על שו"ב, מולטימדיה ו-IT

תחום המולטימדיה נתפס עד לפני כמה שנים כקשור לתשתיות תקשורת ולפריטים שלא מוכרים למנמ"ר הטיפוסי ● אלא שבימים אלה גם הוא נכנס לתמונה

מולטימדיה - תחום שגם המנמ"רים צריכים להכיר. אילוסטרציה: BigStock

השו"ב (שליטה ובקרה) הוא אחד התחומים היותר חמים בתעשיית ה-IT. בדרך כלל, הוא נתפס כקשור למערכות ביטחון, אבטחה וניהול אירועים. בשנים האחרונות, יותר ויותר ארגונים עסקיים מקימים חדרי שליטה ובקרה לניהול משברים ואירועים חריגים.

מעבר לצד המעשי של השו"ב, על יתרונותיו והקריטיות שלו, יש את הצד הלוגיסטי – הציוד, החומרה והתוכנה, שהופכים את חדרי השו"ב ליעילים ובעיקר לכאלה שמספקים את המידע הדרוש לניהול משברים.

הצד הזה פחות מוכר בשוק הישראלי, במיוחד בעולם ה-IT. הסיבה לכך היא שעד לפני כמה שנים הוא לא היה תחת טיפולו של אגף מערכות המידע בארגון אלא של אלה שעוסקים בתשתיות תקשורת, כבלים ועוד פריטים שלא מוכרים למנמ"ר הטיפוסי.

העידן הדיגיטלי, שבו לכל אחד יש טלפון חכם, לפטופ או טאבלט, ולפעמים שלושתם ביחד, וקיימים בו רוחבי פס ואפשרויות תקשורת לאין ספור, משפיע גם על התחום הזה ומקרבת אותו יותר מתמיד לעולמם של המנמ"רים.

אפשר היה לחוש את התוצרים של המציאות הזו בכנס המקצועי הראשון למערכות AV, שו"ב ומולטימדיה, שנערך היום (ב') במרכז הכנסים אווניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים.

התצוגה מרהיבת העין שליוותה את הכנס הראתה את הפתרונות והכלים לחדרי הישיבות, שגרמו למהפכה בהם. את מקומם של הלוח והגיר תפסו השקפים והמקרנים, וכיום הם מצוידים בכבלים ובחיבורים אינסופיים. אם פעם היה מספיק בחדר ישיבות חיבור USB למחשב נייד, כיום מלאכת האבזור שלו מורכבת, עקב ציוד המחשוב הרב.

בכנס יכולים היו המשתתפים ללמוד איך עושים זאת בצורה חכמה, תוך שימוש ברכיבים ניידים כמו טלפונים, טכנולוגיות אלחוטיות ורוחב פס בהיקפים ענקיים, שלא לדבר על מסכים עם טכנולוגיות חכמות שאמורות להציג את המצגות ולגרום לתקשר עם עמיתים מעבר לים.

להנהלות נמאס להמתין

חוויית השימוש בחדרי ישיבות הפכה להיות קריטית, משום שהנהלות הארגונים הבינו שאי אפשר יותר להמתין 20 דקות עד שמכינים את כל הציוד ואפשר לפתוח את הישיבה. מנהלים שעוברים מפגישה לפגישה, מתקשרים עם גורמים שונים וצריכים מידע ממקומות שונים, חייבים שהממשקים בחדר הישיבות יהיו זמינים מיידית ובאיכות הטובה ביותר.

הטכנולוגיה מאפשרת כיום את מה שחלק מהמציגים בתערוכה כינו "עולם המולטימדיה בחמש קופסאות": הכול מבוסס על IP שמתחבר למערכות ה-IT הארגוניות. כאן מתחולל השינוי הגדול. אם בעבר, טיפול בחדרי ישיבות היה בטריטוריה של מנהלי הרכש, אנשי המקצוע מתחומי הווידיאו ובעיקר כאלה שעוסקים בתשתיות תקשורת, הרי שכיום הקמת חדרי ישיבות ושו"ב היא חלק מתחום האחריות של המנמ"רים. הקמת חדר שכזה עם מערכות AV חכמות היא חלק מהמשימות שמקבל המנ"ר עם מעבר החברה לבניין חדש, למשרדים חדשים.

ארגונים משקיעים הון עתק בהקמת חדרי ישיבות עם המילה האחרונה של הציוד, במטרה למנוע את הצורך בהעסקת צבא שלם של אנשי מערכות מידע. אולם, הטיפול צריך להיות בתשתית, בהכנה של חדר הישיבות, והמערכות שנמצאות בו צריכות להיות קלות לתפעול, בערך כמו שלט בטלוויזיה.

זוהי התורה על רגל אחת: קיום דיונים בכל מקום מכל מקום בעזרת הטלפונים והטאבלטים, ושיתוף המידע אונליין כדי לקבל החלטות מיד.

בהקשר הזה נכנס הסיפור של המיזוג בין חלק מפעילותה של פיריון ל-ConduIT, שהועלה בפאנל המרכזי בכנס. המיזוג יצר ארגון של 500 עובדים שישבו בשני אתרים שונים. החברה המאוחדת העתיקה את משרדיה למגדלי עזריאלי בחולון, שם יושמה סביבת עבודה פתוחה לחלוטין, ללא חדרים אישיים לעובדים ולמנהלים. החלופה היא 50 חדרי ישיבות מאובזרים וחכמים שמשמשים את העובדים לפגישות ולדיונים. זהו אחד הפרויקטים הגדולים שנעשו בישראל עד היום והתקווה היא שהוא יהיה זה שיבשר את האביב בתחום.

השוק הישראלי הוא בעל פוטנציאל רב להרבה חברות ענק, אבל הוא עדיין שוק מתעורר ולומד. חלק מהסיבות הן חוסר מודעות וידע לגבי האפשרויות הקיימות כיום, שאולי דורשות השקעה ראשונית לא זולה אבל החזר ההשקעה (ROI) בהן הוא ענק. זה שוק שהמוצרים שלו נכנסים לסל המוצרים והרעיונות שעל המנמ"ר להביא אותם בחשבון ואף ללמוד אותם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים