בזכות המגוון

גיוון של העובדים וקידום אוכלוסיות שונות יכולים לסייע לחברה ולתעשייה - בעבודה, בסביבת העבודה ובסופו של דבר גם בביצועים העסקיים ● כל מה שנשאר הוא שהחברות ירימו את הכפפה

המגוון טוב לעסקים. צילום אילוסטרציה: BigStock

אחד הדברים הטובים והיפים בעולם שלנו הוא המגוון האנושי, הפסיפס שמרכיב את האנושות. בני אדם ממגוון של גזעים, דתות, מינים ונטיות מיניות, עם אמונות ודעות שונות, ודרכי גישה מגוונות לחיים. מדובר באחד הדברים המרכזיים שמעשירים את העולם, מסייעים לפיתוחו ועושים אותו מעניין.

המגוון הזה וזכויות האדם באים לידי ביטוי ומקבלים מקום בעשרות ומאות מסמכים שונים – מחוקים במדינות ברחבי העולם ועד למסמכים אוניברסאליים כמו מגילת זכויות האדם של האו"ם.

גורמים רבים, בהם חברות, יודעים לנצל את המגוון הזה לצרכיהם. להיעזר באנשים שבאים מרקעים שונים ותרבויות שונות על מנת להעצים את ההצלחה שלהם. יש חברות שמבינות שהמגוון טוב גם לשורת הרווח. לכן, כמה מהגדולות שבהן, בעיקר בארצות הברית, השיקו תוכניות שמטרתן להעלות את המודעות לנושא ולהביא ליותר מגוון בתוכן.

חדשנות? גם בתחום הזה

נדמה שבתחום ההיי-טק, חברות רבות עוד לא הפנימו את המסר. דווקא בתחום החדשני ביותר בעולם נשמרת פחות או יותר ההיררכיה המסורתית: בהנהלות של מרבית החברות הגדולות, ודאי המנכ"לים, האנשים הדומיננטיים מגיעים פחות או יותר מרקע דומה – גברים לבנים הטרוסקסואלים. המספר בעמדות אלה של הנשים, השחורים, ההיספאנים, החרדים, המוסלמים, הלהט"בים ועוד קבוצות שונות ומגוונות לא רב במיוחד – חלק מהקבוצות יותר וחלק פחות.

נכון, יש כמה וכמה חברות, כולל מקרב הגדולות, שמפעילות תוכניות כמו אלה שכתבתי עליהן קודם לכן, או לפחות מדגישות את הנושא. פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter), גוגל (Google) ואפל (Apple) בולטות בכך. אלא שבחברות אחרות זה לא המצב ויש הרבה מה לשפר.

חברות שלא שמות דגש על הנושא ושהמגוון בהן, ובפרט בהנהלה הבכירה, מגיע פחות או יותר מאותם רקעים, מפסידות הזדמנויות גדולות לשפר גם את עצמן וגם את הסביבה שלהן. הן מפסידות עובדים מסורים, שלרבים מהם, בגלל הרקע ממנו הגיעו, שלא מקבל את ההזדמנות הנאותה, יש את המוטיבציה להצליח. הם רוצים להראות את עצמם ואת היכולות שלהם, להוכיח שהם טובים יותר מאחרים.

גוף שייקח על עצמו כפרויקט לשלב יותר עובדים ובכירים שמשתייכים לקבוצות מיעוט – מספרית או חברתית – יתרום בכך לשילוב טוב יותר ונכון יותר שלהם בחברה, להיות אנשים תורמים ויעילים יותר.

לא מדובר בדברים בעלמא. חברות שעושות את זה יודעות לספר עד כמה השילוב והמגוון תורמים להם – לעבודה, לסביבת העבודה, לתדמית שלהן ובסופו של דבר גם לביצועים העסקיים. תשאלו עמותות שעוסקות בזה, למשל צופן, שפועלת לקידומם של ערבים בתעשיית ההיי-טק. הן החברות עימן היא עובדת והן העובדים שהיא מסייעת לקליטתם בענף שבעי רצון. לא לחינם מספרם של הערבים בהיי-טק הישראלי הולך ועולה וחברות רבות עוברות לצפון, או לפחות פותחות שם סניפים.

אין שום סיבה שבעולם, למעט השמרנות של התעשייה, שזה לא יצליח. את השמרנות הזאת יש למגר, לנתץ. היה טוב לו התעשייה הייתה מתלכדת סביב הנושא והחברות היו עושות מאמץ משותף על מנת להרחיב את המגוון האנושי בתוכה. עד שזה יקרה, כל חברה יכולה לעשות זאת בתוך עצמה. זה רק יתרום לה.

עמותת צופן תקיים ביום ד' הקרוב כנס שיעסוק בשילוב עובדים ערבים בהיי-טק, בשיתוף אנשים ומחשבים. להרשמה לכנס לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים