דטה סנטר 2020 – המעבר לצה"ל רשתי

המהפכה החדשה של צבא ההגנה לישראל: איך עושים את זה ומה חשוב לזכור

בעולם האזרחי אנו נערכים למהפכת IOE – internet of Everything . בצה"ל נערכים למהפכת צה"ל רשתי. כל זאת, תוך צורך דחוף לחיסכון במשאבים ובעלויות שכן בל נשכח שצה"ל תמיד נמצא באווירת חוסר תקציבי. מנוי וברור לכולם, שהדטה הסנטר הצה"לי החדש ובייחוד אלו שייבנו בנגב חייבים להיות מתוכננים לתמיכה באתגרי צה"ל רשתי.

אם נשווה את כוח התקשוב של צה"ל לספינת קרב, הרי שהדטה סנטר הוא חדר המנועים של הספינה. נושאת מטוסים המושקת בשנת 2020 לא יכולה להיות מונעת על ידי חדר מנועים בטכנולוגיה ובתפיסה תכנונית של המאה שעברה.

תפיסת הדטהסנטר 2020 של אלכסנדר שניידר מביאה בחשבון את מגמות העל בעולם התקשוב. מגמות הענן, המובייל וביג דאטה ( ובעולם האזרחי גם רשתות חברתיות) מביאות לצמיחה מעריכית (אקספוננציאלית) בנפח הנתונים ובתעבורת הנתונים. כמו כן, צריכת החשמל של מתקני המחשוב ממשיכה לצמוח בקצב מהיר למרות המאמצים הכבירים של התעשייה להתייעלות אנרגטית. דטהסנטר 2020. מתקן בסדר גודל בינוני ( 500 קילו-ואט ביום הפתיחה) יהיה בגודל 4 מגה-וואט בעוד 20 שנה. החיסכון ( או הבזבוז) בצריכת החשמל יגיע למאות מיליוני שקלים לאורך חיי המתקן.

עקרונות דטה סנטר 2020 שיוצגו בכנס C5i כוללים יכולת שדרוג קצב תעבורת הנתונים מ 10 גיגהביט ל 100 גיגהביט איתרנט תוך שימור השקעות העבר, פיזור השקעה לאורך זמן ומיעוט השבתות. עוד יוצגו עקרונות המודולריות וחיסכון באנרגיה חשמלית של הדטהסנטר המתקדם.

יגאל שניידר ישתתף בפנל הקשר בין התעשיות האזרחיות לתקשוב הצהלי בכנסC5I שייערך ביום שלישי 28.10 במרכז הכנסים אווניו, בשיתוף עם אגף התקשוב של צה"ל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים