הערך המוסף של גוגל בתעשיית המובייל – עדיין בחיפוש…

אנחנו עדים בשנים האחרונות לשימוש הגובר במובייל בכל העולם ● ענקית החיפוש יודעת לזהות זאת ורואה את התגברות החיפושים במוביל לעומת החיפושים בדסקטופ ● ההערכות הן שבעוד זמן לא רב יעברו החיפושים במכשירים הניידים את אלה שנעשים במחשבים האישיים

24/11/2014 16:26
נועם בנד, מנכ"ל חברת אלגומייזר המתמחה בניהול פרסום בגוגל

לאחרונה התבשרנו על חידושים נוספים מכיוונה של גוגל (Google), אשר החלה להוסיף ליד תוצאות החיפוש באינטרנט אייקונים חדשים. שני אייקונים מעניינים הינם סמארטפון ירוק המסמל "ידידותי למובייל" וסמארטפון אפור המסמל "לא ידידותי למובייל".

אנו עדים בשנים האחרונות לשימוש הגובר במובייל בכל העולם. גוגל יודעת לזהות זאת ורואה את התגברות החיפושים במוביל לעומת החיפושים בדסקטופ. זו חלוקה שגוגל עוקבת אחריה מזה זמן רב וההערכות הן שבעוד זמן לא רב יעברו החיפושים במכשירים הניידים את אלה שנעשים במחשבים האישיים.

הסיבות לכך רבות אך בעיקר קשורות לעובדה כי החיפוש במובייל מספק תוצאות מותאמות יותר למשתמש היות והוא גם לוקח את שיקולי המיקום. לצד הפעילות הרבה שעושה גוגל בהתאמת הסביבה למשתמש המובייל, לא כל אתרי האינטרנט עשו את קפיצת הדרך הזו. אתרים רבים הוקמו טרם מהפיכת המובייל ומותאמים למסכים הגדולים של המחשב האישי.

אני מניח שלכולנו יצא להיתקל באתרים כאשר מגיעים אליהם ממחשבי טאבלט או מטלפונים ניידים אינם נראים טוב, ובמקרה הרע כלל לא פועלים. האם העובדה כי אתר מסוים מותאם למובייל תגרום ליותר כניסות אליו, או שאין לאייקון משמעות? את זה בודקת גוגל ממש עכשיו, אך צריך להסתכל על התמונה הרחבה יותר. גוגל מנסה זמן רב לתפוס מובילות בעולם המובייל.

ייעול תהליך החיפוש ומיקסום רווחי הפרסום, היו ונשארו בראש סדר העדיפויות של גוגל. כעת, הצליחה גוגל לשלב מטרות אלו עם חווית משתמש טובה יותר שתאפשר חיפוש יעיל וכניסה מהמובייל רק לאתרים המיועדים לכך.

חווית המשתמש עד לאחרונה, היתה בידיים של המתחרה הגדולה, אפל, ונראה כי לאט לאט הצעדים שעושה גוגל נותנים את אותותיהם וגם היא מצליחה לייצר חוויה מתחרה. כחברה אשר שואבת את מקורותיה מעולם התוכן והחיפוש, גוגל מאמינה כי משם צריך גם לבוא הערך המוסף שלה.

בהקשר זה ניתן לציין דוגמאות נוספות, בהן גוגל פעלה להרחבת הערך המוסף שלה כמו הוספת האפשרות ליצור שיחת טלפון ולהתקשר ישירות מדף תוצאות החיפוש של בעלי מקצוע ואתר מכירות בגוגל.  בנוסף, דף תוצאות החיפוש עצמו נראה "שונה" במובייל ובדסקטופ, כשמובייל ישנם 2 תוצאות חיפוש עליונות ועוד במידת הצורך בתחתית הדף, ואילו בדסקטופ – 11 תוצאות חיפוש: 3 למעלה ו-8 בצד.

תעשיית החיפוש הינה תעשיה המגלגלת מידי יום כ-100 מיליון דולר ולגוגל נתח מאוד נכבד ממנה ולכן היא מתעקשת למצוא שם את חווית המשתמש ולא בחידושי חומרה, כפי שסבורה אפל (Apple). בשנים האחרונות, ביצעה התעשייה מעבר חד לתחום המובייל והטאבלטים ועל כן, מחייבת את החברות השולטות בתחום לחדש ולשפר את חוויית המשתמש על מנת לשמר את נתח השוק שלהן ואף להגדילו.

האם זה יעבוד לה? כנראה שכן, השאלה מתי?

הכותב הוא מנכ"ל אלגומייזר, המתמחה בניהול פרסום בגוגל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים