצע על חומרה קיימת וארכיטקטורת תוכנה שפותחה לפני שני עשורים".

כאשר הקים את Nimble Storage הוא הבין כי קיימת הזדמנות לשחקן חדש שיבנה לא רק פעילות עסקית משמעותית, אלא יתמודד ישירות מול חברות כמו EMC ונט-אפ. בפורבס מציינים כי ההישג של Nimble Storage בולט בעיקר על רקע הפעילות של יותר מ-50 סטארט-אפים שנכנסו לשוק זה בשנים האחרונות. ניתוח היסטורי שביצע ווסודבאן העלה כי הצמיחה של רוב חברות האחסון החדשות נעצרת כאשר הן מגיעות ל-2,000 לקוחות, ואז הן הופכות ליעד נוח לרכישה על ידי הענקיות בתחום. המסקנה של ווסודבאן הייתה כי מערך התמיכה בלקוחות הופכת לצוואר בקבוק ומהווה מכשול בדרך לצמיחת חברה מאלפי לקוחות לארגון של עשרות אלפי לקוחות.

הפתרון של Nimble Storage למערך השירות הוא פתרון בשם InfoSight, שהופך את התמיכה לפרו-אקטיבית. הוא מנטר באופן רציף מהענן את פעילות האחסון אצל הלקוח ומזהה בעיות בשלב מוקדם. החברה מפעילה כיום אלפי חיישנים אשר שולחים אליה נתוני ביצועים מהלקוחות. בכך הוא חוסך תהליך איטי ויקר של ניטור וזיהוי בעיות אצל לקוחות, פתיחת פנייה אצל הספק והעברת נתונים וניתוחם על מנת לפתור בעיות ותקלות.

ווסודבאן הוא יליד הודו ובוגר אוניברסיטת BITS בדרום המדינה. הוא הצטרף למקינזי (McKinsey), כשתפקידו היה לסייע לארגונים מקומיים שבעבר היו מוגנים על ידי הממשלה להתמודד עם פתיחת השוק לכניסת שחקנים בינלאומיים. הוא עבר לארצות הברית לשליחות של שנה, אך התכוון לחזור להודו, מכיוון שהיה מתוסכל מכך שרוב עבודתו באינדיאנה, בה פעל, התמקדה בגיבוש תוכניות צמצומים במקום בנייה של תוכניות צמיחה ודרכים להחזיר אנרגיה לעיר. מעט לפני שעמד לחזור להודו קיבל הזדמנות מנט-אפ לנהל חברה שנרכשה על ידה והופעלה באופן עצמאי. לאחר שהגדיל את הכנסות החברה משישה מיליון ל-60 מיליון דולר, חזר לנט-אפ כדי לנהל את המחקר ופיתוח של החברה. לאחר מכן עבור לנהל סטארט-אפ בשם Omneon ולאחר שזה נרכש הצטרף לצוות המייסד של Nimble Storage.

אירועים קרובים