תוכן שיווקי

תחזיות CA Technologies ל-2018 – חלק א'

28/12/2017 14:32
CA Technologies

לקראת 2018 פרסמה CA Technologies – ש-NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס, מפיצה את המוצרים שלה בישראל – תחזיות שונות. המנהל הטכנולוגי הראשי של CA, אוטו ברקס, אף הגדיל לעשות ופרסם תחזיות עד שנת 2030. כך, לדוגמה, ברקס אומר שעד שנה זו תהיה "דה קודיפיקציה של קידוד" – שימוש בפלטפורמות ללא קידוד, או קידוד מועט (Low code). בנוסף לכך, תהיה תוכנה ש-"תלמד ללמוד" – כזו שכותבת בעצמה ושמתפתחת באמצעות למידה.

לדברי ברקס, במקום אפליקציות מונוליטיות מרכזיות יהיה פיתוח זריז, גמיש ומבוזר של פתרונות. החדשנות תוכל להגיע מכל אחד, לא רק מארגונים טכנולוגיים. האוטומציה בעתיד תהיה חכמה – היא תלמד, תתאים את עצמה ותשתפר בעצמה. כמו כן, נראה תוכנה שמבצעת בעצמה פיתוח. פיתוח התוכנה ישתפר בזכות הבינה המלאכותית ולמידת מכונה. בתחום אבטחת המידע, ברקס סבור שהסיכונים לנתונים ולהמשכיות העסקית יימשכו בעתיד. לשיטתו, הבינה המלאכותית תביא לאיומים חדשים שעמם הארגון יצטרך להתמודד, ולחימה בבינה מלאכותית באמצעות בינה מלאכותית תהפוך לכורח.

בחזרה למה שצפוי ב-2018

בתחום ה-API, מהדי מדג'אוי, הכלכלן הראשי באקדמיית ה-API של CA, מציין שבשנה הקרובה נמשיך לראות אימוץ של GraphQL ,gRPC ,Kafka for API ותקשורת מיקרו-שירותים. כמו כן, יגדל מבחר הכלים למחזור החיים של ה-API. עוד נראה ב-2018 התעניינות עסקית הולכת וגוברת במודלים עסקיים המבוססים על API, במטרה להניע טרנספורמציה דיגיטלית.

ג'סיקה לייברי, מנהלת בכירה בתחום האסטרטגיה של אבטחת המידע ב-CA Veracode, מתייחסת בתחזיתה ל-APP Security (או Veracode) ואומרת כי תוכנות זדוניות כגון WannaCry ו-Petya הן סימני אזהרה, או "רעידות אדמה קטנות" שמזהירות אותנו מפני קריסה של רשתות. היא אף משתמשת בלשון ציורית: "בדומה להר הגעש וזוב, שהשמיד את פומפיי, המכה הגדולה יכולה לפגוע בתשתית הקריטית שלנו ולהשאיר את האפליקציות כשהן מכוסות באבק וולקני". אלא שהיא מדגישה כי בעוד שלאנשי פומפיי לא הייתה שום דרך לעצור את ההתפרצות – אנחנו יכולים לפעול. לדבריה, האפליקציות קשורות לכל תחומי חיינו ועל המוסדות לוודא שאנחנו עוקבים ומבצעים בדיקות שוטפות, כדי להבטיח את ביטחוננו ואת ביטחון האפליקציות.

ארונה ראביצ'נדראן, סגנית נשיא CA האחראית על מוצרי DevOps, מציינת שנמשיך לראות את משתמשי הקצה יוצרים קשר הדוק יותר בין המותג של החברה לאיכות הקוד שלו, בהתבסס על החוויות מהאפליקציות. כתוצאה מכך, ארגונים נוספים יחפשו דרך לשלב את אבטחת המידע בפיתוח, להגביר את הבדיקות האוטומטיות השוטפות ולהעביר בדיקות לשלב מוקדם יותר במחזור החיים של פיתוח המערכות. בנוסף, עסקים יחפשו דרך להגביר את אימוצם של פתרונות לניטור וניתוח חוויות דיגיטליות, שיעזרו להם להבין כיצד משתמשים באפליקציות שלהם וכיצד לשפר את החוויות.

תחזיות נוספות של ראביצ'נדראן כוללות שילוב אבטחת מידע בתהליך הפיתוח עצמו (DevSecOps); הגברת מאמצי הבדיקות, כאשר צוותי DevOps יעברו מפתרונות בדיקה ישנים וימנפו פתרונות קוד פתוח ופתרונות מבוססי ענן שתומכים בביצוע בדיקות בשלב מוקדם יותר של מחזור חיי פיתוח התוכנה, תוך אוטומציה רבה יותר; וניטור וניתוח של החוויות הדיגיטליות, כאשר הפתרונות יהפכו לאמצעי חיוני לארגונים לא רק לניהול הכמות הגדלה של הנתונים הגולמיים, אלא גם לניתוח וזיהוי תבניות התנהגות.

לגבי תחום האוטומציה אומרים טוד דלוטר, מנכ"ל Automic, שנרכשה על ידי CA, ולוקאס קרלסון, סגן הנשיא לאסטרטגיה של החברה, כי חברות נוספות יעברו לענן, מאחר שמנכ"לים נוספים יורו לעשות זאת. הוראות אלה יעלו את מפלס החרדה בקרב צוותים שיצטרכו לבצע זאת. הם יתמודדו עם שאלות הקשורות לאפליקציות ישנות והשאלה אם יש להם את הצוות ואת הכישורים כדי לבצע זאת תדיר שינה מעיניהם. הענן משנה את כללי המשחק, אך ב-2018 יהיו לחצים נוספים על חברות שעוברות אליו.

המשך יבוא…

אירועים קרובים