מתחילים לסכם את השנה

השנה שעומדת בפני סיומה הייתה גדושה באירועים ו-ועידות בשלל הנושאים שמרכיבים את ענף ההיי-טק ● סיכום שנה ומבט לקראת הצפוי בשנה הבאה

אנשים ומחשבים

ביום רביעי השבוע נחתום את 2014 בנשיקה, נרים ראש לשמיים ונתפלל ל-2015 טובה יותר מקודמתה. גם אנחנו, באנשים ומחשבים, מצטרפים לחגיגת הסיכומים והתחזיות שהחלה כבר לשטוף את אמצעי התקשורת. בימים הקרובים נפרסם כאן סיכומים והערכות לקראת השנה הבאה של מיטב הכותבים והעורכים שלנו, לצד מאמרי דעה של אנשי מקצוע מוכרים ומובילים מהענף.

זה הזמן להביט אחורה אל לוח האירועים שלנו ובנוסף, לראות מה צפוי לנו בשנה הבאה. גם ב-2014, שהייתה שנה די מורכבת, עסקנו בנושאים המרכזיים שעל סדר היום של קהילת ההיי-טק. אחד מהם הוא תחום הסייבר, שקיבל השנה תשומת לב רבה ביותר. בנוסף, ערכנו כנסים שנתיים מסורתיים בתחומי הדטה סנטר והענן. במרץ 2014 חנכנו שתי ועידות מקצועיות שנתיות חדשות. באחת מהן למדנו להבין עד כמה נושא הביטקוין, שפרץ בסערה לתודעה, מרגש ומעניין אנשים רבים. תחום אחר שהוכיח כי צדקנו בהערכתנו לגבי הפופולריות שלו הוא הדפסה תלת ממדית. טעימה ראשונה לכך נערכה באותו החודש בכנס בבית המהנדס בתל אביב וההמשך – בכנס ותצוגה גדולים ומרהיבי עין שנערכו בחודש שעבר במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה. למדנו שבעתיד נוכל להדפיס לעצמנו כמעט כל דבר שכיום אנחנו נוהגים לקנות או להזמין דרך האינטרנט, והרבה יותר מזה.

למרות המלחמה – המשכנו כרגיל

בחודש מאי המשכנו במסורת הארוכה של כנס אבטחת המידע Infosec. הכנס עסק בעיקר בבידול הלא מובן שבינה לבין הסייבר. באותו החודש פגשנו שוב את ותיקי המחשוב בישראל, לצד הדור הצעיר והמבטיח, בכנס לשכת מנתחי המערכות השנתי. את הקיץ העברנו בכנסים מקצועיים ואירועי חברות בין משחק אחד לשני של המונדיאל, על רקע אסון חטיפת שלושת הנערים ואחר כך צוק איתן. בתקופת המלחמה, השתדלנו להמשיך את החיים כרגיל בכנסים ובפורומים. זה לא היה קל, אבל בכך תרמנו את תרומתנו לחיזוק העורף האזרחי ויציבות המגזר העסקי, שהמשיך לעבוד כמעט כרגיל.

את השנה סיימנו עם טקסי הענקת אותות למצטיינים בתחרות Webi Awards ובתחרות מצטייני המחשוב. כמו כן, קיימנו כנסים מגזריים, כמו כנס תקשוב בבריאות, כנס התקשוב הממשלתי הגדול וביום רביעי הקרוב נקיים את כנס התקשוב בשלטון המקומי.

מה צפוי בשנה הבאה?

נפתח את 2015 עם כנס Kickoff, שבמהלכו נעניק אותות הצטיינות למנמ"רים שיומלצו על ידי ועדה בראשות פרופ' גדי אריאב. חודש לאחר מכן נחזור על ההצלחה של השנה שעברה ונקיים את התערוכה והכנס המרכזיים לתקשוב בחינוך, בראשותו של אורי בן אורי, נשיא קרן אתנה, יוזמת ומפעילת פרויקט מחשב לכל מורה.

בתחילת פברואר נשוב ונדון בנושא הסייבר, הפעם בכנס שיוקדש כולו לחשיבות החינוך בתחום. הכנס ייערך בשיתוף עם המטה הקיברנטי הלאומי וישתתפו בו מרצים בכירים מהתחום. יוביל את האירוע אבי וייסמן, מנכ"ל שיא סקיוריטי.

בהמשך השנה נחדש עם תחרויות שמשימתן העיקרית תהיה עידוד המצוינות.

בשלהי השנה שעברה סברנו שגם אנחנו צריכים ללכת עם הזרם של התמקדות בפורטל ובאינטרנט. באמצע החודש הבא, ינואר, נחזיר לצידם את העיתון המודפס, הפרינט. אנחנו שוקדים בימים אלה על מגזין חדש, שעיסוקו השילוב בין IT ועסקים, כאשר במוקד נמצא המנהל המוביל. זו הסיבה שקראנו לו "מנהיגים". המגזין יכלול ראיונות עם מנכ"לים, מנמ"רים ושאר מנהלים בכירים בחברות טכנולוגיות, שיספרו מניסיונם. מטבע הדברים, המגזין יעסוק בסיכומי 2014 ובתחזיות לקראת 2015.

בשנה הקרובה נמשיך במרץ את פעילות הפורומים שלנו, שגם בשנה המסתיימת עבדו בתפוקה מלאה, קיימו מפגשי העשרה ושורה ארוכה של ביקורים בארגונים ומוסדות, באירוח המנמ"רים של אותם ארגונים.

בשורה התחתונה: אנחנו מביטים קדימה, אל 2015, בתקווה רבה, ערוכים ודרוכים לקראת האתגרים שהצבנו לעצמנו, שהמשותף ביניהם הוא אחד – להמשיך ולוות אתכם, לעדכן אתכם בחדשות הכי חמות ולפגוש אתכם בכנסים המקצועיים המרכזיים של הענף.

שנה אזרחית טובה ושנת עסקים מוצלחת לכולנו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים