תוכן שיווקי
לקראת AWS Summit Tel Aviv שיתקיים ב-25 ביוני

הראל יפהר, מנכ"ל AWS ישראל, על המעבר מהעולם הישן לעולם אמזון – חלק א'

03/06/2015 10:07
הראל יפהר, מנכ"ל AWS ישראל

רבים שואלים איך חברה שהחלה דרכה כאתר אינטרנט קמעוני למכירת ספרים הפכה למובילה הבלתי מעורערת של הענן? מדובר בהחלט במסע מדהים, כזה שנלמד לא רק בתעשייה אלא גם באקדמיה, וימשיך להילמד עוד שנים רבות.

לקראת AWS Summit Tel Aviv, שיתקיים במרכז הכנסים בגני התערוכה ב-25 ביוני, נפגשנו לשיחה עם הראל יפהר, מנכ"ל אמזון ווב סרוויסס (AWS) ישראל.

איך התחיל המסע של אמזון?
"ג'ף בזוס ייסד את החברה ב-1995 כאתר קמעוני, שגדל והתעצם לאינספור שירותים ומוצרים – החל ממספרים דרך אלקטרוניקה ועד תכשיטים ומוצרי יוקרה,  כולל קייאקים.

רוב האנשים חושבים על אמזון כמחסני הענק מהם נשלחים מוצרים, אך לחברה, שהכנסותיה ברבעון הראשון של 2015 עלו ב-15% ועמדו על 23 מיליארד דולר, יש שלושה קווי פעילות עסקית.

בתחום הקמעוני משרתת אמזון יותר מ-180 מיליון צרכנים סופיים. תחום פעילות שני הוא עבודה עם יותר משני מיליון גופי מכירה (Sellers), שאמזון מעמידה לרשותם תשתית מחשובית ולוגיסטית. התחום השלישי: AWS – אספקת תשתית מחשוב לעסקים באמצעות הענן".

מה המשמעות של שלושת התחומים?
"הם מייצגים את האבולוציה של אמזון: הפעילות הקמעונית, שהחלה ב- 199 וגדלה, הביאה להקמת תשתית עולמית למכירה גלובלית יעילה. באמזון החליטו לסייע עם אותה תשתית לאותם יותר משני מיליון גופי מכירה, והכניסה למחשוב הענן באה כהמשך לאותו קו חשיבה: לתת לאחרים ליהנות מהניסיון והידע העשיר אותם צברה בהקמת תשתיות.

באמצעות  AWS, לקוחות נהנים מכל אלה, תוך יכולת הפעלה מהירה של טכנולוגיות, במודל מחשוב עסקי שונה מזה של העולם הישן, בו חברות היו צריכות להשקיע כסף רב לרכישת חומרה ותוכנה, לחכות שבועות עד שהציוד יגיע, לפנות מקום, לשכור אנשים, לתחזק ולשדרג את הציוד.

אנחנו מאפשרים לאנשים לצרוך מחשוב. אנחנו מתחזקים ומטפלים בו, והם משלמים בדיוק עבור השימוש, כשהם פנויים להתמקד בליבת העסקים שלהם".

האם יש נתונים על הצמיחה בענן?
"המסע של אמזון מחברה המתמקדת בצרכן הסופי לכזו שפועלת גם בארגונים כלל גם שינוי תפישתי. כיום משתמשים בשירותי הענן של אמזון יותר ממיליון לקוחות ב-190 מדינות. באחרונה פורסם הדו"ח הכספי של אמזון לרבעון הראשון של 2015. בפעם הראשונה הוצגה בו פעילות הענן ונמסרו נתונים עליה, מהם עולה כי היקף העסקים של AWS ברבעון זה היה מעל לחמישה מיליארד דולר, תוך גידול מהיר – 49%. השימוש באחד השירותים הפופולריים של החברה, EC2, גדל ב-93% בין הרבעון השלישי לרביעי של 2014. אין הרבה תעשיות עם גידול כזה.

יותר ויותר חברות וארגונים מבינים את יתרונות השימוש בענן, שהפך למיינסטרים. בין היתרונות: סקלאביליות, גמישות ואבטחה. אלה משפיעים על קצב הגידול המהיר. מדי יום אנו מוסיפים לעוצמת המחשוב שלנו משאבים בסדר גודל אותו השקיעה אמזון כשהייתה חברה של שבעה מיליארד דולר".

מדוע חברות עוברות לענן?
"השימוש בענן מאפשר ללקוחות להחליף השקעה הונית בהוצאה תפעולית ולשלם בדיוק עבור מה שהם צורכים. עם מעבר פעילות או ארכיטקטורה, השינוי מידי.
ואם נחזור להשוואה בין 'העולם הישן' ל-'עולם אמזון', הענן מאפשר ללקוחות גמישות עסקית מידית. בעולם ה-IT הישן, כשרצו לצאת עם מוצר או שירות חדש, היה צורך לתכנן מראש, להשקיע כסף ולהתקין – הכול על סמך הערכות בלבד. בעולם אמזון, אם מחליטים לפתוח פעילות חדשה היכן שהוא בעולם, היא זמינה בתוך דקות, ללא צורך בהשקעות עתק".

לפרטים ולהרשמה ל-AWS Summit Tel Aviv הקליקו כאן.

אירועים קרובים